Naar aanleiding van gisteren en wat er gebeurd is allemaal de afgelopen tijden heb ik een paar vragen.
Mijn auto heeft een thermostaathuis met thermostaat in 1 zover ik dat heb begrepen.
Daarin zijn er ook weer 2 modellen in en het verschil zit in de kleine uitgang alwaar een slangetje 8 of 10mm op komt te zitten:
deze is recht of staat onder een bepaalde hoek waardoor het niet tegen het luchthuis??? komt.
Die laatste heb ik dus nodig. Toen ze gingen zoeken op kenteken kwam de verkeerde naar voren en werd deze ook besteld, nu gaan ze zoeken naar de goede uitvoering.
Kan iemand mij misschien helpen aan het nummer van deze thermostaathuis met thermostaat met een plaatje erbij en desnoods de kosten hiervan?
(Als aanvulling ...... bij het stationair laten draaien kwam de thermostaat wel tot bijna 90°C en je hoorde daarna de ventilator draaien)
Mijn 2de vraag heeft betrekking tot de nivo-regelaar (als dat ding zo heet) van de benzinetank die niet de goede waardes geeft.
Wat zijn de kosten van deze en is daar ook een plaatje ter beschikking.
Is daar makkelijk bij te komen?
Laatste vraag.
Ik heb een vermoeden, maar dat weet ik niet 100% zeker, dat mogelijk de druklager (indien deze aanwezig is) niet meer 100% is.
Dat "ratelen" komt volgens mij daarvandaan: druk ik tijdens het rijden heel licht de koppelingspedaal in zonder gas te geven dan voel ik niets maar geef ik weer gas erbij dan voel je een trilling in het pedaal en ook het "ratelen" terugkomen.
Als dit zo hoort dan heb ik niets gezegd maar mocht ik gelijk hebben dan hoor ik dat ook graag.
Desnoods ook een plaatje van het geheel met bijbehorende artikelnummers en prijzen zouden welkom zijn.
Voor de rest is het een fantastische auto om mee te rijden, dit zijn, op de drukgroep na, een paar kleine stomme dingen die gewoon gemaakt moeten worden.
Alvast bedankt voor de hulp en het antwoorden.
W203 Diverse
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Gisteren terug vanuit Schiphol.
Op de heenweg merkte ik er weinig van maar op de terugweg leek het wel alsof ik geen vermogen meer had.
Ik de Wijkertunnel omhoog kon ik intrappen wat ik wilde maar weinig reactie.
Iemand een idee wat dit nou weer zou kunnen zijn?
Volgende week wordt naar de auto gekeken maar alle hulp is welkom.
Kan er ook nog bij.
Op de heenweg merkte ik er weinig van maar op de terugweg leek het wel alsof ik geen vermogen meer had.
Ik de Wijkertunnel omhoog kon ik intrappen wat ik wilde maar weinig reactie.
Iemand een idee wat dit nou weer zou kunnen zijn?
Volgende week wordt naar de auto gekeken maar alle hulp is welkom.
Kan er ook nog bij.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Noodloop en het beste advies is uitlezen met originele mb uitleesapparatuur door iemand
die ook diagnose kan stellen ipv foutcodes papagaaien van een uitleesapparaat...
En 90 graden is een normale werktemperatuur voor een benzinemotor.
die ook diagnose kan stellen ipv foutcodes papagaaien van een uitleesapparaat...
En 90 graden is een normale werktemperatuur voor een benzinemotor.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
welke motor heb je ?
ik heb nog een aantal nieuwe origineel thermostaten liggen voor de M271
ik heb nog een aantal nieuwe origineel thermostaten liggen voor de M271
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Bij mijn weten heb ik een M111ElGriffo schreef:welke motor heb je ?
ik heb nog een aantal nieuwe origineel thermostaten liggen voor de M271
2lt kompressor uit 2001
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Deze temperatuur wordt alleen maar bereikt bij stilstand (stationair laten draaien voor een bepaalde periode) en niet tijdens het rijden, dan komt het niet hoger dan 70°C.Cornelis schreef: En 90 graden is een normale werktemperatuur voor een benzinemotor.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Ik heb dit vanochtend gedaan en alles was weer in orde.Vidjesh schreef:Draai contact sleutel op 2de stand zonder te starten, wacht drie tot drie en een halve minuut. Haal de sleutel eruit, zet deze er weer in start de auto meteen.
Dit herstelt de gaspedaal positie sensor (in motor ruimte) , mocht het werken dat zou ik die vervangen. Dat ligt daar het probleem. Ook gelijk gasklep reinigen.
Zal het direct aan de garage doorgeven.
