E220cdi break 2004 zakt af en toe achteraan links en dan rechts

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

25 feb 2018 09:58

Vervang nou eerst zsm de thermostaat ipv met kartonnetjes te klooien.... niks slijt harder dan een motor
die niet op bedrijfstemperatuur komt.

Die 4cm hoogteverschil aan de voorkant.......
.....het is me nog steeds niet duidelijk of je nou airmatic, rondom luchtvering en rijhoogte verstelbaar achter de
versnellngspook, of alleen niveauregeling op de achteras hebt...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
benzkepower
Berichten: 3854
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

25 feb 2018 13:03

En als ik dit lees lijkt het alsof de wagen nogal impulsief aangekocht is en dat er wel nog meer defect zal zijn dan het bovengenoemde.
Kirederf
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km

25 feb 2018 16:11

Danke voor de reacties.
Idd .Denk dat die persoon wel een reden had om hem na anderhalf jaar al weg te doen. Verschillende verborgen é n verzwegen gebreken. Was een goede verkoper..
Heb geen bedieningsknoppen rondom de versnellingspook ook al staat het in de gebruiksaanwijzing waar rondom verschillende regelingen opstaan.
Dat plastiek doe ik er dinsdagavond af alvorens hem bij MB binnen te doen voor de balgen.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

25 feb 2018 16:14

Dan komt de voorkant waarschijnlijk omhoog omdat achter inzakt
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
benzkepower
Berichten: 3854
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

25 feb 2018 20:54

Het kan ook nog altijd een gebroken veer zijn... Is ook niet de eerste. Waarom heb je niemand met technische kennis meegenomen bij aankoop van de wagen? Zo had je zoiets als dit kunnen voorkomen...
Kirederf
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km

26 feb 2018 00:03

Mijn zoon David(40j) heeft automechanica gestudeerd is mee geweest en heeft er ook mee gereden. ABS getest, airco , enz...
Op die paar km testrijden was de auto niet warm natuurlijk. Gewoon niet op gelet .

Had de wagen op de oprit klaar gestaan zou hij laag gestaan hebben en zouden we hem niet genomen hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

26 feb 2018 06:29

Bekijk het anders:
SBC pomp heb je gehad, heeft niks gekost (daar sta ik nog steeds van te kijken, en door dit topic ook bij mij gedaan, waarvoor dank :goedzo: )
Luchtbalgen achter gaan ook een keer, blijkbaar is dat nu bij deze het geval en als je er dan toch een keer voor komt te staan, dan maar beter gelijk, heb je dat ook gehad en profiteer je maximaal van de nieuwe (wel vraag ik mij af hoe de schokbrekers er aan toe zijn)
Volgende stap is automaat bak spoelen (en eventueel een glycol testje laten doen)

Dan heb je de grootste zaken wel gehad en kan je probleemloos genieten van dit ruimte wonder...
Als er geen weg terug meer is kun je beter je "verlies" nemen en de boel in 1 keer (goed) laten fixen dat geeft veel minder stress.
Je kan het nu nog tussen je oren "goed praten" door de nodige reparaties te zien als iets wat bij het aankoop bedrag zit.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Kirederf
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km

26 feb 2018 15:06

Hello Marco,
Danke voor de reactie.
begin het ook zo te bekijken.
Aankoop was 3950€
In een garage had hij meer gekost wegens ook garantieperiode.
Misschien zo laagverkocht omdat hij wist dat er problemen mee waren.
Morgennamiddag ga ik hem binnenbrengen.
Ze gaan ook de temp nazien of het niet een sensor of zoiets, ofwel de thermostaat zelf is en veranderen indien nodig.
Heb een elegance-versie met handbak met 6 versnellingen. Geen automaat.
De eerste versnelling is soms moeilijk te nemen . Zal denkelijk( hopelijk) wegens de koude toestand zijn.
De handrem lost ook moeilijk 's morgens.. Zal denkelijk (hopelijk)ook de kou zijn..
Grts.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

26 feb 2018 17:54

's Winters gaat mijn auto nooit op de handrem. Bij de huidige temperaturen duurt het bij mijn 6bak ook minuten voordat hij een beetje lekker schakelt.
Maar goed zelf loop ik dan de eerste 5 minuten ook niet soepel 8-)

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

26 feb 2018 18:19

Als die handrem weinig of nooit gebruikt is rot de boel vanzelf vast.... niks slechter voor het handrem mechanisme
dan nooit gebruiken
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 feb 2018 18:30

Nog geen 4k voor een S211 is geen geld. Dan kun je tegenvallers zeker incalculeren.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

26 feb 2018 18:59

plorie schreef:Nog geen 4k voor een S211 is geen geld. Dan kun je tegenvallers zeker incalculeren.
Als het een 2004 handbak met zwaar achterstallig onderhoud en 5 ton op de klok is niet.........8-)
Geen idee trouwens wat deze gelopen heeft.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Kirederf
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km

26 feb 2018 22:07

Heb het vergeten te noteren in mijn eerste kennismaking..
Wagen heeft 236.000 km.
Tot 2 jaar geleden onderhouden in MB . Daarna in Jeep-garage bij vriend vd verkoper..
Daar werden verleden jaar de 4 schijven remblokjes vervangen voor 1000€
Wel rare factuur. UItgewiste voornaam vd verkoper.. Staat niets op van wagenmerk of km...
Denkelijk om af te kunnen trekken van een zaak...
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

26 feb 2018 22:15

En zitten er 4 nieuwe schijven op? Dat is heel simpel te controleren.
Logboek S500.
Kirederf
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km

29 mar 2018 17:50

Hello,
weer even tijd..
Heb de balgen achteraan laten veranderen bij MB enkele weken geleden.
Nieuwe erin met overname oude balgen van 140€ per stuk.Prijs 1200€
Wagen blijft nu goed horizontaal.
Ivm temperatuur die niet hoger gaat dan 50 graden hebben ze bij MB nagekeken.(90€)
Zeggen dat alles ok is . Kregen zonder problemen 80 a 90 graden?
Na 90km rijden, niet meer dan 50 graden bij 't rijden. In de file 70 graden als hij lang stilstaat, maar zakt terug bij rijden.

Krijg wel wat warmte in de wagen, maar niet zeer warm.
Vraag mij af of het toch de thermostaat niet is die open blijft.
Toch laten veranderen, denk ik..
Plaats reactie