Goedemiddag,
Mijn indicator voor koelvloeistof gaat branden (meestal als de motor op temperatuur is). De motor blijft netjes koel en het vloeistofniveau is volgens mij goed. Het lampje gaat af en toe ook weer uit m even later weer aan te gaan. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Betreft een SLK R170.
Groet,
Taco
Koelvloeistof verdwijnt?
Zou eerst even kijken of de vlotter in het expansiebakje vrij kan bewegen. Zat bij mij vast met hetzelfde lampje.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dank voor de reacties!
Vlotter kan ik naar beneden duwen. Dacht dat deze vrij hoog zat maar heb bij nadere inspectie gezien dat alhoewel het expansievat best vol zit het niveau toch onder het minimum zit. Wel raar want zo te zien hoef ik maar een heel klein beetje bij te vullen.
Is het belangrijk om koelvloeistof bij de Benz- dealer te halen? Hoor zoveel horror verhalen over mengen, corrosie etc...
Of kan ik gewoon een flesje bij BP scoren?
Vlotter kan ik naar beneden duwen. Dacht dat deze vrij hoog zat maar heb bij nadere inspectie gezien dat alhoewel het expansievat best vol zit het niveau toch onder het minimum zit. Wel raar want zo te zien hoef ik maar een heel klein beetje bij te vullen.
Is het belangrijk om koelvloeistof bij de Benz- dealer te halen? Hoor zoveel horror verhalen over mengen, corrosie etc...
Of kan ik gewoon een flesje bij BP scoren?
Nee
Het staat moeilijk leesbaar aan de linkerkant met de dop rechts. Ik gebruik mn telefoonlampje om goed af te lezen.
Succes!
Het staat moeilijk leesbaar aan de linkerkant met de dop rechts. Ik gebruik mn telefoonlampje om goed af te lezen.
Succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
sensor kapot, vaak is dat een verbreek contact, dus vlotter hoog dan maat hij contact vlotter laag dan geen contact en brandt het lampje.
door corrosie door de jaren heen maken de contacten ''geen contact meer'' en dan ''denkt'' die dat het contact is verbroken dus gaat het lampje branden.
zo werkt het bij een W124 tenminste daar heb ik het al eerder gehad.
door corrosie door de jaren heen maken de contacten ''geen contact meer'' en dan ''denkt'' die dat het contact is verbroken dus gaat het lampje branden.
zo werkt het bij een W124 tenminste daar heb ik het al eerder gehad.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
http://tikobv.nl/koelvloeistof.htmlIs het belangrijk om koelvloeistof bij de Benz- dealer te halen? Hoor zoveel horror verhalen over mengen, corrosie etc...
Ik bedoel, ik heb in de auto shop (moest er volgens de computer in) blauwgroene G11 meegekregen.
Mijn auto is uit 2001 dus zou ook roze in kunnen maar de MB dealer zelf heeft er blauw in gegooid.
Daarnaast zie ik wel MB approved staan maar dan met nummer 326 ipv 325.
Maakt dat nog uit?
Mijn auto is uit 2001 dus zou ook roze in kunnen maar de MB dealer zelf heeft er blauw in gegooid.
Daarnaast zie ik wel MB approved staan maar dan met nummer 326 ipv 325.
Maakt dat nog uit?
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Nummers zijn erg belangrijk. Dat het MB Approved is maakt het niet universeel voor alle modellen. Kleurtjes zijn een indicatie, maar ook niet heilig.
Logboek S500.
Dan laat ik de zaak maar afpersen om te kijken of er een lek is. Daarna volledig verversen. Is wel erg duur bij MB, pfff
Krijg de indruk dat de auto eerst vrij snel koelvloeistof verliest en daarna niet meer. Lijkt te stoppen wanneer het niveau tot het minimum is gedaald in het expansievat.
Kan het zijn dat ie om de eennof andere reden eerst een deel via het expansievat loost? Slechte dop of defecte vlotter (ik noem maar iets).?
Krijg de indruk dat de auto eerst vrij snel koelvloeistof verliest en daarna niet meer. Lijkt te stoppen wanneer het niveau tot het minimum is gedaald in het expansievat.
Kan het zijn dat ie om de eennof andere reden eerst een deel via het expansievat loost? Slechte dop of defecte vlotter (ik noem maar iets).?
- kp25
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16 apr 2017 14:28
- Mercedes-Benz: W203 C200 CDI (2003)
- Locatie: Kollumerzwaag
Is de regelunit van de koelfan niet kapot?
Ik heb een W202 gehad en daarbij 2x dat euvel gehad, geen lekkage van koelvloeistof maar wel een brandend lampje.
Echter wilde in beide gevallen de fan niet meer aanslaan tijdens gebruik van de airco.
Bij mijn 202 zat deze regelunit linksvoor tegen de chassisbalk geschroefd, na vervangen was ook de melding weg.
Ik heb een W202 gehad en daarbij 2x dat euvel gehad, geen lekkage van koelvloeistof maar wel een brandend lampje.
Echter wilde in beide gevallen de fan niet meer aanslaan tijdens gebruik van de airco.
Bij mijn 202 zat deze regelunit linksvoor tegen de chassisbalk geschroefd, na vervangen was ook de melding weg.