Bedankt voor deze tip
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Bedankt voor het antwoordMBenzNL schreef:in antwoord op 2)...dan kun je dus zowel een MAPS als een GOLD tanksensor hebben...Tomba1961 schreef:uit 2001
greetingz,
Heb je heel toevallig van beide het onderdeel nummer?
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
A.S. vrijdag breng ik de auto naar de specialist.
Heb doorgegeven indien hij een goede diagnose wilt hebben deze even bij de Dealer langs te brengen en laten uitlezen.
Ik zie wel hoe wat en waar echter heb ik nog een paar vragen die ik wil stellen.
2) Mijn eerdere vraag 2 mbt nivo-regelaar heeft MBenzNL al beantwoord: MAPS of GOLD tanksensor.
Wat is precies het verschil en waar kan je dat aan zien?
1) Het thermostaathuis met thermostaat ...... degene die ze erop wilde doen had een kleine ingang / uitgang alwaar je volgens mij een slangetje 10 of 12mm op kon doen, deze blijkt op mijn MB schuin te moeten staan anders komt het tegen het luchtfilterhuis aan.
Weet iemand mij hier meer iets over te vertellen?
3) Ik hoor af en toe vanuit achter een soort "blikachtige veer geluid", het is ook absoluut niet constant en ook niet over de drempels of wat dan ook, het komt af en toe naar voren als ik ook gewoon een bocht neem. Een veer moet volgens mij veel zwaarder klinken. Mijn dochter vond het ook echt iets blikachtig. Is er iets anders achter of onder de auto die z'n soort geluid zou kunnen maken?
4) Ik vind in de ochtend het overschakelen tussen 1 en 2 heel stroef gaan en het lijkt wel als de auto warmer is of wat langer heeft gereden beter te gaan: dit probleem ondervond ik ook met de BMW E46. Is dit normaal? Olie is nagekeken en was goed op peil en schoon.
Kan dat licht "ratelende geluid" toch een probleem zijn van de versnellingsbak?
Voor de rest lijkt alles prima te zijn, heb de auto verleden week op de brug aan de onderkant kunnen bezichtigen en alles was heel netjes schoon en droog, daar ben ik blij om.
Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden, zal deze meenemen a.s. vrijdag.
Heb doorgegeven indien hij een goede diagnose wilt hebben deze even bij de Dealer langs te brengen en laten uitlezen.
Ik zie wel hoe wat en waar echter heb ik nog een paar vragen die ik wil stellen.
2) Mijn eerdere vraag 2 mbt nivo-regelaar heeft MBenzNL al beantwoord: MAPS of GOLD tanksensor.
Wat is precies het verschil en waar kan je dat aan zien?
1) Het thermostaathuis met thermostaat ...... degene die ze erop wilde doen had een kleine ingang / uitgang alwaar je volgens mij een slangetje 10 of 12mm op kon doen, deze blijkt op mijn MB schuin te moeten staan anders komt het tegen het luchtfilterhuis aan.
Weet iemand mij hier meer iets over te vertellen?
3) Ik hoor af en toe vanuit achter een soort "blikachtige veer geluid", het is ook absoluut niet constant en ook niet over de drempels of wat dan ook, het komt af en toe naar voren als ik ook gewoon een bocht neem. Een veer moet volgens mij veel zwaarder klinken. Mijn dochter vond het ook echt iets blikachtig. Is er iets anders achter of onder de auto die z'n soort geluid zou kunnen maken?
4) Ik vind in de ochtend het overschakelen tussen 1 en 2 heel stroef gaan en het lijkt wel als de auto warmer is of wat langer heeft gereden beter te gaan: dit probleem ondervond ik ook met de BMW E46. Is dit normaal? Olie is nagekeken en was goed op peil en schoon.
Kan dat licht "ratelende geluid" toch een probleem zijn van de versnellingsbak?
Voor de rest lijkt alles prima te zijn, heb de auto verleden week op de brug aan de onderkant kunnen bezichtigen en alles was heel netjes schoon en droog, daar ben ik blij om.
Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden, zal deze meenemen a.s. vrijdag.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Zo dan ... de W203 heeft tijdelijk plaats moeten maken voor een VW Up!
Maar goed ..... we hebben vervoer en daar gaat het om.
Heb alles genoteerd wat hier staat zodat ze weten waar ze naar moeten kijken.
Heb ook uitgelegd dat als ze er niet uitkomen ze gewoon naar de Dealer moeten gaan voor een diagnose.
We wachten het rustig af.
Punt 3 ..... het lijkt wel alsof iets los zit en tegen de benzinetank "tikt".
Of een beschermingsplaat die tegen de uitlaat komt (als die er zit)?
Als het een veer was lijkt het mij dat het geluid constant aanwezig moet zijn of zit ik er naast?
