beste mensen
mijn auto is op 08/01/2018 binnen gebracht bij de garagist onafhankelijk mercedes garage.
ze hebben de 5kopbouten van mijn injecteurs vervangen of allesinds aangerekend op mijn factuur.
nu is mijn injector op 08/02/2018 losgesprongen tijdens het rijden, volgens de garage is dit te wijten aan
het feit dat de schroefdraad versleten is. Hadden ze dit een maand ervoor niet moeten vaststellen?
ze zeggen dat er voor 750euro kosten in regie zou zijn.
hieronder mail van de garage :
"Wij hebben de 5 bouten vervangen-dit zegt niets van de schroefdraad die duidelijk versleten was-
Waar de injecteur losgekomen is. U heeft alhoewel wij het u meermaals meldden veel te lang
Gereden met lekkende injecteurs( u heeft daar nog 14.000 km meegereden-UW EIGEN BESLISSING)
Waardoor overal teerafzetting kwam door compressie verlies door de slechte injecteurs-dus ook teerafzetting
Op de schroefdraad.
DE INJECTEUR IS LOSGEKOMEN DOOR EEN VERSLETEN SCHROEFDRAAD
Niet door onze onvakkundige handeling !!!"
Mijn mercedes Ml270 is van 2003 en heeft 300000km.
Moet ik hiervoor opdraaien .
mvg
injector losgekomen omdat schroefdraad versleten is ???
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Daar hoef jij niet voor op te draaien. Dit had met de reparatie gezien en opgelost moeten worden. Dat het schroefdraad beschadigd is door de lekkende injectoren, kan kloppen. Maar dan had het gewoon opgezuiverd moeten worden, een helicoil plaatsen of in het ergste geval het gat opboren en naar een M8 bout gaan.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
m8 bout ? Het zijn speciale rekboutjes die uit mijn hoofd met 8 nm en dan 2x 90 graden aangedraaid moet worden .
Dat zal met een M8 bout wel anders werken .
Denk wel dat bij het vast draaien wel merkbaar geweest had kunnen zijn .
Te lang doorrijden met lekke verstuivers werk niet echt mee uiteraard
Dat zal met een M8 bout wel anders werken .
Denk wel dat bij het vast draaien wel merkbaar geweest had kunnen zijn .
Te lang doorrijden met lekke verstuivers werk niet echt mee uiteraard
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als het gat tot op de bodem netjes schoon was (even met de juiste lange tap opschonen) dan lopen die toch niet zo snel heel snel los toch? Maar ja, als de draad echt kapot is zal er gerepareerd moeten worden. Persoonlijk vind ik 750 voor 1 boutje best veel.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3198
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
vorig jaar ook een losgekomen verstuiver, de vakgarage heeft het opgelost met een idd een helicoil te plaatsen, was €120.90 kwijt
ik heb al 2,3 of was het nu 4 keer een lekke verstuiver gehad dus het zal best zijn dat er eentje voor de 2e keer is geschoond en een nieuwe rekbout en brandplaatje is geplaatst. Dat de schroefdraad dat niet volhoud kan ik me voorstellen, was blij dat het tegen redelijke kosten kon worden opgelost.
ik heb al 2,3 of was het nu 4 keer een lekke verstuiver gehad dus het zal best zijn dat er eentje voor de 2e keer is geschoond en een nieuwe rekbout en brandplaatje is geplaatst. Dat de schroefdraad dat niet volhoud kan ik me voorstellen, was blij dat het tegen redelijke kosten kon worden opgelost.
Als ik het bericht van TS zo lees, is hij zelf al te lang door gereden met lekkende injectors. Dit is vervolgschade. Ik weet niet of de schade minder groot was geweest als deze een maand geleden al was geconstateerd. Ik weet ook niet wat de schade nu is. Waarschijnlijk alsnog voor alle 5 helicols of opboren?Jarno1111 schreef:Daar hoef jij niet voor op te draaien. Dit had met de reparatie gezien en opgelost moeten worden. Dat het schroefdraad beschadigd is door de lekkende injectoren, kan kloppen. Maar dan had het gewoon opgezuiverd moeten worden, een helicoil plaatsen of in het ergste geval het gat opboren en naar een M8 bout gaan.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Ik begreep het verhaal als: klant heeft lang doorgereden met lekkende injectoren. Deze zijn gedemonteerd door de garage. Alles is schoongemaakt en weer gemonteerd. Daarna is er een injector uitgeschoten doordat er een bout los is geraakt door slecht schroefdraad. Dan is het gewoon het risico van de garage. Die heeft moeten beoordelen of alles nog berekend is op hun functie.
En ik boor bij zwaar beschadigd schroefdraad het gat vaak op naar M8. Heb er al zoveel meegemaakt dat er verder niets meer mee te beginnen was. Ook een helicoil pakt soms niet. Origineel zijn idd rekbouten, maar bij montage van M8 nooit problemen gehad erna.
