Ik heb weer wat! In de laadruimte van die gekke Amerikaan van mij, V251 R320cdi, zit een stopcontact.
Dat stopcontact kan ik ook gebruiken als de sleutel uit het contact is. Tenminste, dat dacht ik.
Als het contact wat langer uit staat, kan ik het stopcontact niet meer gebruiken.
In de boekjes, ik heb ze allemaal, kan ik hier niets over vinden.
Na enig onderzoek blijkt dat het ongeveer 6 of 7 uur moet zijn. Kom ik binnen 6 uur terug, geeft het stopcontact nog stroom. Kom ik na 8 uur, doet -ie het niet meer.
Heeft iemand dit wel eens gemerkt?
Kent iemand de exacte tijden? Kan ik het ergens instellen?
Heeft iemand een idee waaróm dit zo is? Ik vind dit zo raar...
Stopcontact laadruimte houdt spanning -hoelang?
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 dec 2012 13:20
- Mercedes-Benz: V251
Hoi Snel,
De duur kan niet afhankelijk zijn van de staat van de accu, toch? Er kan immers niets gemeten worden. De stroomvoorziening blijft een aantal uur aan en gaat daarna uit. Ook als je er geen verbruikers op hebt aangesloten.
Waarom zo ingewikkeld? Het stopcontact voorin gaat gewoon, bats, uit als je het contact afzet.
De duur kan niet afhankelijk zijn van de staat van de accu, toch? Er kan immers niets gemeten worden. De stroomvoorziening blijft een aantal uur aan en gaat daarna uit. Ook als je er geen verbruikers op hebt aangesloten.
Waarom zo ingewikkeld? Het stopcontact voorin gaat gewoon, bats, uit als je het contact afzet.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Beetje Amerikaan krijgt de schijt in als z’n koelbox niet koud blijft tijdens boodschappen doen
of vrijetijdsbesteding
of vrijetijdsbesteding
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 dec 2012 13:20
- Mercedes-Benz: V251
S_W204,
Die interactieve handleiding kende ik niet. Heb hem nu zelf ook opgesnord. Gaat over het facelift-model, dus niet per sé over de mijne, maar is wel handig! De documentatie blijft onvolledig: de stopcontacten werken vanaf sleutelstand 1. Correct. Maar haal je de sleutel eruit (als de motor gedraaid heeft), dan is vóór meteen dood, terwijl achter nog een paar uur actief blijft. Is niets over te lezen. Misschien een last-minute aanpassing vanwege die koelbox die Kees noemt? Maar dan zou het na de facelift toch wél in de handleiding staan? Vergeten? Zouden er gewoon mensen werken bij MB?
Ik ben heel benieuwd of er medeforumleden bereid zijn dit bij hun auto, liefst ook R natuurlijk, eens te testen.
Ook zag ik dat, tenminste bij het facelift-model, het voorste én het achterste stopcontact NIET mogen worden gebruikt voor de bandencompressor. Shit, welke dan wel? O ja, voor de 2e zitrij zit er nog eentje! Omdat ik daar geen bergvak heb i.v.m. dubbele airco, heb ik daar niet meer aan gedacht maar hij zit er wel, beetje verstopt. Ik ga gauw eens kijken hoe die zich gedraagt en dan een lijstje maken denk ik...
Die interactieve handleiding kende ik niet. Heb hem nu zelf ook opgesnord. Gaat over het facelift-model, dus niet per sé over de mijne, maar is wel handig! De documentatie blijft onvolledig: de stopcontacten werken vanaf sleutelstand 1. Correct. Maar haal je de sleutel eruit (als de motor gedraaid heeft), dan is vóór meteen dood, terwijl achter nog een paar uur actief blijft. Is niets over te lezen. Misschien een last-minute aanpassing vanwege die koelbox die Kees noemt? Maar dan zou het na de facelift toch wél in de handleiding staan? Vergeten? Zouden er gewoon mensen werken bij MB?
Ik ben heel benieuwd of er medeforumleden bereid zijn dit bij hun auto, liefst ook R natuurlijk, eens te testen.
Ook zag ik dat, tenminste bij het facelift-model, het voorste én het achterste stopcontact NIET mogen worden gebruikt voor de bandencompressor. Shit, welke dan wel? O ja, voor de 2e zitrij zit er nog eentje! Omdat ik daar geen bergvak heb i.v.m. dubbele airco, heb ik daar niet meer aan gedacht maar hij zit er wel, beetje verstopt. Ik ga gauw eens kijken hoe die zich gedraagt en dan een lijstje maken denk ik...
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 dec 2012 13:20
- Mercedes-Benz: V251
Fascinerend, die stopcontacten.
Vóór en midden gedragen zich hetzelfde. Vanaf sleutelstand 1 = aan, stand 0 = uit.
Maar achter? Moet je luisteren:
Achter geeft stroom als de motor loopt en een verbruiker is aangesloten. Zet je de motor uit en neem je de sleutel weg, blijft hij stroom geven. Urenlang. Hoe lang precies? Ik weet het nog steeds niet.
Sluit je niets aan en zet je de motor af, dan geeft hij geen stroom! Hij komt dus echt pas in actie als je stroom vraagt bij draaiende motor.
Vóór en midden gedragen zich hetzelfde. Vanaf sleutelstand 1 = aan, stand 0 = uit.
Maar achter? Moet je luisteren:
Achter geeft stroom als de motor loopt en een verbruiker is aangesloten. Zet je de motor uit en neem je de sleutel weg, blijft hij stroom geven. Urenlang. Hoe lang precies? Ik weet het nog steeds niet.
Sluit je niets aan en zet je de motor af, dan geeft hij geen stroom! Hij komt dus echt pas in actie als je stroom vraagt bij draaiende motor.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 dec 2012 13:20
- Mercedes-Benz: V251
Ik ben eruit hoor. Het interesseert geen hond iets, maar ik kan niet leven zonder het te weten...
Heeft de motor minder dan 5 minuten gelopen, gaat het achterste stopcontact uit wanneer je het contact afzet.
Heeft de motor langer gelopen, dan gaat het achterste stopcontact uit wanneer:
A. De electronica vindt dat de accu niet langer belast mag worden;
B. De auto wordt ONTSLOTEN. Als je de auto van het slot haalt gaat de verbruiker uit.
Totaal weird en nergens terug te vinden -maar dat is hoe het werkt.
Heeft de motor minder dan 5 minuten gelopen, gaat het achterste stopcontact uit wanneer je het contact afzet.
Heeft de motor langer gelopen, dan gaat het achterste stopcontact uit wanneer:
A. De electronica vindt dat de accu niet langer belast mag worden;
B. De auto wordt ONTSLOTEN. Als je de auto van het slot haalt gaat de verbruiker uit.
Totaal weird en nergens terug te vinden -maar dat is hoe het werkt.