Motorflush, schone olie en een origineel oliefilter.
Voordat je op vakantie gaat..
Geluid klinkt toch echt als een klepstoter die niet wakker wil worden.
w204 luid getik bij koude motor
Cornelis: Zal ik proberen, dank voor de tip.
Frappant is trouwens, dat een andere (officiële MB garage) op basis van de video zegt "moet onderzocht worden met de auto aanwezig, maar dit is niet normaal motorgeluid, ook niet bij koude motor".
Dus dan denk ik wie heeft er gelijk..maar zij hebben hem nog niet in hun garage gehad, alleen video's gezien. Ik kan hem bij hen nog afgeven voor een echt onderzoek...
Frappant is trouwens, dat een andere (officiële MB garage) op basis van de video zegt "moet onderzocht worden met de auto aanwezig, maar dit is niet normaal motorgeluid, ook niet bij koude motor".
Dus dan denk ik wie heeft er gelijk..maar zij hebben hem nog niet in hun garage gehad, alleen video's gezien. Ik kan hem bij hen nog afgeven voor een echt onderzoek...
Wat bedoel je met niet wakker worden? Mn garage waar ik hem kocht zegt dat alleen de eerst paar seconden de klepstoters geluid kunnen geven, terwijl oliedruk wordt opgebouwd. Dat is dus hier niet van toepassing, want het blijft tikken tot de motor warm is.W220L schreef:Geluid klinkt toch echt als een klepstoter die niet wakker wil worden.
Maar ze zeggen ook niet wat het dan wel is, alleen dat er niks aan de hand is.
Helemaal vreemd is die opmerking niet. Motorgeluid bestrijkt vaak een veel grotere bandbreedte dan je PC- of laptopspeakers kunnen weergeven of dat de microfoon van je telefoon kan opnemen.koert79 schreef: Verder zei hij dat het getik op de video veel harder klonk dan in het echt. Dat vind ik ook een rare opmerking: Je kunt de rest van het motorgeluid ook horen dus je kunt horen wat het opnamevolume is. Het is niet bewerkt. Dus als het op mijn video's harder klinkt dan moet je gewoon je speakers zachter zetten, maar dat verandert niks aan het getik ten opzichte van het motorgeluid.
Hierdoor kan het goed mogelijk zijn dat het getik van de kleppen beter hoorbaar is omdat die frequentie midden het het bereik van je speakers en microfoon zit. Maargoed, dit is deels off-topic
Verder klinkt het inderdaad echt als een klepstoter die net onvoldoende of te dikke olie krijgt.
Dit is met deze temperaturen icm een auto van al een aantal jaren oud absoluut niet vreemd. Ik heb ook een auto gehad (E220D) die dit deed vanaf de 140dkm en waar ik zonder hier iets aan te laten doen bijna de 550dkm gehaald heb.
Andere (iets dunnere) olie zal met deze temperaturen wel iets helpen, maar deze week gaat de termperatuur alweer omhoog dus grote kans dat hiermee het "probleem" ook al weer minder wordt.
Zolang je er met rijden niets van merkt in de zin van minder vermogen en/of hoger verbruik zou ik het voorlopig even zo laten. Jouw auto is in ieder geval lang niet de enige die dit op dit moment heeft.
Een vervuilde klepstoter...zoiets heb ik in een ander thread ook gelezen: dat klepstoters soms zo vervuild geraakt zijn (bijv. doorheen of slecht onderhoud) dat nieuwe olie niet meer voldoende is. Zou dat een rol kunnen spelen?plorie schreef:Kan nog steeds een (vervuilde?) klepstoter zijn, die pas zin krijgt als de olie dun/warm genoeg is, gok ik.
@deebridge dank je, je bent eigenlijk de eerste die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, dat is een welkome afwisseling ik hang nog vooral op het standpunt van:
dat hij dat niet deed toen ik ermee wegreed na aanschaf
dat er veel van dezelfde leeftijd en kilometers rondrijden die dit niet vertonen
dat hij nog onder garantie zit
En met die drie dingen bij elkaar denk ik dan moet het gewoon te verhelpen zijn. Daarnaast is het fijn te weten waar het nou echt aan ligt, in plaats van "het kan dit of dat zijn maarja maak je niet druk" ..of ben ik echt een zeurpiet?
