Grootlicht assist w205

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

16 feb 2018 08:54

Heb het ook. Gisteravond op de vierbaans Hogering en (vooral!) Buitenring bij Almere is het prachtig. Zoals headhunter zegt een geweldig lichtspektakel zonder voor- of tegenliggers en wanneer ze er wel zijn draait de bundel om die anderen heen. Mooi om te zien, ook bij inhalen, zoals die bundel continu verschuift.
Borden langs de weg worden ook veel beter zichtbaar.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Eelco77
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16 feb 2018 21:05

dutchtbi schreef:
En anders laten installeren door Steve (mbenznl). Als ik het goed begrijp is dat vooral een softwarematige aanpassing?
Afhankelijk van waar je woont zou ik er goed over nadenken voordat je deze redelijk nutteloze optie laat installeren. Ik het buitengebied is het waarschijnlijk wel handig, maar in de Randstad heb je er vrijwel niets aan. Bij mij zit het erop en ik heb het in de 2,5 jaar dat ik de auto heb exact 2x zien werken. Voor de rest is het hier altijd te licht a.g.v. openbare verlichting, tegenliggers etc. etc.
Ik woon in de randstad, maar buiten de bebouwde kom werkt het echt fantastisch. Bij tegenliggers zie je de bundel aangepast worden en ook zicht op borden is veel beter. Vooral op N wegen zoals tussen Bleiswijk en benthuizen werkt het echt perfect.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

16 feb 2018 21:39

Eelco77 schreef:
dutchtbi schreef:
En anders laten installeren door Steve (mbenznl). Als ik het goed begrijp is dat vooral een softwarematige aanpassing?
Afhankelijk van waar je woont zou ik er goed over nadenken voordat je deze redelijk nutteloze optie laat installeren. Ik het buitengebied is het waarschijnlijk wel handig, maar in de Randstad heb je er vrijwel niets aan. Bij mij zit het erop en ik heb het in de 2,5 jaar dat ik de auto heb exact 2x zien werken. Voor de rest is het hier altijd te licht a.g.v. openbare verlichting, tegenliggers etc. etc.
Ik woon in de randstad, maar buiten de bebouwde kom werkt het echt fantastisch. Bij tegenliggers zie je de bundel aangepast worden en ook zicht op borden is veel beter. Vooral op N wegen zoals tussen Bleiswijk en benthuizen werkt het echt perfect.
En je ziet op de N209 ook die flitsauto van heel ver al staan!
dutchtbi
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

16 feb 2018 22:19

Op dat soort wegen werkt het bij mij idee ook alleen op de momenten dat ik er rij is het vaak nog zo druk dat hij op dimlicht blijft staan. Zal misschien zijn omdat ik een oudere generatie heb.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

16 feb 2018 22:48

dutchtbi schreef:Op dat soort wegen werkt het bij mij idee ook alleen op de momenten dat ik er rij is het vaak nog zo druk dat hij op dimlicht blijft staan. Zal misschien zijn omdat ik een oudere generatie heb.
Het verschil is dat jij Xenon hebt en de 205 LED. Het LED-systeem kan je in segmenten opdelen waardoor hij bepaalde voor-/tegenliggers uit het lichtbeeld kan snijden. Met Xenon kan dat niet. Beetje appels en peren eigenlijk.

Voorbeeldje:
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (53.74 KiB) 481 keer bekeken
Je ziet hier duidelijk dat het systeem de voorligger buiten het grootlicht laat. Bij jouw Xenon ILS zou in dit geval het grootlicht volledig worden uitgeschakeld zodat je voorligger niet gek wordt.

De nieuwe, mopf 205 (net gearriveerd) krijgt trouwens het Multibeam LED systeem uit de 213 mee.
dutchtbi
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

17 feb 2018 10:23

Bedankt voor de toelichting. Ik vond het xenon van de S212 al een wereld van verschil met de projectorlampen van de S204 die ik ervoor had, maar led is dus nog mooier!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Remyh
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 dec 2017 08:36

17 feb 2018 21:34

Icm ils is het mooiste. Maar bij mij, met “standaard” led is het een kwestie van aan en uit. Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind, maar ik rij een groot deel van de tijd door het buitengebied :) (onderweg naar Marienvelde haha)
Plaats reactie