Ik zou het prettig vinden om DRL te hebben, echter heb ik wel mistlampen dus deze kun je denk ik niet zo maar vervangen door DRL i.v.m. storing boordcomputer en misschien wel APK-afkeur omdat de verlichtingsschakelaar wel een stand "mistlampen voor" heeft.
Kom ik volgens mij op het volgende uit:
http://www.exspa.de/product_info.php?la ... garde.html&
Echter is er zo weinig info te vinden over hoe en wat. Iemand ervaring met zo'n dergelijke combinatie als deze. Is voor een W204 met ronde mistlampen en standaard voor bumper.
DRL achteraf inbouwen
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Als ik op je avatar af ga heb je het eerste type 204, toch? Mijn vorige W204 uit 2007 had, toen ik hem kocht, een led-drl set van een mopf. De voeding daarvan was van de stadslichten af gehaald en de stadslichten zelf waren uitgeschakeld zodat bij stadslicht de drl units branden. Er zat ook nog een ballast tussen om de canbus te foppen. Het zag er op zich wel mooi uit, als je het mij vraagt sowieso beter dan zo'n aftermarket set met een extra ledstripje. De mistlampen aan de voorzijde kwamen hierdoor wel te vervallen. Je krijgt dan dit:
Ik heb de auto destijds gekocht onder de voorwaarde dat alles terug naar origineel werd gebouwd, inclusief de avantgarde mistlampen. Of je het mooi vindt of niet, daarover valt niet te twisten, dat is puur smaak. Maar er zit wettelijk een nadeel aan. Voor de APK moet je namelijk dagrijverlichting hebben die dimt als je de verlichting inschakelt en dat deed mijn constructie niet, omdat die als "stadslicht" aangestuurd werd. Daarnaast moet je altijd je stadslicht handmatig aanzetten en branden ook altijd je achterlichten. Plus dat je eens per jaar je aansluiting van je drl terug moet zetten op je originele stadslichten. Voor de apk hoeven je drl in jouw geval niet te branden namelijk.
De keuze is aan jou; wil je het zo origineel en relatief simpel mogelijk houden dan is dit een goede optie. Mijn voorkeur had het niet. Hoe de unit uit jouw post 'geprogrammeerd' moet worden weet ik niet.
Ik heb de auto destijds gekocht onder de voorwaarde dat alles terug naar origineel werd gebouwd, inclusief de avantgarde mistlampen. Of je het mooi vindt of niet, daarover valt niet te twisten, dat is puur smaak. Maar er zit wettelijk een nadeel aan. Voor de APK moet je namelijk dagrijverlichting hebben die dimt als je de verlichting inschakelt en dat deed mijn constructie niet, omdat die als "stadslicht" aangestuurd werd. Daarnaast moet je altijd je stadslicht handmatig aanzetten en branden ook altijd je achterlichten. Plus dat je eens per jaar je aansluiting van je drl terug moet zetten op je originele stadslichten. Voor de apk hoeven je drl in jouw geval niet te branden namelijk.
De keuze is aan jou; wil je het zo origineel en relatief simpel mogelijk houden dan is dit een goede optie. Mijn voorkeur had het niet. Hoe de unit uit jouw post 'geprogrammeerd' moet worden weet ik niet.
Die stand zit er bij mij niet op (eenvoudige versie KI), maar is niet zo interessant, kan dan net zo goed gewoon de lichtschakelaar omdraaien.Snel schreef:Waarom zou je DRL willen hebben als je in je KI ook gewoon je verlichting permanent aan kan zetten? dan branden je achterlichten ook nog eens.
Klopt, W204 '08. Je plaatje ziet er (naar mijn mening) erg mooi uit. Echter de negatieve aspecten die je opnoemt hoe het bij jouw auto gedaan is/was vind ik ook niet echt oké.Chef-Benz schreef:Als ik op je avatar af ga heb je het eerste type 204, toch? Mijn vorige W204 uit 2007 had, toen ik hem kocht, een led-drl set van een mopf. De voeding daarvan was van de stadslichten af gehaald en de stadslichten zelf waren uitgeschakeld zodat bij stadslicht de drl units branden. Er zat ook nog een ballast tussen om de canbus te foppen. Het zag er op zich wel mooi uit, als je het mij vraagt sowieso beter dan zo'n aftermarket set met een extra ledstripje. De mistlampen aan de voorzijde kwamen hierdoor wel te vervallen. Je krijgt dan dit:
Ik heb de auto destijds gekocht onder de voorwaarde dat alles terug naar origineel werd gebouwd, inclusief de avantgarde mistlampen. Of je het mooi vindt of niet, daarover valt niet te twisten, dat is puur smaak. Maar er zit wettelijk een nadeel aan. Voor de APK moet je namelijk dagrijverlichting hebben die dimt als je de verlichting inschakelt en dat deed mijn constructie niet, omdat die als "stadslicht" aangestuurd werd. Daarnaast moet je altijd je stadslicht handmatig aanzetten en branden ook altijd je achterlichten. Plus dat je eens per jaar je aansluiting van je drl terug moet zetten op je originele stadslichten. Voor de apk hoeven je drl in jouw geval niet te branden namelijk.
De keuze is aan jou; wil je het zo origineel en relatief simpel mogelijk houden dan is dit een goede optie. Mijn voorkeur had het niet. Hoe de unit uit jouw post 'geprogrammeerd' moet worden weet ik niet.
Ik heb op You Tube een filmpje gezien over het inbouwen van DRL, rechtstreeks op de accu en een kabel naar de verlichting, zodra die aangaat gaat de DRL uit. Ze schijnen er zelfs te zijn (waarschijnlijk met een extra regelkastje er tussen) die bij inschakelen verlichting terug gaan naar 75% van de lichtsterkte. Probleem is, alles wat ik tegen kom en waar van ik denk dat het wat is, staat helemaal niets bij hoe het geregeld is c.q. wat de DRL kan of niet kan of hoe aan te sluiten.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Het automatisch uitzetten kan je via een relais doen
De dimmende versie heeft die regel unit er al bij. Niet elke led strip is dimbaar.
Dan zou je de voeding van de stadslichten kunnen gebruiken om het relais van je drl te schakelen.De dimmende versie heeft die regel unit er al bij. Niet elke led strip is dimbaar.
Dan doel je denk ik op die losse DRL strippen, nadeel daarvan vind ik dat je die in de middelste "grill" die onder de nummerplaat zit moet inbouwen en
dat vind ik persoonlijk echt niet mooi.
Tenzij je iets anders bedoelt dan hoor ik dat graag van je.
dat vind ik persoonlijk echt niet mooi.
Tenzij je iets anders bedoelt dan hoor ik dat graag van je.