Hallo. Ik rij in een S210 2.2 CDI automaat laatste model 2003 met ruim 566.000 KM en heb een storing.
Na kort gereden te hebben gaat in noodloop.
Na uitlezen met OBD bleek dat de LMM niet werkte en is een nieuwe op gezet.
Nu uit gelezen blijkt dat er staat EGR klep niet werkende was maar na controle blijkt dat die normaal open en dicht gaat.
En Boostpressure storing is aanwezig.
verder alle sensors werken maar nog altijd in de noodloop.
Weet iemand een oplossing hiervoor???
noodloop S210 2.2 CDI
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
ik dacht er zijn wel redelijk veel techneuten op het forum zaten die me konden helpen.
het is nog aanwezig de noodloop na warm worden motor.
met rustig rijden gaat het redelijk maar wanneer ik even flink gas geef en dan terug afremt op de motor gaat hij terug in de noodloop.
het is nog aanwezig de noodloop na warm worden motor.
met rustig rijden gaat het redelijk maar wanneer ik even flink gas geef en dan terug afremt op de motor gaat hij terug in de noodloop.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 04 feb 2016 16:53
- Mercedes-Benz: W211 - E220CDI. EX: C219 - CLS 320CDI , W220 - S320 L , W210 - E220CDI , W124 - 200D , S320 CDI - W220 , E60 - 520D , W124 - E 250D , Golf 2 - , Audi 80 - 1.9 TD , Audi 80 - 1.6D
Ik had ooit hetzelfde probleem , 3x een lmm opgezet en bij de laatste keer dacht ik van dit kan gewoon niet. Iedere keer ging ie stuk en wat bleek, in de luchtfiltercompartiment ( dus waar je je luchtfilter insteekt) zit er een soort van filtertje net voor de buis die naar de lmm gaat. En deze ronde filtertje was los dus alle lucht die binnekwam ging rechtstreeks naar de lmm , werd ie vervuild en ging stuk.
Je hebt een auto en je hebt een Mercedes.
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
zal dat eens bekijken als dat het is Merdan.Merdan schreef:Ik had ooit hetzelfde probleem , 3x een lmm opgezet en bij de laatste keer dacht ik van dit kan gewoon niet. Iedere keer ging ie stuk en wat bleek, in de luchtfiltercompartiment ( dus waar je je luchtfilter insteekt) zit er een soort van filtertje net voor de buis die naar de lmm gaat. En deze ronde filtertje was los dus alle lucht die binnekwam ging rechtstreeks naar de lmm , werd ie vervuild en ging stuk.
ik dacht ook aan misschien carterdruk slang te veel druk en olie naar het filter door de slang naar intercooler dan via EGR klep te hoge vuile ingang lucht toelaat.
Na zoveel KM gereden te hebben is er natuurlijk slijtage olieschrapveren en zuigerveren waar je hoge carterdruk krijgt en de sensoren mogelijk fouten geven aan de ECU.
De EGR is redelijk schoon.
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
hallo Volgende probleem met uitlezen OBD.
p1189-16
M55 (inlet port shutoff motor) positioner signals fault (message through ground
Heeft iemand zo een motor liggen M55 inlaatkanaal van een m611 2.2 cdi
Het blijkt als ik rij en gas terug doe de kleppen inlaatkanaal niet goed werken of vast zitten.
oplossing is M55 motor voor klepjes te bedienen los met stekker er op dat het motortje kan bewegen zo hij niet meer in de noodloop gaat.
als de klepjes niet goed werken gaat het fout tijdens het terug nemen gaspedaal waar de rest uitlaat gassen te veel zijn voor de inlaat en in de storing noodloop gaat en klepjes vast blijven hangen. M55 defect waarschijnlijk.
Hoop een goede uitleg te hebben gegeven
p1189-16
M55 (inlet port shutoff motor) positioner signals fault (message through ground
Heeft iemand zo een motor liggen M55 inlaatkanaal van een m611 2.2 cdi
Het blijkt als ik rij en gas terug doe de kleppen inlaatkanaal niet goed werken of vast zitten.
oplossing is M55 motor voor klepjes te bedienen los met stekker er op dat het motortje kan bewegen zo hij niet meer in de noodloop gaat.
als de klepjes niet goed werken gaat het fout tijdens het terug nemen gaspedaal waar de rest uitlaat gassen te veel zijn voor de inlaat en in de storing noodloop gaat en klepjes vast blijven hangen. M55 defect waarschijnlijk.
