Vandaag de CLK 200K (209 met M271) opnieuw in noodloop gekregen.
Dit is de derde of vierde keer dat ik een fout van misfire krijg.
De bougies zijn al vervangen. De bobijnen kunnen het niet zijn want het is telkens in een andere cilinder.
De fout van te arm mengsel krijg ik niet.
Dus ga ik er van uit dat de deellast carterverluchting niet gescheurd is. Of heb ik het daar mis?
Twee dagen sleutelen om vast te stellen dat deze leidingen misschien Ok zijn is geen leuk vooruitzicht.
Ter info, de wagen is van 2006 en heeft 155000 km gelopen.
Steeds dealeronderhouden maar hetgeen vervangen is heb ik geen zicht op.
Waar zitten de M271 kenners hier?
CLK 200 K Misfire
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Ik werk in vracht en bestelwagens.bofkont schreef:Je werkt toch zelf bij de dealer
Zit toch genoeg ervaring lijkt me zo.
Wij hebben hier nog geen 10 M271 rondrijden.
En de WIS hebben we ook enkel voor NFZ.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Intussen de compressor er even afgehaald. Dit wens je je vijand niet toe, nergens is er plaats voorzien voor je handen.
De ontluchtingsslangen die erachter zitten waren heel vettig en steenhard. Bij het verwijderen vallen ze zowat uit elkaar.
Het zou me dus niet verbazen dat hij via daar valse lucht trok.
Een dezer dagen terug monteren en zien of hij mooier draait op traagloop.
De ontluchtingsslangen die erachter zitten waren heel vettig en steenhard. Bij het verwijderen vallen ze zowat uit elkaar.
Het zou me dus niet verbazen dat hij via daar valse lucht trok.
Een dezer dagen terug monteren en zien of hij mooier draait op traagloop.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Een foto van de bewuste slangetjes
- Bijlagen
-
- IMG_20180131_214037704.jpg (191.52 KiB) 282 keer bekeken