Hey ,
Ik zit met een vervelend probleem .
Mijn sprinter (2007 ,315cdi automaat) wilt niet starten .
Even alles op een rijtje :
Ik steek de sleutel in het contactslot.
Hoor het klikje en het ontgrendelen van het stuurslot .
ik kan de sleutel gewoon omdraaien tot de laatste stand ( stand waarbij de auto zou moeten starten)
Alle lampjes branden op het teller paneel behalve het voorgloeilampje .
centrale vergrendeling werkt normaal .
als ik de sleutel omdraai kan ik ook het keuzehendel van de automaat verschuiven van P naar D , R en N.
als ik de sleutel terugdraai kan ik deze gewoon eruit trekken en hoor terug een klik geluidje en het klepje gaat ook dicht .
na veel keer proberen is het mij tocht gelukt om de auto te starten .
Als ik de auto afzet en de sleutel maar een stand terugdraai en terug wil starten door de sleutel terug naar stand 3 te draaien dan start hij terug .
haal ik de sleutel eruit of draai ik hem volledig terug dan is het weer gedaan.
wat mij opgevallen is dan als de auto niet wilt starten het voorgloei spiraaltje niet oplicht . als deze wel oplicht dan start hij wel .
Iemand een idee wat het kan zijn ?
is het de beroemde contactslot of tocht iets anders ?
is er een manier om de auto toch gestart te krijgen door middel van kabels aan elkaar te verbinden op dergelijken ?
zit op het moment in Frankrijk voor mijn werk en er is geen dealer of mercedes specialist in de buurt . rijden hier allemaal renault en al die andere franse ...
alvast bedankt voor de tips .
grtjs G.
Sprinter wilt niet starten na omdraaien sleutel
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Dit probleem zit volgens mij niet in het contactslot. Er wil weleens een klem15-relais kapot gaan, deze zit op t Sam linksonder het dashboard. Welke het precies is, durf ik zo niet te zeggen. Dat zou je eens kunnen opzoeken op het overzicht bij de auto. Als nood-oplossing zou je deze kunnen wisselen met het relais van de claxon.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
ik had met mijn S204 2x hetzelfde en heb toen mijn reservesleutel genomen en inmiddels weer een dikke maand geleden maar sindsdien geen last meer gehad. Blijft natuurlijk de vraag of je je reservesleutel bij je hebt in Frankrijk.
gr. Henk
gr. Henk
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Beste , bedankt voor u tip.Jarno1111 schreef:Dit probleem zit volgens mij niet in het contactslot. Er wil weleens een klem15-relais kapot gaan, deze zit op t Sam linksonder het dashboard. Welke het precies is, durf ik zo niet te zeggen. Dat zou je eens kunnen opzoeken op het overzicht bij de auto. Als nood-oplossing zou je deze kunnen wisselen met het relais van de claxon.
ik heb even gekeken vandaag en vind de klem15 relais niet direct . ook geen overzicht gevonden in de auto.
Links onder het dashboard zitten idd de zekeringen en de relais .
er zitten bij mij 3 gele en 3 grijzen relais .
grijze met het nummer : A0025422619
gele met het nummer : A002 5421419
weet er mss iemand welke het startrelais zijn zodat ik ze kan wisselen of is het een ander relais ?
alvast bedankt
Grtjs G.
Heluke schreef:ik had met mijn S204 2x hetzelfde en heb toen mijn reservesleutel genomen en inmiddels weer een dikke maand geleden maar sindsdien geen last meer gehad. Blijft natuurlijk de vraag of je je reservesleutel bij je hebt in Frankrijk.
gr. Henk
ik heb mijn reserve sleutel bij , vandaag geprobeerd en op 5 keer willen starten heeft hij 2 keer gestart . hetzelfde met de reservesleutel .
Vandaag start die wel beter als gisteren , gisteren heb ik mss 30 keer geprobeerd en heeft maar ene keer gestart .
Het vreemde blijf ik het voorgloeilampje vinden , als deze niet oplicht start hij niet . lijkt mij dus ergens een probleem te zijn met contact tussen sleutel omdraaien en voorgloeien en starten .
grtjs G.
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
met alle elektronica in auto's geeft een slecht massa contact / los zittend draadje ook soms vreemde storingen, ook schakelaar op de keuzehendel op de bak kan storingen geven, omdat hij het soms wel / niet doet lijkt het meer op een slechte verbinding
"ergens " ..
"ergens " ..
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Vilgens mij de startbeveiliging van da automaat
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Het is 1 van de onderste 3 grijze relais. Ik vervang ze altijd gewoon alle 3, maar dat zal voor jou nu wat lastig zijn.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
Even een update van de situatie :
Gisteren bij de auto bij mercedes dealer binnen gedaan .
Diagnose is : kapotte motorstuur apparaat maar konden het niet met 100% zekerheid zeggen .
Ben benieuwd of na het plaatsen van een dure onderdeel het probleem opgelost zal zijn.
morgen weet ik meer.
Grtjs S.
Gisteren bij de auto bij mercedes dealer binnen gedaan .
Diagnose is : kapotte motorstuur apparaat maar konden het niet met 100% zekerheid zeggen .
Ben benieuwd of na het plaatsen van een dure onderdeel het probleem opgelost zal zijn.
morgen weet ik meer.
Grtjs S.
Ik zie dat deze discussie al enige tijd geleden is. Maar wat was nu de oorzaak en of de oplossing van de storing.
Ik zit nu namelijk met het zelfde probleem met een crafter uit 2011. Is nagenoeg een sprinter
Hij heeft al bij de dealer en al geweest contactslot stuurslot vervangen motorregelapperaat is nagekeken was niks geks mee aan de hand maar sluiten het niet uit.
Mvg
Ik zit nu namelijk met het zelfde probleem met een crafter uit 2011. Is nagenoeg een sprinter
Hij heeft al bij de dealer en al geweest contactslot stuurslot vervangen motorregelapperaat is nagekeken was niks geks mee aan de hand maar sluiten het niet uit.
Mvg