Koelvloeistof verdwijnt?
Hmm, ik zal er eens naar kijken. De klacht is inmiddels veranderd. Eerst dacht ik dat er genoeg vloeistof in zat en dat het lampje onterecht brandde. Ik zag in het expansievat nog veel vloeistof zitten maar ik zag pas later het merkteken van het minimum niveau. Daar zat de vloeistof net onder. Maar bij de MB dealer aangekomen vertelden ze me dat ze een halve liter moesten bijvullen. Lampje was daarna uit. Toch zag ik al vrij snel dat de vloeistof weer was gezakt tot het minimum merkteken. Weer naar MB en daar werd weer twee tiende ltr. bijgevuld. Lampje bleef uit. Nu zelf ook bijgevuld (5 tiende) en zie het langzaam dalen. Verwarming wordt gewoon warm, zie geen witte rook, ruik niets, automaat schakelt goed, geen drap in koelwater of in olie, geen geknetter als ik een aanstelker onder de pijlstok houd. Ik heb ook het idee (weet ik niet zeker) dat toen het lampje de eerste keer ging branden (aan en dan weer uit en dan weer aan) dat het vloeistofniveau nooit ver onder het minimum is gezakt. Heb Maanden gereden met het lampje aan en dan weer uit. Toch daarna maar een halve liter bijgevuld door MB. Merkte wel dat ik de vlotter even “vrij” moest maken toen ie laag stond.
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar zakt het nu ook onder minimum? Mijn ervaring is dat koud bijvullen tot boven minimum er voor zorgt dat alles dat meer is dan minimum er via de overloop uitkomt als je het warm stookt.
En anders toch afpersen. Als hij warm ergens lekt waar het goed heet is, is het al verdampt voor het op de grond komt.
gr J
En anders toch afpersen. Als hij warm ergens lekt waar het goed heet is, is het al verdampt voor het op de grond komt.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Ik heb ooit meegemaakt dat de dichting van de afsluitdop niet meer 100% was.
Nieuwe dichting en het was ok, waren ook sporen van gedroogde kvs op het vat aanwezig.
Nieuwe dichting en het was ok, waren ook sporen van gedroogde kvs op het vat aanwezig.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik heb een paar maanden geleden op 410 dkm en bijna 14 jr oud een nieuw expansievat erin gekregen
ook wegens kvs lekkage maar dan per liter op een paar honderd kilometer.....
20 km voor de Achterhoek nog een keer bijvullen en toen zag ik een klein straaltje uit een lasnaad
in het expansievat spuiten
ook wegens kvs lekkage maar dan per liter op een paar honderd kilometer.....
20 km voor de Achterhoek nog een keer bijvullen en toen zag ik een klein straaltje uit een lasnaad
in het expansievat spuiten
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....