Dag leden,
Ben nog nieuw hier en wilde mij richten op jullie kennis. Ik heb een C220 CDI Bluetec uit 2014 ( nieuw model ) waarbij de motormanagement lampje constant aan blijft. Ik voel verder niets aan het rijgedrag verder.. Buurman had zo'n OBD handscanner en heeft deze toen aangesloten. Errorcode P229F kwam toen tevoorschijn. Heb het Net afgestruind en kwam op diverse forums tegen dat dit zeer waarschijnlijk een Nox / Lambda sensor is die defect is.. Heb de auto bij een vriend op een brug geparkeerd en deze even bekeken...1 is zit precies in het midden van de uitlaat deze heb ik schoongemaakt en weer terug gemonteerd de andere zit onder de motor en is ook wel bereikbaar maar echt niet open te draaien..Muurvast!Motorlampje blijft nog branden en denk dus dat het aan die ene ligt die ik voor geen mogelijkheid open krijg.. Jullie misschien nog tips??
W205 C220 Bluetec error P229F
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2018-01-29 at 16.13.50.jpeg (132.76 KiB) 8334 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-01-29 at 16.13.50 (1).jpeg (121.45 KiB) 8334 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2018-01-29 at 16.53.23.jpeg (192.58 KiB) 8334 keer bekeken
Laatst gewijzigd door basje83 op 30 jan 2018 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas geen terugroepactie, maar wel info omtrent de sensor. Heb hem laten uitlezen via een wegenwacht medewerker vorige week omdat mijn vrouw haar voorlichten van haar polo had aangelaten. Vroeg hem of hij die van mij kon uitlezen en dat was geen probleem..
Melding is dus
P229F NOx Sensor - Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 2)
Welke van de 2 nox sensors is dit?
De gene onder/naast de motor voor of de gene middenin tussen de pot en achterstuk?zie eerste post met fotos..
Melding is dus
P229F NOx Sensor - Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 2)
Welke van de 2 nox sensors is dit?
De gene onder/naast de motor voor of de gene middenin tussen de pot en achterstuk?zie eerste post met fotos..
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Sensor 2 is de downstream sensor oftewel de sensor die na de katalysator zit. Bank 1 is de rij cylinders bij een V6/8/12 waar cylinder 1 zit. Aangezien jouw motor maar 1 rij heeft zal het wel degene zijn die je zelf al aangeeft. Wil je zeker weten dan even met STAR uit laten lezen.
Maar als ie defect is zal schoonmaken niet helpen denk ik.
Maar als ie defect is zal schoonmaken niet helpen denk ik.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Nee,niet die bij de motor. Degene die je al los hebt gehad en schoon gemaakt. Maar zoals gezegd, als ie stuk is zal schoonmaken niet helpen. Vervang 'm eens?basje83 schreef:Dus de gene bij de motor?
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Of wissel ze om. Als de storing mee verhuist...
Een storing op de tweede O2sensor kan trouwens ook betekenen dat je katalysator zijn werk niet doet (maar de sensor wèl).
gr J
Een storing op de tweede O2sensor kan trouwens ook betekenen dat je katalysator zijn werk niet doet (maar de sensor wèl).
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Waarschijnlijk wel. Hou je dan de fout bij sensor 2, dan kun je nog denken aan de bekabeling, maar zou voor mij de kat verdacht zijn. Er hoeft maar een keer onverbrande benzine in de kat te komen en boem...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
Jeroen schreef:Waarschijnlijk wel. Hou je dan de fout bij sensor 2, dan kun je nog denken aan de bekabeling, maar zou voor mij de kat verdacht zijn. Er hoeft maar een keer onverbrande benzine in de kat te komen en boem...
gr J
dan moet hij ook verkeerd getankt hebben als daar benzine komt .....
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En toch zijn er gevallen waarbij een injector niet wordt uitgesch...
Lama... CDI zie ik Hebben we het dan enkel over een oxidatiekatalysator? Zitten daar dan inderdaad 2 lambdasensors (voor en na de kat) of klopt dan de foutomschrijving niet voor dit voertuig?
Da's wel altijdlastig met universele apparatuur en codes.
gr J
Lama... CDI zie ik Hebben we het dan enkel over een oxidatiekatalysator? Zitten daar dan inderdaad 2 lambdasensors (voor en na de kat) of klopt dan de foutomschrijving niet voor dit voertuig?
Da's wel altijdlastig met universele apparatuur en codes.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)