Als je huisarts je op de gok iets voorschrijft, of je kan vertellen wat het is en zeker weet dat wat hij voorschrijft helpt, dan klinkt dat laatste toch fijner?
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik vind het niet klinken als een ketting. Dat is veelal een heftigere ratel die maar heel kort te horen is is mijn ervaring.
Ik neem aan dat er wel de juiste olie in zit?
Ik neem aan dat er wel de juiste olie in zit?
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Misschien eigenwijs maar het is een kleine moeite om een flush icm een olie en filterwissel te doen.
Uurtje werk.
Maar ik denk dat de verkopende garage daar geen zin in heeft.
Overigens, verandert het geluid wat tempo betreft met gasgeven ?
Uurtje werk.
Maar ik denk dat de verkopende garage daar geen zin in heeft.
Overigens, verandert het geluid wat tempo betreft met gasgeven ?
Het geluid loopt exact gelijk met het toerental lijkt het. Versnelt inderdaad bij gas geven.W220L schreef:Overigens, verandert het geluid wat tempo betreft met gasgeven ?
Wat je zegt dat "de verkopende garage er geen zin in heeft" dat idee heb ik ook, hoewel er telkens gezegd wordt dat het niet nodig is. En ja wat weet ik als leek...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mar 2018 11:00
Wij hebben dit ooit met een B klasse benzine gehad. Zuigers vastgelopen. Motor defect. Nieuwe moter moeten laten plaatsen.
Maar wat zorgde ervoor dat de zuigers vastliepen? Wat is precies de overeenkomst die je ziet?JamesAmsterdam schreef:Wij hebben dit ooit met een B klasse benzine gehad. Zuigers vastgelopen. Motor defect. Nieuwe moter moeten laten plaatsen.
...want deze is (nog) niet vastgelopen en loopt verder prima.
- Schroef
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 30 jan 2016 21:07
- Mercedes-Benz: W203/C180
- Locatie: Amstelveen
Zit de juiste olie in je motor? Wat is het niveau op de olie peilstok? Zit er wel de juist peilstok in je blok?
Ik weet uit ervaring dat een verkeerde (lees te dikke) olie ervoor kan zorgen dat je blok compleet anders klinkt.
Ook is het olieniveau van groot belang. Als bij mij het niveau met 25% was gezakt, hoorde ik in de ochtend de eerste 30 seconden een licht getik.
Nu hou ik mijn niveau altijd zoveel mogelijk op de max. Resultaat: geen tikkende geluid in de ochtend.
Ik weet uit ervaring dat een verkeerde (lees te dikke) olie ervoor kan zorgen dat je blok compleet anders klinkt.
Ook is het olieniveau van groot belang. Als bij mij het niveau met 25% was gezakt, hoorde ik in de ochtend de eerste 30 seconden een licht getik.
Nu hou ik mijn niveau altijd zoveel mogelijk op de max. Resultaat: geen tikkende geluid in de ochtend.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 mar 2018 22:00
Dit is duidelijk een klepstoter die niet goed werkt. Laat dit repareren voordat er meer schade ontstaat.
De garage waar ik hem kocht blijft zeggen dat er niks aan de hand ismbc1802011 schreef:Dit is duidelijk een klepstoter die niet goed werkt. Laat dit repareren voordat er meer schade ontstaat.
Ik heb inmiddels bij een officiële Benz garage een afspraak gemaakt voor een diagnose, en krijg dan en verslag.
Mochten zij concluderen dat alles toch echt oké is dan vertrouw ik daarop. (Overigens zei iemand van Bovag dat in de meeste gevallen ook na de garantie dingen onder garantie vallen die tijdens garantie gemeld zijn.)
Mochten zij zeggen dat er wel iets loos is én zeggen wát dat dan is, dan moet de verkopende garage alsnog aan de slag. En dan heb ik 0 vertrouwen meer in die garage.