Allen,
Wie kan mij helpen?
Sinds gistermiddag slaat mijn brandstofmeter niet meer uit.
Bij insteken sleutel en 1 x draaien komt de klokkenwinkel tot leven en brand ook het brandstof lampje.
Start ik de auto, dan gaat het lampje uit (lijkt er dus op dat de hoeveelheid wel meetbaar is) maar slaat de naald niet uit naar de juiste waarde (moet ruim 3/4 zijn.
Voor mij een rara. Een herstart en nachtje rust helpt niet het te fixen. Misschien de vlotter die blijft hangen? Al twijfel ik daarover sterk omdat het brandstof lampje niet gaat branden....
W220 brandstofmeter slaat niet uit
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- IMG_20171119_144233.jpg (102.47 KiB) 1538 keer bekeken
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Ja heb ik gedaan... geen resultaat helaas.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heeft het met de lpg inbouw te maken? In mijn laatste Volvo’s op lpg was de stand van de hoeveelheid lpg in de tank gekoppeld aan de brandstofmeter. Gaf zowel benzine als gasniveau aan, net waar je op dat moment op reed.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Aan de diagnose? Waarschijnlijk kun je via de OBD2 de metertjes individueel testen door ze een keer helemaal op en neer te laten gaan. Maatje van mij heeft een maxidas en daarmee kun je bij de meeste modellen de lcd’s en meters testen. En waarschijnlijk kun je dan ook realtime zien hoeveel liter brandstof er in de tank zit. Dan weet je of het probleem in je meter of in je tankvlotter zit.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
En toen deed hij het weer....Is dus een "slimme"meter die denk dat....
Ik heb vanmorgen de tank weer volgegooid en de meter doet het weer. De vlotter weet dus dat er voldoende in zit (brandstoflampje brand ook niet al staat de meter leeg), maar de computer ziet dat de auto kiometers maakt, maar er niets uit de tank gaat.
Blijkt bij veel franse auto's ook voor te komen als er LPG is ingebouwd en sporadisch bij andere merken.
Indien mensen hier weten hoe op te lossen? De LPG inbouwer is er ook druk mee bezig, maar hier zit echt verstand
Ik heb vanmorgen de tank weer volgegooid en de meter doet het weer. De vlotter weet dus dat er voldoende in zit (brandstoflampje brand ook niet al staat de meter leeg), maar de computer ziet dat de auto kiometers maakt, maar er niets uit de tank gaat.
Blijkt bij veel franse auto's ook voor te komen als er LPG is ingebouwd en sporadisch bij andere merken.
Indien mensen hier weten hoe op te lossen? De LPG inbouwer is er ook druk mee bezig, maar hier zit echt verstand
- Bijlagen
-
- IMG_20171123_081240.jpg (102.83 KiB) 1287 keer bekeken
Ik meende dat de vlotter voor het metertje in het dashboard was en er een aparte sensor voor het lampje in zat.
Als de vlotter halverwege of onderin vast blijft zitten of slecht contact maakt hoeft het brandstoflampje niet meteen aan te gaan.
Als de vlotter halverwege of onderin vast blijft zitten of slecht contact maakt hoeft het brandstoflampje niet meteen aan te gaan.