En ik boor bij zwaar beschadigd schroefdraad het gat vaak op naar M8. Heb er al zoveel meegemaakt dat er verder niets meer mee te beginnen was. Ook een helicoil pakt soms niet. Origineel zijn idd rekbouten, maar bij montage van M8 nooit problemen gehad erna.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
Dit komt mij bekent voor
Ik rij in een 2.2 CDI S210 na lange ritten en veel km was er een probleem met starten
Ik moest de motor starten met rem reiniger. Moet toch eens naar de garage toe gaan en vragen wat er aan de hand is waarom niet juist starten. En ja het bleek twee verstuivers te zijn die niet goed werkten. Ik heb er op gewacht en ze hebben revisie verstuivers er op gezet. betalende bedrag 779 euro. Een week gereden dacht ik wat hoor ik toch voor gesis het was net een stoomtrein. Ik bellen naar de garage en zei zeg er zit ene verstuiver die lekt. Kom geleijk maar dan kijken we er naar.
Ik ben daar en ze kijken er naar en het blijkt dat een rek bout het schroefdraad er uit getrokken heeft. ik en nu??? je auto moet naar een revisie bedrijf toe en maken ze het schroefdraad weer in orde. ik zei ok ik kom morgen terug. Ik kom daar en ik kreeg een rekening van 350 euro onder de neus gedrukt. ik zei maar dit is toch garantie???? ze zeiden nee meneer dit kan bij iedere motor gebeuren. nou ik betaal geen 350 euro omdat het de schuld niet van mij is maar van de monteur en garantie is. ze zeiden ok betaal de helft en het is klaar. puhhhh heb het maar betaald he.
eigenlijks is dit niet juist, er voor zaten alle 4 verstuiver vast dus mijn mening is garage of de monteur zijn fout
Ik rij in een 2.2 CDI S210 na lange ritten en veel km was er een probleem met starten
Ik moest de motor starten met rem reiniger. Moet toch eens naar de garage toe gaan en vragen wat er aan de hand is waarom niet juist starten. En ja het bleek twee verstuivers te zijn die niet goed werkten. Ik heb er op gewacht en ze hebben revisie verstuivers er op gezet. betalende bedrag 779 euro. Een week gereden dacht ik wat hoor ik toch voor gesis het was net een stoomtrein. Ik bellen naar de garage en zei zeg er zit ene verstuiver die lekt. Kom geleijk maar dan kijken we er naar.
Ik ben daar en ze kijken er naar en het blijkt dat een rek bout het schroefdraad er uit getrokken heeft. ik en nu??? je auto moet naar een revisie bedrijf toe en maken ze het schroefdraad weer in orde. ik zei ok ik kom morgen terug. Ik kom daar en ik kreeg een rekening van 350 euro onder de neus gedrukt. ik zei maar dit is toch garantie???? ze zeiden nee meneer dit kan bij iedere motor gebeuren. nou ik betaal geen 350 euro omdat het de schuld niet van mij is maar van de monteur en garantie is. ze zeiden ok betaal de helft en het is klaar. puhhhh heb het maar betaald he.
eigenlijks is dit niet juist, er voor zaten alle 4 verstuiver vast dus mijn mening is garage of de monteur zijn fout
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat heeft die monteur verkeerd gedaan dan? Dat eraan gewerkt is wil niet gelijk zeggen dat hij (of zij?) iets verprutst heeft.
Logboek S500.
- beergeert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 14 apr 2014 19:47
- Mercedes-Benz: SLK R170 200 1999
- Specialisatie: schrijven PHP HTML Sleutelen
- Locatie: België
- Contacteer:
hoi Plorieplorie schreef:Wat heeft die monteur verkeerd gedaan dan? Dat eraan gewerkt is wil niet gelijk zeggen dat hij (of zij?) iets verprutst heeft.
Het gaat mij om dat het erna niet goed was en nog een keer moest betalen.
779 plus 180 euro vind ik toch veel geld dan mag het zeker goed zijn na 779 euro.
voor dat de verstuivers defect waren was er geen lek daarom.
sorry maar ik ga ook nooit meer het laten repareren bij een garage
Misschien was die 779- wel een koopje. Voor de rest kan ik er geen chocola van maken. Ik heb niet het idee dat de “fout” heeft geleid tot vervolgschade. Hooguit dat je dus een keer extra langs de garage moest.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
€779 is veel geld voor een lolli maar een koopje voor een iPhone X.
Dat iets veel geld is, is geen reden om extra werk gratis te verlangen.
Dat iets veel geld is, is geen reden om extra werk gratis te verlangen.
Logboek S500.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3198
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Ik ga me er niet druk om maken. Ik kies er zelf voor om een oudere auto te rijden, voordeel weinig afschrijvingskosten, nadeel er gaat weleens iets kapot of raakt versleten wat je op een verser exemplaar niet zal meemaken.