Maar goed ..... we hebben vervoer en daar gaat het om.
Heb alles genoteerd wat hier staat zodat ze weten waar ze naar moeten kijken.
Heb ook uitgelegd dat als ze er niet uitkomen ze gewoon naar de Dealer moeten gaan voor een diagnose.
We wachten het rustig af.
Punt 3 ..... het lijkt wel alsof iets los zit en tegen de benzinetank "tikt".
Of een beschermingsplaat die tegen de uitlaat komt (als die er zit)?
Als het een veer was lijkt het mij dat het geluid constant aanwezig moet zijn of zit ik er naast?
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Blijkens dit servicedocument is naar aanleiding van problemen met dat ding de sensor vervangen door een nieuwe met goud contacten ipv gewone metalen contacten gok ik. MAPS zal wel de oude zijn en GOLD de nieuwe. Maar ik laat me eventueel graag corrigeren. Of je d'r gemakkelijk bij kunt? Hangt af van je sleutelvaardigheden denk ik. Ik waag me er niet aan, maar ik heb dan ook 2 linkerhanden..Tomba1961 schreef: 2) Mijn eerdere vraag 2 mbt nivo-regelaar heeft MBenzNL al beantwoord: MAPS of GOLD tanksensor.
Wat is precies het verschil en waar kan je dat aan zien?
1) Het thermostaathuis met thermostaat ...... degene die ze erop wilde doen had een kleine ingang / uitgang alwaar je volgens mij een slangetje 10 of 12mm op kon doen, deze blijkt op mijn MB schuin te moeten staan anders komt het tegen het luchtfilterhuis aan.
Weet iemand mij hier meer iets over te vertellen?
Thermostaathuis en thermostaat, hier iets aan?
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Update:
- thermostaat met behuizing is vervangen
- nivo-regelaar vervangen
Het gaspedaal-positie-sensor waar @Vidjesh het over heeft ..... waar zit deze precies in de motorruimte?
Kan ik dat zelf vervangen mocht dat nodig zijn? (ben zelf 2 jaar automonteur geweest maar dan van de simpele techniek a la Ford Taunus en Opel Record tijdperk oftewel in de jaren '80 )
Wat zijn de kosten van dit onderdeel?
Iemand een plaatje van dit onderdeel?
Moet dit onderdeel na vervanging opnieuw ingelezen worden of kan je die zomaar vervangen?
Het "metaalachtige geluid" wat ik af en toe hoor ga ik zelf wel opsporen, de garage kon niets ontdekken of horen.
Wat betreft de versnellingsbak of mogelijk de druklager ..... ik breng de auto eerst langs mijn eigen monteur en zal naar zijn mening hierover vragen. Mocht hier niets uitkomen ga ik langs de Dealer en vraag daar weer een mening. Mocht het uiteindelijk toch iets zijn wat met de versnellingsbak te maken heeft heb ik afgesproken met de verkopende partij dat hij dit daarna zal gaan repareren. Uiteindelijk komt dit ook wel goed.
Even hierover een vraag tussendoor, mocht het de druklager zijn wat zou deze kunnen kosten en hoelang is men normaal gesproken hiermee bezig?
Kan ik ook daar ook even rekening mee houden.
Alvast bedankt.
- thermostaat met behuizing is vervangen
- nivo-regelaar vervangen
Het gaspedaal-positie-sensor waar @Vidjesh het over heeft ..... waar zit deze precies in de motorruimte?
Kan ik dat zelf vervangen mocht dat nodig zijn? (ben zelf 2 jaar automonteur geweest maar dan van de simpele techniek a la Ford Taunus en Opel Record tijdperk oftewel in de jaren '80 )
Wat zijn de kosten van dit onderdeel?
Iemand een plaatje van dit onderdeel?
Moet dit onderdeel na vervanging opnieuw ingelezen worden of kan je die zomaar vervangen?
Het "metaalachtige geluid" wat ik af en toe hoor ga ik zelf wel opsporen, de garage kon niets ontdekken of horen.
Wat betreft de versnellingsbak of mogelijk de druklager ..... ik breng de auto eerst langs mijn eigen monteur en zal naar zijn mening hierover vragen. Mocht hier niets uitkomen ga ik langs de Dealer en vraag daar weer een mening. Mocht het uiteindelijk toch iets zijn wat met de versnellingsbak te maken heeft heb ik afgesproken met de verkopende partij dat hij dit daarna zal gaan repareren. Uiteindelijk komt dit ook wel goed.
Even hierover een vraag tussendoor, mocht het de druklager zijn wat zou deze kunnen kosten en hoelang is men normaal gesproken hiermee bezig?
Kan ik ook daar ook even rekening mee houden.
Alvast bedankt.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"