W447 Vito vering

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rico 1964
Berichten: 91
Lid geworden op: 19 mei 2009 10:31
Mercedes-Benz: W447 Vito

22 feb 2018 14:08

Hi,

Ik heb nu een W639 Vito 113 CDI in 3.05T uitvoering met ook nog extra hulpveren (Carsupport) op de achteras. Ik ben me aan het oriënteren naar een andere bus. Ik rij grote delen van de tijd leeg of vrijwel leeg, maar tijdens vakanties volbeladen (achteras aan max. gewicht) met grote caravan er achter (100 kg kogeldruk).

Ik ben aan het kijken naar een Vito W447, een VW T6 of een Peugeot Expert. Allemaal de versie met automaat. Met alle drie heb ik al een eerste proefrit gemaakt.

De T6: best fijne auto, comfortabel, stil, alleen die DSG vind ik niet prettig (toerental extreem laag) en ik heb last met m'n been tov de linker voorwielbak
De Expert: Fijne auto, bediening van automaat is wat onconventioneel
De Vito: gereden met de standaard 2.8T versie, een 114. Zeer fijne automaat, erg stil, soepele motor. Maar wat is die vering stug?!?!?!?!

Over die vering van de Vito: Van de W447 vind ik de vering veel stugger dan van m'n W639, terwijl ik daar ook nog hulpveren onder heb zitten. Weet iemand waarom die W447 zo stug is? En, is er iets aan te doen?

Als er aan die vering niets te doen is, valt de Vito af. Eigenlijk valt de T6 ook af, dus dan wordt m'n lijstje beperkt tot een Expert 180 pk. Dat is overigens dan wel meteen heel overzichtelijk.

Groet,

Rico
Plaats reactie