Dit hoor ik dan graag van je! En wat is jou reden eigenlijk als ik zo vrij mag zijn, om te laten spoelen? Puur preventief of heb je ook problemen met de bak?Bert69 schreef:Zal morgen even checken, denk eerlijk gezegd dat de spoelbeurt zonder filter is. Maar kijk morgen wel even en zal eens vragen als er geen filter bij zit waarom dan niet.
Specialist gezocht, automaat spoelen
De C180 heeft net een preventieve spoelbeurt gehad, alleen gespoeld, a.d.v.h. de klachten, als die er zijn, en inspectie wordt er een nieuw filter en/of stekker geplaatst.Rolmeijer schreef:Het spoelen is standaard met nieuwe filter ga ik vanuit?Bert69 schreef:Spoelbeurt met inleren van de bak is € 305,=, verhaal van de stekker ken ik ook niet, weet nog te weinig van MB af (helaas). Zal morgen eens vragen.
Wat voor stekker/tussenbus is dat precies of beter gezegd waar zit deze precies en waarom gaat deze olie door laten (veroudering?)
Laat me even horen aub als je geweest bent wat ze zeggen over die stekker. Dat vind ik nu dus wel een belangrijk punt!
Alles is afhankelijk van de leeftijd/km-stand en de conditie van de bak. Als je perse wilt kan er een filter geplaatst worden.
Beste wat je even kunt doen is contact opnemen met Gerry van GS Powerflush, hij heeft al vele MB gespoeld dus aan ervaring geen gebrek.
Echhart is i.d.d. de Duitser die de machine voor Duitsland heeft ontwikkeld, dat is de machine met die grote 2-delige tank er op.
Wat hij mij vertelde is dat er veel problemen waren/zijn met deze machine, niet qua spoelen maar het stuk gaan van het apparaat zelf.
Aantal jaar geleden heeft Kroon de service en reparatie van deze machines op zich genomen.
Inmiddels heeft hij zelf een nieuwe variant gebouwd en het afgelopen jaar al meer dan 110 stuks verkocht in Nederland.
Foto's van het nieuwe apparaat kun je vinden (strak) in mijn logboek waar ik wat plaats betreft de spoelbeurt.
Overigens gaat er originele MB olie in.
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat laatste is wel een puntje. In het verleden is er wel wat discussie geweest in de Volvo wereld met de Aisin Warner bakken, waar JWS 3309 specs voor nodig zijn. Het was lang onduidelijk of de gebruikte olie wel aan de specs voldeden, en als ik goed ingelicht ben is hij ook van olie geswitcht.
Maar een oliebeurt zonder filter vervanging is ook maar half werk. En gezien de systematiek van flushen kan ik mij daar wel iets bij voorstellen (leidingen aankoppelen en gaan met die banaan), maar de carterpan moet er toch echt ff af.
Maar een oliebeurt zonder filter vervanging is ook maar half werk. En gezien de systematiek van flushen kan ik mij daar wel iets bij voorstellen (leidingen aankoppelen en gaan met die banaan), maar de carterpan moet er toch echt ff af.
Logboek S500.
@Bert69
Dank je voor je info! Ik zal eens bij ze langsrijden binnekort om wat informatie op te doen, Uden is voor mij vlakbij.
Toch heb ik ook graag dat ze wel de filter en die stekker meteen meepakken zoals plorie aangeeft, maar daar heb ik het daar dan wel over.
En merk je duidelijk verschil na je spoelbeurt of was je bak nog gewoon goed?
Dank je voor je info! Ik zal eens bij ze langsrijden binnekort om wat informatie op te doen, Uden is voor mij vlakbij.
Toch heb ik ook graag dat ze wel de filter en die stekker meteen meepakken zoals plorie aangeeft, maar daar heb ik het daar dan wel over.
En merk je duidelijk verschil na je spoelbeurt of was je bak nog gewoon goed?
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik ga over anderhalve week ook zuinig doen... “laat dat oliefilter en het filter in de automatische bakplorie schreef:
Maar een oliebeurt zonder filter vervanging is ook maar half werk. En gezien de systematiek van flushen kan ik mij daar wel iets bij voorstellen (leidingen aankoppelen en gaan met die banaan), maar de carterpan moet er toch echt ff af.
maar zitten” schijnt niet nodig te zijn ..... stekker op de bak vervangen? Welnee......
411.000 probleemloze km’s bewijzen het tegendeel, nooit 1 cent bezuinigt op onderhoud, MB oliën, filters
en gebruikte materialen.
En voor de criticasters; ja, rubber balgen achter verouderen en een sbc pomp moet vervangen worden...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Nog niet heel veel gereden daarna maar zoals ik eerder schreef was het bij mij puur preventief en had totaal geen klachten. E.e.a. is ook wel uit de olie op te maken die eruit kwam, olie was wel zwart maar met het overgieten in het "oude olie vat" was nog duidelijk een donker rode glans te zien.Rolmeijer schreef:@Bert69
Dank je voor je info! Ik zal eens bij ze langsrijden binnekort om wat informatie op te doen, Uden is voor mij vlakbij.
Toch heb ik ook graag dat ze wel de filter en die stekker meteen meepakken zoals plorie aangeeft, maar daar heb ik het daar dan wel over.
En merk je duidelijk verschil na je spoelbeurt of was je bak nog gewoon goed?
Mijn V70 was toentertijd grafietzwarte drap met metaalkleurige spikkels, dat was toch een ander verhaal.
Oude olie kleur:
Nieuwe olie aan het rond pompen voordat de laatste nieuwe olie in de bak gaat:
- Patrick-CLA
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 27 jul 2017 18:58
- Mercedes-Benz: CLA250
Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met Autrans in Tilburg?
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wordt dat bij dat flushen ook het oliepeil gecheckt? Of gaan ze er vanuit dat eruit = erin, dus het originele peil was goed (gevaarlijke aanname)?
Logboek S500.
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Oliepeil zie je alleen op de automaat. Alles daarbuiten gaat op basis van vergelijken... en dan hoop je dat het peil in de bak vooraf juist was.
Logboek S500.