M.B c180 W202 1995 Motor schuden komen harde klappen.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
M.B C180
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2017 19:24
Mercedes-Benz: C180 W202 Elegance 10/1995

21 nov 2017 19:24

Goede avond,

Ik heb een probleem met me motor van . Vanmorgen naar het werk begon me auto ineens het gas weg te nemen kon geen gas meer geven en toen die het gas weer pakte begon die te scbudden en klappen te geven en ging niet harder dan 5kmh na 100m sloeg die af en niet meer starten. Net na het werk wou ik er naar kijken en toen atarte die in 1 keer weer.
Zou graag willen weten of iemand ervaring hier mee heeft

Gr, w. V.d.heuvel
Gebruikersavatar
berendd
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

04 dec 2017 14:32

klinkt als een probleem met de ontsteking, maar je omschrijving is nog een beetje vaag.

Als ik het goed begrijp was je onderweg en is de auto toen ineens sterk gaan inhouden en klappen uit de uitlaat?

na een tijd afkoelen werkte hij toen weer of heb je m de hele dag laten staan?

Ik zou deze aan de STAR computer hangen (uitlezen) om zeker te weten maar heb het vermoeden dat je ontsteking problemen geeft, kan een kapotte bobine of bougie zijn, kan echter ook iets anders zijn wat de ontsteking afschakelt bijvoorbeeld.
Ipv gelijk uitlezen (als je dit zelf niet kan) kun je ook de bougies eens inspecteren, dat geeft wellicht ookal een richting aan. Ook heb ik vergelijkbaar gedrag weleens gehad bij een lekke koppakking waarbij koelwater in 1 van de cylinders spoot en de motor smoorde. Dat moet ook zichtbaar worden als de bougies eruit zijn en je de startmotor eens rondgooit.

Rijd je hiermee door en gebeurt t nog eens dan is de katalysator ook zeker aan de beurt (mits deze eronder zit en niet al verwijdert is) die kunnen erg slecht tegen open verbranding, waarschijnlijk is deze nu al kapot van die paar klappen, uitlezen kost ws minder dan een katalysator.

met iets meer info en foto's van de bougies kunnen we weer verder gissen, waar woon je in de buurt, wellicht kan iemand helpen met uitlezen.
M.B C180
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2017 19:24
Mercedes-Benz: C180 W202 Elegance 10/1995

30 dec 2017 18:38

Goede avond,

Heb me auto uit laten lezen bij Mercedes dealer Cor Millenaar in Aalsmeer maar kwam niet veel uit. ik heb vorige week op me werk alle 4 de bougies na gekeken zagen er goed en droog uit. 2 waren er wel aardig zwart daarna heb ik me cillinders getest op compressie en 2 er van vielen 2 bar onder minimum de compresie mag max 14bar en mi 10 bar zijn cilinder 1 en 3 gaven 12 bar en cil 2 en 4 net aan 8 bar.
Plaats reactie