Goedenavond,
Een korte en waarschijnlijk simpele vraag.
In een w204 automaat als ik in c stand optrek dan slipt de bak even, daarna pakt hij hem netjes op en schakeld netjes verder. Het lijkt op slippen, misschien zit ik er helemaal naast
In de s slipt er niets.
Is de c dan de winterstand? En hoort het slippen kortstondig? Volgens een monteur moet ik het vergelijken met een koppeling die je wat langer laat slippen als je in een 2de versnelling optrekt.
Ik heb helaas geen vergelijking.
Ik hoor graag of het normaal is.
W204 slippen in c stand
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
C is de Comfort stand om relaxed te rijden. Schakelt eerder op bij lagere toeren, en later terug bij kickdown.
En nee, een bak hoort niet te slippen, dus idd op tijd ververst / gespoeld ?
En nee, een bak hoort niet te slippen, dus idd op tijd ververst / gespoeld ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
De bak is afgelopen week gespoeld.
Km stand is 128000.
Of het in het verleden is gebeurt weet ik niet, ik doe het sowieso als kiemen automaat koop.
Het gaat zo, je geeft gas en dan klimt hij naar 2000 toeren, dan zakt hij hij naar 1500 en dan is het weg. De auto rijd gewoon, trilt niet oid, en of je vol gas geeft of half maakt niet uit. Het is niet dat hij die toeren maakt en niet van zijn plaats komt.
Het is net alsof je het koppelingspedaal later loslaat.
Of het echt slippen is?
Zakt bij jullie ook de toeren terug? Het is niet het overschakelen.
In de s stand pakt hij vanaf 1 en dan gaat alles zoals t hoort.
Volgens een monteur is dat om weg te komen op glad wegdek, dus dat hij niet direct pakt.
Ik weet t niet.
Km stand is 128000.
Of het in het verleden is gebeurt weet ik niet, ik doe het sowieso als kiemen automaat koop.
Het gaat zo, je geeft gas en dan klimt hij naar 2000 toeren, dan zakt hij hij naar 1500 en dan is het weg. De auto rijd gewoon, trilt niet oid, en of je vol gas geeft of half maakt niet uit. Het is niet dat hij die toeren maakt en niet van zijn plaats komt.
Het is net alsof je het koppelingspedaal later loslaat.
Of het echt slippen is?
Zakt bij jullie ook de toeren terug? Het is niet het overschakelen.
In de s stand pakt hij vanaf 1 en dan gaat alles zoals t hoort.
Volgens een monteur is dat om weg te komen op glad wegdek, dus dat hij niet direct pakt.
Ik weet t niet.
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bullshit... olie en filter moeten elke 60dkm vervangen worden.
Mocht je nou twijfels houden dan staat ATR in Montfoort hier op het forum bekend als
erg goede, en nuchtere, specialist voor automatische versnellingsbakken.
Mocht je nou twijfels houden dan staat ATR in Montfoort hier op het forum bekend als
erg goede, en nuchtere, specialist voor automatische versnellingsbakken.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ben ik met me eens, vandaar dat ik het heb laten spoelen, het schakelen gaat nu helemaal boterzacht, alleen vroeg ik me af hoe jullie auto optrok in de c stand.Cornelis schreef:Bullshit... olie en filter moeten elke 60dkm vervangen worden.
Mocht je nou twijfels houden dan staat ATR in Montfoort hier op het forum bekend als
erg goede, en nuchtere, specialist voor automatische versnellingsbakken.
Dealer spoelde niet, wel uitlezen heeft geen fouten oid opgeleverd, de bak werkt verder uitstekend, ze hebben mij geen duidelijk antwoord kunnen geven in ieder gevalblitzer schreef:Bij de mercedesdealer? Is het brein uitgelezen?Senna99 schreef: heb dat laten doen.
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik rij m’n 211 320 cdi altijd in C, vindt S te onrustig en niet nodig met genoeg koppel,
en die slipt nul. Ook niet bij bijna 400dkm...
Second opinion bij ATR kan natuurlijk altijd
en die slipt nul. Ook niet bij bijna 400dkm...
Second opinion bij ATR kan natuurlijk altijd
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 21 sep 2017 21:13
- Mercedes-Benz: C coupe 2012 zwart
Ik heb ook mijn baklolie + filter laten vervangen .... Zf bak raden ze af om te spoelen, (gelezen op een Duits forum) ??
Omdat al het vuil dan los komt, en de kanaaltjes kunnen dan verstopt raken ???
Ik heb dus ook gewoon olie en filter gewisseld 50 dzd km.
PP
Omdat al het vuil dan los komt, en de kanaaltjes kunnen dan verstopt raken ???
Ik heb dus ook gewoon olie en filter gewisseld 50 dzd km.
PP
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Gaan we weer........................................... leest nou niemand de 10-tallen topics hierover ?Pinkpanther schreef:Ik heb ook mijn baklolie + filter laten vervangen .... Zf bak raden ze af om te spoelen, (gelezen op een Duits forum) ??
Omdat al het vuil dan los komt, en de kanaaltjes kunnen dan verstopt raken ???
Ik heb dus ook gewoon olie en filter gewisseld 50 dzd km.
PP
Spoelen met een schoonmaakmiddel of de bak doorspoelen met schone nieuwe olie is iets heel anders
Doorspoelen met schone olie doe je om de olie in de koppelomvormer, ca 30%, ook te verversen omdat deze zonder
aftapplug niet leeg gaat......en nee dan komt er geen aangekoekt vuil los
En nee, doorspoelen met een spoelmiddel hoeft ook niet slecht te zijn maar dat is een andere discussie.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Na het spoelen met schoonmaakmiddel is er een hele verbetering voelbaar.
Vandaag in een andere gereden, deze deed hetzelfde, geef gas en de toeren gaan naar 1500 , hou je gas vast of geef je meer gas dan loopt hij door, bij een bepaalde stand zakt hij iets terug.
Of die automaat is ook niet goed of het hoort zo, ik ga nog een keer langs de specialist om na te laten kijken.
Vandaag in een andere gereden, deze deed hetzelfde, geef gas en de toeren gaan naar 1500 , hou je gas vast of geef je meer gas dan loopt hij door, bij een bepaalde stand zakt hij iets terug.
Of die automaat is ook niet goed of het hoort zo, ik ga nog een keer langs de specialist om na te laten kijken.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 18 mar 2017 22:14
- Mercedes-Benz: '09 SLK 350
- Locatie: Rijswijk
Is dit niet gewoon wat er hoort te gebeuren? Mijn r171 (die volgens mij best veel zooi deelt met de w204) trekt in de C-stand in z'n 2 uit stilstand op, en het lijkt me niet heel gek dat dan de koppelomvormer een beetje zal "slippen". Lekker comfortabel en het zorgt ervoor dat ik wat langer met de achterbanden doe!
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Een koppelomvormer heeft tot bij een bepaalde snelheid de lockup (KUB?) vast gaat altijd slip.
Van een slippende automaat spreken we wanneer tijdens het overschakelen het toerental tijdelijk stijg voor het naar beneden gaat. De reden daarvoor is meestal een versleten remband die de versnelling niet meer snel genoeg vastzet.
gr J
Van een slippende automaat spreken we wanneer tijdens het overschakelen het toerental tijdelijk stijg voor het naar beneden gaat. De reden daarvoor is meestal een versleten remband die de versnelling niet meer snel genoeg vastzet.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)