S211 E220 CDI met 4 foutcodes (Opgelost)

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

16 feb 2018 12:23

"OPGELOST
auto is binnengeweest voor foutmeldingen over ESP/ABS/CruiseControl storingen... Star computer gaf aan dat de remsensor defect was. Deze is vervangen. Alles opgelost van problemen. Te gek. sensor koste 15 euro, totaal prijs kwam op 100euro, Katalysator is bijna aan vervanging toe, wat het engine light deed aanspringen)

Beste kenners,

Ik zit met twee problemen:
-Auto maakt een luid "takketakketakke tak" geluid in combinatie met de toeren die naar beneden zakken.
dit wanneer ik koud vertrek of tot stilstand kom aan het licht ofzo. wanneer ik men rem indruk, en dan schakel
naar D of R dan komt dit fenomeen ook voor echter enkel in koude toestand. Vanaf ik 2 kilometer heb gereden komt het al niet meer voor.

-Kreeg een paar weken lang redelijk vaak de melding "bandenspanningsbewakingsysteem controleren" "ESP NIET ACTIEF"
Dit was altijd op te lossen met een simpele reset van dat bandenspanningsysteem. Nu plots valt dat probleem weer niet meer
voor. Hoewel ik niets anders heb gedaan dan voordien...


Heb zelf de nodige tools om men wagen uit te lezen en ik kom op volgende foutmeldingen uit:
P0426 temperatuursensor katalisator cilinderrij 1 G20, onaanneemlijk signaal probleem
P22A5 Nox sensor, aansturing verwarming, bank 1 sensor 2, signaal te sterk
P2299 Positie rempedaal/Gaspedaal positie, komt niet overeen
U1408 zuurstof sensor, geen activiteit, bank 2 sensor 1


Verder dan dit geraak ik niet en ik zou wel eens willen weten hoeveel dit ongeveer zou kosten.
Bij toeval kan ik vrij goedkoop een andere wagen aanschaffen maar qua rijden is mijn auto
nog altijd een echt salon op wielen dus heb geen nood aan een andere... tenzij de kosten te hoog zouden zijn.

Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door YannickD87 op 16 apr 2018 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Casanova
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:09
Mercedes-Benz: W163 ML 320 bj 2000

16 feb 2018 12:59

Dat takketakketak geluid was bij mijn w163 waarschijnlijk de vergrendeling van de p-stand. Tegenwoordig verzet ik de automaat wat voorzichtiger uit de p-stand.
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

16 feb 2018 15:27

Heb de foutcodes allemaal gereset.
dan een rit van 30 km en terug een scan gedaan.
Enkel de foutcode ivm de rempedaal blijft terugkomen.
Kan dat de oorzaak van beide problemen niet zijn?
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

16 apr 2018 15:18

OPGELOST
auto is binnen geweest voor foutmeldingen over ESP/ABS/CruiseControl storingen... Star computer gaf aan dat de remsensor defect was. Deze is vervangen. Alles opgelost van problemen. Te gek. sensor koste 15 euro, totaal prijs kwam op 100euro
Plaats reactie