Achter schokdempers E270
Ik wil binnenkort mijn achterdempers gaan vervangen van mijn E270CDI estate avantgarde, ze zijn nog redelijk, maar niet nieuw meer. Als ik bijvoorbeeld bij winparts of misterauto kijk, zie ik een aantal verschillende types staan. (Zelfs met kenteken invoeren) Hoe weet ik zeker welke ik precies nodig heb?
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De database op kenteken is ook niet zaligmakend. Als je niet naar de dealer wilt, kun je beter kijken in de catalogi van gerenommeerde fabrikanten (Sachs of Bilstein bv.).
Logboek S500.
Het is niet dat ik niet naar de dealer wil, maar ik heb een brug en alles tot mijn beschikking, dus kan het meeste zelf.
Ik wil ze vervangen omdat ze toch wel merkbaar zijn dat ze hun beste tijd hebben gehad.
Sachs of Bilstein is dus een aanrader? Zal ik daar even op zoeken.. enkel moet ik nog precies weten welke.. dealer van Mercedes geeft dat dus gewoon door?
Ik wil ze vervangen omdat ze toch wel merkbaar zijn dat ze hun beste tijd hebben gehad.
Sachs of Bilstein is dus een aanrader? Zal ik daar even op zoeken.. enkel moet ik nog precies weten welke.. dealer van Mercedes geeft dat dus gewoon door?
Hangt een beetje van de dealer af, maar elke dealer heeft gewoon een onderdelenmagazijn en vragen staat vrij. Wil echt niet zeggen dat zij e.e.a. dan ook moeten monteren. Op de homepage van het forum staan zelfs al enkele links van sponsors speciaal voor onderdeel-aanvragen.
Groet,
Pieter
Pieter
Hoi, Sachs, Monroe en Bilstein zijn zeker goede schokbrekers maar ik vind de Koni STR T echt aan te raden. Via bijvoorbeeld Marktplaats en Ebay.de kan je voor iets meer geld een complete set aanschaffen. Kreeg bij de vervanging van onze W211 schokbrekers nieuwe Sachs aangeboden voor 30 p.stuk wat geen geld was (in mijn ogen) maar had al wel proefgereden met een W211 op Koni STR T, vooral het comfort bij het rijden in de wijk was opvallend met uiteraard fijn bochtengedrag bij hoge snelheid bochten (A6 bij Emmeloord bijvoorbeeld). De proefgereden set had verder H&R veren.
Succes met je keuze.
Succes met je keuze.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
ja, helemaal gelijk in. Met set bedoel ik alle 4 de wielen.plorie schreef:Als je maar 1 as gaat vervangen moet je niet te straffe (sport)dempers nemen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt