W203 ketting ratel vraag mot m271
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De definitie van "rekken" is wijder of langer worden...... in jouw verhaal is het "rek" veroorzaakt door "slijtage"
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik vraag me af in hoeverre alleen ketting vervangen werkt op langere duur? mij is namelijk altijd geleerd nooit een ketting of tandwiel los te vervangen. Deze zal zich altijd in no time weer aanpassen aan t ander. Oftewel je bent snel weer af bij waar je was.
Ik vraag me dan ook af of dat ook geldt voor een distributieketting?
Ik vraag me dan ook af of dat ook geldt voor een distributieketting?
greetings Evan
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik zou dat beoordelen hoe ze zijn , goed is goed .
De ketting is net zo dik als die van een fiets en lijkt me zwakker als de tandwielen
De ketting is net zo dik als die van een fiets en lijkt me zwakker als de tandwielen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Volgens mij worden nokkenas wielen meestal wel mee vervangen. De onderste vaak niet. En dat is vaak omdat dat gewoon niet/bijna niet te doen is zonder de volledige zooi uit elkaar te halen.Evan schreef:Ik vraag me af in hoeverre alleen ketting vervangen werkt op langere duur? mij is namelijk altijd geleerd nooit een ketting of tandwiel los te vervangen. Deze zal zich altijd in no time weer aanpassen aan t ander. Oftewel je bent snel weer af bij waar je was.
Ik vraag me dan ook af of dat ook geldt voor een distributieketting?
- MaTra
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10 dec 2017 02:11
- Mercedes-Benz: W205 C220 BLUETEC 7G-Tronic AIRMATIC PANORAMISCH DAK
- Locatie: Steenhuize (B)
Klopt, terwijl de nokkenaswielen er maar half zoveel toeren opzitten hebben dan het vaak moeilijker bereikbare krukaswiel.
Er zijn (of er waren) ook motoren (benzine) waarbij er geen schade is bij breuk van distributie-ketting of riem.
Met andere woorden: de klepschotel kan zelfs in de meest ingedrukte stand geen contact maken met de zuigers (vaak met klepuitsparing). Maar op deze onzekerheid valt niet te rekenen, en al zeker niet bij Diesels dacht ik.
Er zijn (of er waren) ook motoren (benzine) waarbij er geen schade is bij breuk van distributie-ketting of riem.
Met andere woorden: de klepschotel kan zelfs in de meest ingedrukte stand geen contact maken met de zuigers (vaak met klepuitsparing). Maar op deze onzekerheid valt niet te rekenen, en al zeker niet bij Diesels dacht ik.
- capo_vendetta
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 15 aug 2012 19:16
is dit enkel noodzakelijk bij dit type motoren van de w203 of is het eerder een algemeen feit?
bij de 190e 16v dient de ketting vervangen te worden elke 100.000km. de w202 of w203 echter niet meer (volgens mercedes). doch vraag ik me af of het niet interessant is om preventief de ketting te vervangen bij mijn voertuig (heeft 280.000 en 330.000km). Beiden C30 cdi amg.
Bij Mercedes terug kon men enkel zeggen dat het niet voorgeschreven of nodig is.
bij de 190e 16v dient de ketting vervangen te worden elke 100.000km. de w202 of w203 echter niet meer (volgens mercedes). doch vraag ik me af of het niet interessant is om preventief de ketting te vervangen bij mijn voertuig (heeft 280.000 en 330.000km). Beiden C30 cdi amg.
Bij Mercedes terug kon men enkel zeggen dat het niet voorgeschreven of nodig is.
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
C30 CDI AMG is een opgeboorde OM612 en heeft een dubbele ketting.
Die rekken (bijna) nooit. Controleren kan nooit kwaad.
Die rekken (bijna) nooit. Controleren kan nooit kwaad.
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Is in hoeverre ik weet een M104 met dubbele ketting.
- capo_vendetta
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 15 aug 2012 19:16
Inderdaad een dubbele.
- Bijlagen
-
- mercedes distributie.jpg (158.27 KiB) 524 keer bekeken
- capo_vendetta
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 15 aug 2012 19:16
Maar ik denk van hem ook direct te vervangen, tenzij dit normaal is.
- Bijlagen
-
- 26552888_10214003107685621_1361155142_n.jpg (52.77 KiB) 503 keer bekeken