Hoop een goede uitleg te hebben gegeven
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
dat motortje is met stardiagnose te testen.
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
Ik weet het vandaar het ik dit vraag en aangeef.pollythepolster schreef:dat motortje is met stardiagnose te testen.
Bij de Test werkte het motortje niet.
Bij Gevraagd staat dan ook als er iemand is die zo een M55 heeft liggen. http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 54&t=89175
Heb ook verschillende keren een zekering defect gehad aansturing M55 waarschijnlijk doorgebrand
Laatst gewijzigd door beergeert op 08 mar 2018 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
beergeert schreef:p1189-16
M55 (inlet port shutoff motor) positioner signals fault (message through ground
Heeft iemand zo een motor liggen M55 inlaatkanaal van een m611 2.2 cdi
Het blijkt als ik rij en gas terug doe de kleppen inlaatkanaal niet goed werken of vast zitten.
oplossing is M55 motor voor klepjes te bedienen los met stekker er op dat het motortje kan bewegen zo hij niet meer in de noodloop gaat.
klepjes vast blijven hangen. M55 defect waarschijnlijk.
Zeg je nou dat je het motortje wél werkt als het van de kleppen is losgemaakt? Dan is het toch niet kapot? Als de klep vast zit, los je dat met een andere stelmotor toch niet op?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
dat is geen testen maar uitlezen, wat ik bedoel is dan je met stardiagnose het motortje kunt aansturen om te kijken of hij het nog doet, dat is iets anders dan uitlezen.
wat gfgf zegt als het motortje werk als die los is van de kleppen dan is die niet kapot, als die vast zit en er gaat een zekering door dan gebeurt dat omdat anders de motor doorbrand omdat die vast zit doordat er een klep vast zit.
kijk maar eerst goed of er niet een van de kleppen vast zit en op afbreken staat, je zult niet de eerste zijn die daardoor zijn motor in de soep draait.
wat gfgf zegt als het motortje werk als die los is van de kleppen dan is die niet kapot, als die vast zit en er gaat een zekering door dan gebeurt dat omdat anders de motor doorbrand omdat die vast zit doordat er een klep vast zit.
kijk maar eerst goed of er niet een van de kleppen vast zit en op afbreken staat, je zult niet de eerste zijn die daardoor zijn motor in de soep draait.
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
Ok het is dan ook de bedoeling een los motortje er naast te hangen dat hij niet in de storing gaat en of het stangetje los halen alleen dan moet alles los en veel werk Vast zetten kleppen dat ze open blijven staanpollythepolster schreef:dat is geen testen maar uitlezen, wat ik bedoel is dan je met stardiagnose het motortje kunt aansturen om te kijken of hij het nog doet, dat is iets anders dan uitlezen.
wat gfgf zegt als het motortje werk als die los is van de kleppen dan is die niet kapot, als die vast zit en er gaat een zekering door dan gebeurt dat omdat anders de motor doorbrand omdat die vast zit doordat er een klep vast zit.
kijk maar eerst goed of er niet een van de kleppen vast zit en op afbreken staat, je zult niet de eerste zijn die daardoor zijn motor in de soep draait.
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
Ok het is dan ook de bedoeling een los motortje er naast te hangen dat hij niet in de storing gaat en of het stangetje los halen alleen dan moet alles los en veel werk Vast zetten kleppen dat ze open blijven staangfgf schreef:beergeert schreef:p1189-16
M55 (inlet port shutoff motor) positioner signals fault (message through ground
Heeft iemand zo een motor liggen M55 inlaatkanaal van een m611 2.2 cdi
Het blijkt als ik rij en gas terug doe de kleppen inlaatkanaal niet goed werken of vast zitten.
oplossing is M55 motor voor klepjes te bedienen los met stekker er op dat het motortje kan bewegen zo hij niet meer in de noodloop gaat.
klepjes vast blijven hangen. M55 defect waarschijnlijk.
Zeg je nou dat je het motortje wél werkt als het van de kleppen is losgemaakt? Dan is het toch niet kapot? Als de klep vast zit, los je dat met een andere stelmotor toch niet op?
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
ja zat ik ook al te denken plorie alleen dan moet ik de kleppen nog vast zetten met een tyrap. Is moeilijk bij te komenplorie schreef:Stangetje loshalen is bij een 6-pitter ook te doen zonder veel te demonteren.
Ik weet ook dat ze bestemt zijn voor rest gassen voor milieu uitstoot.
in ieder geval thx plorie