Beste,
Ik heb (tijdelijk) een Vito 108 CDI uit 2003 waarvan de CV niet goed werkt. Althans de afstandbediening doet het helemaal niet en de sleutel heeft zo zijn kuren. Met de sleutel sprint die meestal wel op slot, maar dan soms naar een paar seconde er weer af. Nu viel het me op dat er wat lampjes branden c.q. knipperen op de CV knop midden in het dashboard. Kan het zijn dat de batterij van de afstandbediening vervangen moet worden (zo ja, hoe?) of wijzen de lampjes in de knop op iets anders?
Vito 2003 CV afstandbediening werkt niet, sleutel heeft kuren
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Die ring even er af draaien, kapje open (halverwege zie je al die gleuf zitten) evt met een schroevendraaiertje of aardappelschilmesje los wippen. Zitten uit m’n hoofd 2 batterijtjes in, CR2025 dacht ik. Maar het open springen kan duiden op een storing in het signaal dus even kijken of hij dat ook doet zonder batterijtjes. Als hij snel genoeg weer van het slot af springt kan het ook zijn dat er een deur niet goed dicht zit? Of is dat te simpel gedacht. Knipperend lampje van de vergrendeling was volgens mij standaard als een soort “anti-diefstal-waarschuwing” bij die types.
Let er wel op dat je sleutel niet te lang zonder stroom zit, kan wel eens zijn dat hij dan opnieuw ingeleerd moet worden omdat hij dan zijn codering verliest.
Leuke Nokia carkit trouwens, was heeeel lang geleden (jaar of 14) mijn eerste carkit die ik ooit ingebouwd heb
Let er wel op dat je sleutel niet te lang zonder stroom zit, kan wel eens zijn dat hij dan opnieuw ingeleerd moet worden omdat hij dan zijn codering verliest.
Leuke Nokia carkit trouwens, was heeeel lang geleden (jaar of 14) mijn eerste carkit die ik ooit ingebouwd heb
Dat hij weer van slot af springt lijkt een slecht contact in de zij (schuif) deur. Ondertussen heb ik de batterij (2032) van de afstandbediening vervangen en proberen opnieuw te koppelen maar de afstandbediening reageert nog steeds helemaal nergens op. Ik zie ook geen lampje wat reageert op ontgrendelen of vergrendelen. Nu heb ik het vermoeden dat er wellicht twee batterijen in moeten omdat ik de batterij hoor rammelen als ik de sleutel schud...
Vito
Contact binnen de 6 seconden 2x op en afzetten
Dan contact af
Binnen de 3 seconden vergrendelen en ontgrendelen.
Binnen de 6 seconden 3x vergrendelen en ontgrendelen.
10 seconden wachten
Met alle sleutels een keer vergrendelen en ontgrendelen.
Dan zouden ze allemaal moeten gaan.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Dat ziet er nog een sleutel uit van de eerste generatie.
Een die op slot gaat door de sleutel in te klappen.
Na een tijdje is er speling op en moet je de sleutel vasthouden tot hje ver genoeg van de wagen bent.
Als je nu een sleutel bested krijg je er een met ver- en ontgrendelknoppen op.
De contactplaten van de schuifdeuren zijn ook een gekende oorzaak van problemen.
Wat fijn schuurpapier en wd40 doet wonderen.
De deurkabelbomen ter hoogte van de scharnieren gaan ook wel eens kapot
Een die op slot gaat door de sleutel in te klappen.
Na een tijdje is er speling op en moet je de sleutel vasthouden tot hje ver genoeg van de wagen bent.
Als je nu een sleutel bested krijg je er een met ver- en ontgrendelknoppen op.
De contactplaten van de schuifdeuren zijn ook een gekende oorzaak van problemen.
Wat fijn schuurpapier en wd40 doet wonderen.
De deurkabelbomen ter hoogte van de scharnieren gaan ook wel eens kapot