Beste,
betreft: w212 - 120kw - diesel - bj 2010
Sedert kort zakt de luchtvering van mijn wagen door na half uur tot een uur stilstand. De linkerachtervering staat volgens mij dan helemaal plat, de rechter staat iets hoger.
Als je de wagen start, wordt de vering weer mooi opgepompt.
De wagen werd uitgelezen:
- electrische niveauafstelling EHNR212 - A191 klem 30g - voltage te laag - intermitterend
- air suspension SPC_204 - B2191 klem 30g - voltage te laag -intermitterend
- P0500 - snelheidssensor 1 - boven maximum - intermitterend
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt voor alle hulp!
luchtvering zakt door - klem 30g
Tenzij het ventiel gedeeltelijk blijft openstaan, door bv. een fout in de electronica?
Mocht er "simpelweg" een luchtlek in de leiding zijn, zou de computer dan aangeven dat er een probleem is met "klem 30g - voltage te laag"?
Waarom zegt de computer dat het voltage te laag is?
Mocht er "simpelweg" een luchtlek in de leiding zijn, zou de computer dan aangeven dat er een probleem is met "klem 30g - voltage te laag"?
Waarom zegt de computer dat het voltage te laag is?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Bij “voltage te laag” denk ik aan een versleten accu of slechte contacten. Maar ik ben dan ook een leek.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
volgens topicstarter zakt de auto na een half tot heel uur stil staan naar beneden...als klem 30g dan nog geen 0 volt heeft dan is het inzakken van de auto niet zijn enige probleemBorgmonster schreef:Bij “voltage te laag” denk ik aan een versleten accu of slechte contacten. Maar ik ben dan ook een leek.
greetingz,
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dan hou ik het maar op jouw expertise uit je eerste reactie:MBenzNL schreef:volgens topicstarter zakt de auto na een half tot heel uur stil staan naar beneden...als klem 30g dan nog geen 0 volt heeft dan is het inzakken van de auto niet zijn enige probleemBorgmonster schreef:Bij “voltage te laag” denk ik aan een versleten accu of slechte contacten. Maar ik ben dan ook een leek.
greetingz,
MBenzNL schreef:een lekke poot of luchtleidingSieggy schreef:Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
greetingz,
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Ik zit zelf te denken aan , de module met het rode schuifje voorin bij de accu dat is klem 30 ,A2125406250
maar het beste is eerst een goede diagnose te laten stellen met xentry, voor je lukraak onderdelen gaat vervangen
maar het beste is eerst een goede diagnose te laten stellen met xentry, voor je lukraak onderdelen gaat vervangen
Probleem opgelost. Een luchtleiding had een klein gaatje.
Vermoedelijk omdat de dempingsrubber van de compressor kapot was, waardoor die hard heen en weer schudde. Wat er op zijn beurt voor zorgde dat de luchtleidingen bewogen en tegen de carrosserie aanschuurden.
Vermoedelijk omdat de dempingsrubber van de compressor kapot was, waardoor die hard heen en weer schudde. Wat er op zijn beurt voor zorgde dat de luchtleidingen bewogen en tegen de carrosserie aanschuurden.