Mijn zwager heeft een C190 van 95 met naar alle waarschijnlijkheid een lekke koppakking
majonaise in t koelwater, en bij warme motor vliegt de koelwater temperatuur alle kanten op en loopt hij af en toe voor geen meter.
Nu willen we deze gaan vervangen maar loop ik tegen wat vragen aan, deze kon ik via de zoekfunctie zo niet vinden:
De kopbouten hebben een aparte stervormige aansluiting, wat is de exacte maataanduiding hiervan, dan kan ik een dop bestellen?
De auto heeft een M111.920, zitten er verschillen tussen de 920 en de 921 qua pakkingen? kom namelijk sets tegen die voor beide geschikt zouden zijn. iemand eventueel een art nr van elring bijv?
Zijn waterpomppakkingen apart verkrijgbaar?
Heeft deze motor rekbouten of zijn de bouten ter herbruiken?
Zijn de nokkenassen duidelijk gemerkt zodat deze op tijd te zetten zijn of moeten deze worden geblokkeerd bij uitbouwen.
Heeft iemand een overzicht van aanhaalmomenten voor een M111.920?
Heel spannend klusje is het op zich niet maar mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik t graag, uiteraard gaat de kop even langs de revisieboer voor controle op vlakheid.
C180 lekke koppakking
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bedoel je deze multitorx/veeltand?
Pakkingset zou ik bij de dealer halen, en altijd nieuwe bouten bestellen, maar dat is meer mijn gevoelsdingetje.
Pakkingset zou ik bij de dealer halen, en altijd nieuwe bouten bestellen, maar dat is meer mijn gevoelsdingetje.
Logboek S500.
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De maat weet ik niet, als je een 8-10-12 koopt dan moet de juiste er wel tussen zitten.
Ik doelde ook meer op de eventuele verschillen tussen de motortypes, met chassisnr. bij de dealer heb je toch de grootste kans dat je de juiste krijgt
Ik doelde ook meer op de eventuele verschillen tussen de motortypes, met chassisnr. bij de dealer heb je toch de grootste kans dat je de juiste krijgt
Logboek S500.
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Dop is gevonden (Facom), die lag nog in de la, dus dat scheelt weer een paar euro
multitorx ster M12 ofwel XZN
mocht je er 1 zoeken:
https://www.zamro.nl/product/AB66F/lang ... gJXO_D_BwE
multitorx ster M12 ofwel XZN
mocht je er 1 zoeken:
https://www.zamro.nl/product/AB66F/lang ... gJXO_D_BwE
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
op deze site vind ik echter een M10 ster:
http://nl.mbspecialist.com/mercedes_web ... n=Partners
iemand een idee of het M10 of M12 is?
Nog ff een overzicht van de openstaande vragen
- De kopbouten hebben een aparte stervormige aansluiting, wat is de exacte maataanduiding hiervan, dan kan ik een dop bestellen?
- De auto heeft een M111.920, zitten er verschillen tussen de 920 en de 921 qua pakkingen? kom namelijk sets tegen die voor beide geschikt zouden zijn.
- iemand eventueel een art nr van elring bijv?
- Zijn waterpomppakkingen apart verkrijgbaar?
- Heeft deze motor rekbouten of zijn de bouten ter herbruiken?
- Zijn de nokkenassen duidelijk gemerkt zodat deze op tijd te zetten zijn of moeten deze worden geblokkeerd bij uitbouwen.
- Heeft iemand een overzicht van aanhaalmomenten voor een M111.920?
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Om het draadje maar af te sluiten:
Heb koppakkingset Elring 914.789 besteld
de bouten zijn met de veeltand M12 los te halen
nieuwe bouten zijn besteld Elring 456.111
tevens een klepdekselpakking elring 899.917
en een v riem (gates 6PK2040) en injectrubbers (Topran 111.414)
waterpomppakking voor een paar centen bij de dealer gehaald (iets van €3,50 ofzo)
nokkenassen zijn af-fabriek al van merktekens voorzien
kop is afgeperst en gevlakt en ligt klaar voor montage
Heb koppakkingset Elring 914.789 besteld
de bouten zijn met de veeltand M12 los te halen
nieuwe bouten zijn besteld Elring 456.111
tevens een klepdekselpakking elring 899.917
en een v riem (gates 6PK2040) en injectrubbers (Topran 111.414)
waterpomppakking voor een paar centen bij de dealer gehaald (iets van €3,50 ofzo)
nokkenassen zijn af-fabriek al van merktekens voorzien
kop is afgeperst en gevlakt en ligt klaar voor montage