Aux op Becker APS30 naviradio

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Cuzoen59
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 dec 2017 15:08

31 dec 2017 15:17

Hallo Benzrijders

Vandaag ben ik enthousiast gestart met uitbouwen middenconsole van mijn 2003 W203 200 kompressor. Het idee was om, middels een 8 pins Aux isoblokje met 3.5 mm jack en een bluetooth device via de Becker APS 30 i din navigatieradio muziek af te spelen.
T/m demonteren van radio ging het ging echter op de achterzijde trof ik andere connectoren. De A en B iso waren goed, alleen het C blok bleek een 10 of 12 pins aansluiting te zijn met parallelle connectoren, ipv van de 8 oins om en om die ik had verwacht. Nu schijnt dit een canbus aanlsuiting te zijn, maar kon ik dus mijn isoblokje voor de aux kabel niet kwijt. Baluh :evil:

Alles weer dichtgemaakt in de hooo dat jullie een antwoord hebben op de vraag hoe een aux op deze radio te connecten en dan doel ik op het gebruik van de cdwisselaar uitgang oid.

Mooiste is een dubbeldin, maar die kost meer en heeft ook als extra een stuurwieladapternodig.
Iemand tips of een passende dubbeldin in de aanbieding ?

Zoals gemeld is het een canbus uitvoering.
Hoor graag

Alvast veilige jaarwisseling en goed 2018
Rich
Gebruikersavatar
diwo220
Berichten: 171
Lid geworden op: 22 aug 2011 18:02
Mercedes-Benz: W210 220CDI Kombi Elegance 2003
Locatie: Midden-Nederland

01 jan 2018 11:32

Een aps30 ondersteunt geen extra ingang. Waarschijnlijk heeft deze een d2b optische aansluiting voor bijv. telefoon of bose soundsysteem. Daar schijn je een adapter van dension te kunnen aansluiten. Voldoende over geschreven hier. Probeer de zoekfunctie.

Dick
Cuzoen59
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 dec 2017 15:08

01 jan 2018 13:01

Dank en verder gelezen via zoekoptie. Hieruit maak ik op dat er een d2b aansluiting is (in mijn situatie met een groene dop) en wellicht een c stekker met 2 bruine draden (hi en lo ?) Voor stuurwielbediening. Nu wil ik dus graag vanaf de d2b middels connector naar een bluetooth device om vanaf gsm te streamen. Iemand daar ervaring mee of tips voor ?
Plaats reactie