Hoi beste mercedes kenners,
Om de hoeveel km moet een d.ketting vervangen worden van een clk C209?
Op 90.000 zijn de tandwielen en ketting vervangen.
Auto heeft nu ongv 170.000 gelopen.
Iemand enige iedee?
Bedankt alvast!
Ketting vervangen om de hoeveel km?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Om wat voor motor gaat dit dan?
Ik vind dat wel vroeg, 90K
Mijn auto rijdt al ruim 3 ton rond op zijn eerste ketting, evenals mijn vorige auto, en de auto daarvoor, en de auto daarvoor...
Ik vind dat wel vroeg, 90K
Mijn auto rijdt al ruim 3 ton rond op zijn eerste ketting, evenals mijn vorige auto, en de auto daarvoor, en de auto daarvoor...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
We hebben een prachtige zoekfunctie, voorbeeldje : http://www.mercedesforum.nl/forum/searc ... 11+ketting+
Daaruit blijkt dat de meeste kettingen de 3 ton wel halen. Ik heb echter wel in mijn recente zoektocht naar een nieuwe auto al meerdere advertenties en gebruikerservaringen gelezen van met name het 200 Kompressor blok waar ze incidenteel al rond de 225-250.000 aan vervanging toe waren.
Daaruit blijkt dat de meeste kettingen de 3 ton wel halen. Ik heb echter wel in mijn recente zoektocht naar een nieuwe auto al meerdere advertenties en gebruikerservaringen gelezen van met name het 200 Kompressor blok waar ze incidenteel al rond de 225-250.000 aan vervanging toe waren.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Hier kun je lezen hoe je kunt controleren of je kettingen aan vervanging toe zijn: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=26382
Marco schreef:Om wat voor motor gaat dit dan?
Ik vind dat wel vroeg, 90K
Mijn auto rijdt al ruim 3 ton rond op zijn eerste ketting, evenals mijn vorige auto, en de auto daarvoor, en de auto daarvoor...
Marco,
De vorige eigenaar niet, maar de eigenaar daarvoor zei dat hij tandwielen en ketting liet vervangen op +/- 90k door een mb specialist. Heeft de auto verkocht op 120dkm (aan de vorige eigenaar). En ik heb de auto gekocht op +/- 170dkm. Heb gelijk bougies olie vv etc laten doen, ook carterpakking vervangen. En de monteur kwam kleine ijzer stukjes tegen in het carter. Dus ik dacht mischien de huidige tandwielen gebroken OF mischien van die oude tandwielen nog. Ben een beetje geschrokken eerlijk gezegd. Verder draaid de motor super goed (geen rare geluiden ofzo).
Motor: 271.940
Laatst gewijzigd door Mury10 op 19 feb 2018 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
mr. Michel schreef:We hebben een prachtige zoekfunctie, voorbeeldje : http://www.mercedesforum.nl/forum/searc ... 11+ketting+
Daaruit blijkt dat de meeste kettingen de 3 ton wel halen. Ik heb echter wel in mijn recente zoektocht naar een nieuwe auto al meerdere advertenties en gebruikerservaringen gelezen van met name het 200 Kompressor blok waar ze incidenteel al rond de 225-250.000 aan vervanging toe waren.
Michel bedankt voor je reactie.
Zoeken heb ik geprobeerd, maar er zijn zoveel reacties en de meeste kraken elkeer een beetje af. Dus had daar geen zin meer in. Mijn verhaal heb ik bovenaan dit bericht gepost. Zie graag een reactie hierover.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Er is geen vaste termijn. Als je niks hoort is het goed. Bij 90 k zijn zwakke tandwielen en ketting reeds vervangen. Voor het overige: zie links casanova. Vertrouw je het niet, breng je auto naar een specialist of dealer. Suc6
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 19 feb 2018 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Casanova schreef:Hier kun je lezen hoe je kunt controleren of je kettingen aan vervanging toe zijn: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=26382
Bedankt voor je tip
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Gezien die standen zou je inderdaad de eerste 10 jaar niet aan de beurt komen. Twijfel je volg dan de tips. Ben je zelf niet in staat om het verschil tussen een goed lopende en een ratelende ketting te duiden laat hem dan bij een garage controleren (of pak een controle van de ketting mee met de volgende beurt en laat hem voor je gemoedsrust even open maken).René SLK230 schreef:Er is geen vaste termijn. Als je niks hoort is het goed. Bij 90 k zijn zwakke tandwielen en ketting reeds vervangen. Voor het overige: zie links casanova.
Vertrouw je het niet, breng je auto naar een specialist of dealer. Suc6
Ik ben echter geen monteur, ik slijt mijn dagen achter een bureau
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Niet goed hoor, stukjes ijzer in het carter...Mury10 schreef:Heb gelijk bougies olie vv etc laten doen, ook carterpakking vervangen. En de monteur kwam kleine ijzer stukjes tegen in het carter.
Maar goed, ook ik ben geen monteur
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Marco schreef:Niet goed hoor, stukjes ijzer in het carter...Mury10 schreef:Heb gelijk bougies olie vv etc laten doen, ook carterpakking vervangen. En de monteur kwam kleine ijzer stukjes tegen in het carter.
Maar goed, ook ik ben geen monteur
Dat is zeker niet goed, maar volgens mij zijn die stukjes van die oude tandwielen die inmiddels al vervangen zijn.
Ik laat in iedergeval even laten controlleren.
Heb een Clk 200 van 2006. Nu bij 170000 km de motor aan gort. De distributieketting heeft overgeslagen dus km zeggen niets. Kost wel 5000 voor alleen een ruilmoter of 5500 voor reparatie. Pech gehad zeggen ze dan.
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Doen ze er een gouden ketting in ofzo.
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Ger57 schreef: ↑
Heb een Clk 200 van 2006. Nu bij 170000 km de motor aan gort. De distributieketting heeft overgeslagen dus km zeggen niets. Kost wel 5000 voor alleen een ruilmoter of 5500 voor reparatie. Pech gehad zeggen ze dan.
Doen ze er een gouden ketting in ofzo.
Nee dat hoeft nu niet meer