Hallo allemaal,
Als eerste mijn excuses voor waarschijnlijk “alweer” dezelfde vraag.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg maarliefst 60 pagina’s vol met zoekresultaten, en zie dus door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag mijn automaat preventief laten spoelen.
Het gaat hier om een w204 c200 kompressor van 2008.
Heeft iemand tips voor een specialist/bedrijf die dat kan, en voor een enigsinds normale prijs in de regio driehoek Eindhoven, Den bosch, Helmond.
Heb een offerte aangevraagd bij de garage waar ik altijd mijn onderhoud laat doen, maar die vragen 350,- Euro.
Is dit niet veel te veel?
Ik hoor het graag van jullie!
Specialist gezocht, automaat spoelen
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De gemiddelde prijs zit rond de 300 inclusief, zeker als de originele MB olie, pakking en filter worden gebruikt.
Bij jou in de “buurt” zit in Gilze forumlid Denniscombi
die je zou kunnen vragen : http://www.autoservice-dennis.nl/
Bij jou in de “buurt” zit in Gilze forumlid Denniscombi
die je zou kunnen vragen : http://www.autoservice-dennis.nl/
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Dankjewel voor je reactie, ik hou het in mijn achterhoofd!Cornelis schreef:De gemiddelde prijs zit rond de 300 inclusief, zeker als de originele MB olie, pakking en filter worden gebruikt.
Bij jou in de “buurt” zit in Gilze forumlid Denniscombi
die je zou kunnen vragen : http://www.autoservice-dennis.nl/
Maar hoop toch op nog meer suggesties, Gilze is voor mij toch nog een aardig stukje rijden.
Heb mijn V70 2x laten doen door GS Powflush (de man die de flush machine uitgevonden heeft en nu overal in heel NL staat). A.s. maandag doet hij mijn W204 C180. Zij zitten in Uden en als je een MB hebt gebruiken ze originele MB olie.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Volgens mij was Tim Eckart de eerste die de automaat spoel machine uitgevonden heeftBert69 schreef:Heb mijn V70 2x laten doen door GS Powflush (de man die de flush machine uitgevonden heeft en nu overal in heel NL staat). A.s. maandag doet hij mijn W204 C180. Zij zitten in Uden en als je een MB hebt gebruiken ze originele MB olie.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Klopt!gerardwb schreef:Volgens mij was Tim Eckart de eerste die de automaat spoel machine uitgevonden heeftBert69 schreef:Heb mijn V70 2x laten doen door GS Powflush (de man die de flush machine uitgevonden heeft en nu overal in heel NL staat). A.s. maandag doet hij mijn W204 C180. Zij zitten in Uden en als je een MB hebt gebruiken ze originele MB olie.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Uden klinkt goed, Is vlakbij waar ik woon!Bert69 schreef:Heb mijn V70 2x laten doen door GS Powflush (de man die de flush machine uitgevonden heeft en nu overal in heel NL staat). A.s. maandag doet hij mijn W204 C180. Zij zitten in Uden en als je een MB hebt gebruiken ze originele MB olie.
Wat kost dat daar ongeveer?
En ik lees hier en daar wat over een stekker vervangen, wat voor stekker is dat precies en wanneer is dat nodig?
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Stekker is €7 en is een tussenbus waarvan de rubbers olie gaan doorlaten tot in de stekker en rare storingen veroorzaken.
Logboek S500.
Niks om me druk om te maken begrijp ik.plorie schreef:Stekker is €7 en is een tussenbus waarvan de rubbers olie gaan doorlaten tot in de stekker en rare storingen veroorzaken.
Gewoon altijd meepakken dus, zijn de kosten dan ook niet.
Zou kunnen, weet dat hij met zijn idee naar Duitsland gegaan is om daar de machine te laten uit ontwikkelen misschien in samenwerking met Echart.gerardwb schreef:Volgens mij was Tim Eckart de eerste die de automaat spoel machine uitgevonden heeftBert69 schreef:Heb mijn V70 2x laten doen door GS Powflush (de man die de flush machine uitgevonden heeft en nu overal in heel NL staat). A.s. maandag doet hij mijn W204 C180. Zij zitten in Uden en als je een MB hebt gebruiken ze originele MB olie.
Ik weet dat hij de verkooprechten van deze machine voor NL heeft. Maar dat is wat hij mij ruim 6 jaar geleden verteld heeft, ik heb dat verhaal nooit geverifieerd
Spoelbeurt met inleren van de bak is € 305,=, verhaal van de stekker ken ik ook niet, weet nog te weinig van MB af (helaas). Zal morgen eens vragen.
Wat voor stekker/tussenbus is dat precies of beter gezegd waar zit deze precies en waarom gaat deze olie door laten (veroudering?)
Wat voor stekker/tussenbus is dat precies of beter gezegd waar zit deze precies en waarom gaat deze olie door laten (veroudering?)
Het spoelen is standaard met nieuwe filter ga ik vanuit?Bert69 schreef:Spoelbeurt met inleren van de bak is € 305,=, verhaal van de stekker ken ik ook niet, weet nog te weinig van MB af (helaas). Zal morgen eens vragen.
Wat voor stekker/tussenbus is dat precies of beter gezegd waar zit deze precies en waarom gaat deze olie door laten (veroudering?)
Laat me even horen aub als je geweest bent wat ze zeggen over die stekker. Dat vind ik nu dus wel een belangrijk punt!
Zal morgen even checken, denk eerlijk gezegd dat de spoelbeurt zonder filter is. Maar kijk morgen wel even en zal eens vragen als er geen filter bij zit waarom dan niet. Iemand die nog iets zinnigs over die stekker kan zeggen, kun je dat er achter af nog tussen zetten of loopt het allemaal niet zo'n vaart.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het belang van de stekker: De 722.6 is een elektronisch aangestuurde bak. Communicatie met de besturingsunit vindt plaats via een kabel die met een stekker op de bak is aangesloten. Door ouder wordende o-ringen die de stekker afdichten wil wel eens olie vanuit de bak in die stekker en vervolgens in die kabel komen. Dat wil je niet want als de olie door capillaire werking via de kabel de stuurunit bereikt krijgt je storingen of erger. Daarom beter bij een beurt ook de stekker met o-ringen vervangen. Zat er al veel olie in, dan ook de andere kant, de unit dus, checken. Ligt (maar weet ik niet zeker) geloof ik onder de voeten van de bijrijder.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings