Beste mensen, zaterdag ga ik mijn portierslot la vervangen maar ik moet ook de stabelisatorstang rubbers achter vervangen. Nu weet ik dat er mensen zijn die erbij zweren om ze extra in te vetten maar andere verklaren je voor gek en gewoon droog er tussen.. wat is wijsheid, invetten of droog erop?
Gr. Paul
Stabelisatorstang rubbers, de do's en dont's
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Echt vet is misschien niet handig, maar wanneer ze heel moeilijk gaan, kun je veel vaatwasmiddel gebruiken om ze gemakkelijk om de stang te krijgen.
Dat spoelt met wat water (regen) wel weer weg.
gr J
Dat spoelt met wat water (regen) wel weer weg.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het ligt eraan wat voor rubbers je hebt en hoe je ze moet monteren. Bij MB zijn ze meestal gesloten maar wel voorzien van een soort textiel-laagje aan de binnenkant. Als je ze ver op de stang moet monteren en een paar bochten tegenkomt, dan is vet wel handig of noodzakelijk. Dat de stang in het rubber kan draaien is niet erg, dat is juist de bedoeling en zorgt ook voor minder stress in het rubber (lubbert minder snel uit).
Andere merken hebben nog wel eens open rubbers (met een insnede). Die vouw je simpelweg om de stang op de juiste plaats, dan is vet niet noodzakelijk.
Andere merken hebben nog wel eens open rubbers (met een insnede). Die vouw je simpelweg om de stang op de juiste plaats, dan is vet niet noodzakelijk.
Logboek S500.
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Van zodra het vroor of het een hele tijd droog gebleven was dan piepte de voorste stabi van mijn W202 (de 2 rubbers waarmee die omhoog gehouden werd).
Links en rechts wat kruipolie ertussen spuiten en dan was dat weer goed voor een jaar.
Links en rechts wat kruipolie ertussen spuiten en dan was dat weer goed voor een jaar.