Ik heb een W210 Avantgarde 320 CDI 4 matic met standkachel. Deze kachel werkt alleen wanneer je rijdt en na afloop blijft hij als het koud weer, wanneer ik de motor heb uitgezet, nog een tijdje naloeien. Dat levert heel veel vocht op in de auto waardoor de ruiten van binnen beslaan. Wanneer ik na verloop van tijd weer ga rijden dan kost het veel moeite om dat vocht weer uit de auto te krijgen.
Nu heb ik de schakelaar achter het asbakklepje uitgezet waardoor de standkachel uit staat. Zo zou het niet moeten zijn.
Wie kent dit probleem en heeft een oplossing?
Standkachel produceert vocht in auto
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb je een standkachel of een zuheizer ?
Dat nalopen klopt in beide gevallen anders zou de kachel inwendig teveel hitte opbouwen.
Dat nalopen klopt in beide gevallen anders zou de kachel inwendig teveel hitte opbouwen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een zuheizer zo te horen. Ik vraag me af waarom je zo zeker bent dat dit door de zuheizer komt. Dit is gewoon een onderdeel wat aangesloten zit op je KVS circuit. KVS circuit is nog gewoon gesloten. Dus ik vraag me af waardoor je dan vocht zou kunnen krijgen. Enige wat volgens mij nog even nadraaid is de fan.
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
kyk eens of je waterbakken onder de paravan niet vol water staan.onder de riytenwissers .kyk eens of jematten niet nat zyn.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 16 jan 2016 09:51
- Mercedes-Benz: W211 E280 Avantgarde Station 2007, W210 E 320 CDI Avantgarde Bouwjaar 2000, R170 SLK 200, Kawasaki Classic Vulcan 1500
- Locatie: Halle (Achterhoek)
Ik denk dat het inderdaad een Zuheizer is.
Als de schakelaar, achter de asbakklep, aan staat, het lampje is uit, dan werkt de Zuheizer bij een lage buitentemperatuur. Wanneer ik de auto uitzet dan draait de Zuheizer nog een tijd na, het lijkt dan wel een straaljager, en de ramen gaan dan aan de binnenzijde beslaan. Er komt dan zoveel vocht in de auto dat het moeite kost om daarna de auto te ontwasemen. Wanneer de schakelaar uit staat, het lampje brandt, dan werkt de Zuheizer niet en beslaan de ramen ook niet.
Het straaljagergeluid is zeker niet de radiatorventilator, die maakt een ander geluid.
Ik zou graag de Zuheizer gebruiken om bij koud weer de motor sneller op temperatuur te krijgen. Ik doe het niet omdat de geproduceerde wasem een groter probleem is.
Er staat geen water in de opvangbakken, ook geen bladeren.
Wie heeft een oplossing?
Als de schakelaar, achter de asbakklep, aan staat, het lampje is uit, dan werkt de Zuheizer bij een lage buitentemperatuur. Wanneer ik de auto uitzet dan draait de Zuheizer nog een tijd na, het lijkt dan wel een straaljager, en de ramen gaan dan aan de binnenzijde beslaan. Er komt dan zoveel vocht in de auto dat het moeite kost om daarna de auto te ontwasemen. Wanneer de schakelaar uit staat, het lampje brandt, dan werkt de Zuheizer niet en beslaan de ramen ook niet.
Het straaljagergeluid is zeker niet de radiatorventilator, die maakt een ander geluid.
Ik zou graag de Zuheizer gebruiken om bij koud weer de motor sneller op temperatuur te krijgen. Ik doe het niet omdat de geproduceerde wasem een groter probleem is.
Er staat geen water in de opvangbakken, ook geen bladeren.
Wie heeft een oplossing?
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe het technisch mogelijk kan zijn dat de zuheizer voor vocht zorgt. Wellicht heeft iemand daar een idee over?!
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Ik denk dat dit komt doordat het warm wordt in de auto. Als het wat vochtig in de auto is (in de winter heb je er dus meer last van) zal er condens aan de binnenkant van je ramen ontstaan.
Ik heb een nieuwe Mercedes die dat ook (soms) heeft. Ook bij mijn ex 2006 S211 was dat zo.
Je zou nog even kunnen controleren of je niet toevallig de binnencirculatie hebt aanstaan (de meeste auto’s die je met beslagen ramen ziet rijden weten niet hoe hun kachelsysteem werkt).
Ik heb een nieuwe Mercedes die dat ook (soms) heeft. Ook bij mijn ex 2006 S211 was dat zo.
Je zou nog even kunnen controleren of je niet toevallig de binnencirculatie hebt aanstaan (de meeste auto’s die je met beslagen ramen ziet rijden weten niet hoe hun kachelsysteem werkt).
#doeslief
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Maar NA het stoppen van de motor draait de zuheizer nog even na (iig de fan, om te koelen lijkt me en om te zorgen dat er geen onverbrande diesel in de ontbrandingskamer terecht komt). Maar IN de auto draait de ventilator toch niet. Dus hoe kan het dat die zuheizer in de auto iets verandert?
Laatst gewijzigd door Tom op 15 dec 2017 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb je de airco (naast koude lucht ook een luchtdroger) wel aan ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 16 jan 2016 09:51
- Mercedes-Benz: W211 E280 Avantgarde Station 2007, W210 E 320 CDI Avantgarde Bouwjaar 2000, R170 SLK 200, Kawasaki Classic Vulcan 1500
- Locatie: Halle (Achterhoek)
Ik heb de Climate control gewoon op Automatisch staan met 20 graden als instelling. Volgens mij ontvocht de airco alleen als hij moet koelen. In de winter is dat niet echt mijn voorkeur, ik wil juist dat de auto verwarmt wordt tot een graad of 20.
- Bijlagen
-
- Climate control
- Climate control.jpg (9.6 KiB) 465 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 sep 2012 17:57
- Mercedes-Benz: Momenteel Benz-loos :(
- Locatie: Nieuw Vennep
Ik heb in de w140 een rest knop, dan beslaat ook de boel binnen No-time. Waarschijnlijk omdat de airco niet meedraait.
Mijn vorige lease V40 had een echte standkachel al die net aanstond was ook de hele boel beslagen. Pas als deze een half uur aan het loeien was trok dat weg.
Mijn vorige lease V40 had een echte standkachel al die net aanstond was ook de hele boel beslagen. Pas als deze een half uur aan het loeien was trok dat weg.
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
zet tijdens de laatste 10 minuten van je rit de airco eens uit zodat je verdamper kan drogen , ik denk dat dan je ruiten niet meer beslaan als je de restfunctie gebruikt
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl