W208 probleem met kickdown switch?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
samwell553
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2018 20:17
Mercedes-Benz: clk w208

05 jan 2018 20:32

Hallo iedereen!

Ik heb een goeie 2 jaar geleden een CLK 200 uit 2000 voor een hele leuke prijs over kunnen kopen van een kennis, maar helaas had deze vanaf de eerste dag dat ik hem had een probleem; namelijk dat wanneer ik plankgas gaf (meestal bij inhaalmanoeuvres op de snelweg) de boel gewoon uitviel.

Of om meer precies te zijn; de auto trekt wel op als ik het gaspedaal induw, maar wanneer ik hem volledig induw, en terug loslaat de auto zo goed als stilvalt... Als ik dan op het pedaal duw gebeurt er bijna niks, hij geeft dan wel nog gas maar dat is bijna niks. Ik moet dan de auto (al rijdend) afzetten en terug opstarten en dan kan ik het gaspedaal terug gebruiken.

Na wat rond te zoeken op het internet bleek het dat deze auto's een kickdown switch hebben die bij automaten een versnelling lager schakelt, of bij manuele zoals de mijne een agressievere mapping gebruikt om wat meer kracht te maken. Ik heb hem naar de garage gebracht maar die luisterden niet en hebben gewoon de MAF vervangen wat niks uithaalde, een grapje van ruim 500€ dus...

Mijn vraag is nu; is enkel de kickdown switch kapot? Of de gaspedaal waarde sensor(TPS)? Of gewoon de hele gaspedaal assemblage? Of iets anders?

Alvast bedankt.
w204estate
Berichten: 608
Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg

06 jan 2018 00:18

Uitlaten lezen al gedaan? Zo neej doe dat eerst ff
samwell553
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2018 20:17
Mercedes-Benz: clk w208

06 jan 2018 12:57

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze dit in de garage al gedaan hadden voor ze de MAF vervingen? Lijkt me sterk dat ze die gewoon op de gok vervangen hebben?
Plaats reactie