W203 battery/ Altenator melding / geen stroom

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

11 jan 2018 22:26

Hallo hallo,

Ik kreeg vandaag even rare praktijken met mijn w203 van 1/2004 benzine..

Ik was even naar iemand toe geweest en op de terug weg kreeg ik in 1 x de melding ' Battery / Altenator visiti workshop.

Ik schrok even maar er gebeurde verder weinig.

30 min later tijdens het rijden viel de ESP uit, Airbag uit, SRS en ABS. Paar minuten later kwam de radio er nog bij en de ramen / ruitenwisser deden het ook langzaam of helemaal niet. Kachel deed het niet meer.

De auto viel nog niet uit en de lampen ook niet


20 min later eindelijk thuis, auto uitgelezen en komt uit ' te lage spanning ' nouja dit was mij al duidelijk haha. Auto wou niet meer starten. Even andere accu erop en startte weer maar wel na paar seconden bovenstaande melding.

Maar als ik de accu meet staat er 12.2 volt,als ik de accu meet met motor draaiende word het 11.8 volt. Dit moet toch 14.9 of meer wezen ?

Nu heb ik al verschillende dingen gelezen en zelf tot de conclusie gekomen dat mijn Dynamo dan niet goed meer is.. heb gelezen dat er ook een 'Spanningsregelaar' op de dynamo zit en deze meestal het probleem is. Anders lees ik dat de spanningsregelaar alleen voor meer stroom verbruik nuttig is en niet voor alle stroom..

Ga morgen de dynamo demonteren en eventueel de regelaar vervangen mits nodig ! Wat denken jullie , kan dit alleen de regelaar wezen of toch de hele dynamo ? Aangezien de borstels toch ook op de regelaar zitten ?

Alvast bedankt.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

12 jan 2018 20:06

Het is al opgelost.


De spanningsregelaar die op de dynamo zit waren de borstels van versleten. Ook waren de punten waar de borstels op komen niet super meer. Dus gelijk een nieuwe dynamo erop gezet met regelaar.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

12 jan 2018 23:59

Nou even 20 km gereden en ging het motormanagement branden. Uitgelezen , code ' P0172 mengsel cilinderbank 1 te rijk '

Mijn uitlaat is wel een beetje lek , deze moet ik nog vervangen.. de auto loopt verder redelijk goed, alleen merk ik na t vervangen van de dynamo dat er redelijk veel rook uit mijn uitlaat komt en dat ie met starten van lage toeren naar de normale toeren gaat , voor de tijd ging hij gelijk naar normale toeren. Lijkt net alsof hij nu moeite heeft met gelijk op goede toeren komen.

Wat kan dit nou weer wezen ? Moet de onderste Poelie met tekens en cijfers ook goed worden gezet als de riem eraf is geweest ? Zie foto voor de poelie,volgens mij is deze poelie niet verdraaid met het vervangen van de dynamo.

Ik zal morgen nog even controleren als er misschien een stekkertje of slangetje los is gegaan maar volgens mij niet.

Hoop dat jullie meer weten over deze code. Want wil dit probleem oplossen.
Bijlagen
Screenshot_20180112-225846.png
Screenshot_20180112-225846.png (613.91 KiB) 402 keer bekeken
:applaus: :D
Plaats reactie