Zeer gewaardeerd forum,
Het elektrische schuifdak van mijn 300 SEL 3.5 doet het niet meer. Knopje indrukken geeft geen reactie. Het gekke is alleen dat er overal spanning wordt gemeten. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen bekijken?
Veel dank voor de moeite,
Hartelijke groet,
Philip Tulleken
W116 300SEL 3.5 Schuifdak
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 apr 2014 17:16
- Mercedes-Benz: 300 SEL 3.5
Ja (met veel dank voor je reactie!), tot aan de stekker op het schuifdakmotortje. Dat is het gekke. Iemand nog andere ideeën?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 apr 2014 17:16
- Mercedes-Benz: 300 SEL 3.5
Die kans is aanwezig, maar als ik rechtstreekse spanning daarop zet, doet hij het wel. Dus ga ik spanningsverlies checken, maar wederom super dank voor snelle reactie.
Het schema:
Als er (12 volt) spanning bij de motor aankomt, maar de motor niet draait en de motor het wel doet als je er rechtstreeks spanning op zet, zal waarschijnlijk de massa aansluiting niet goed zijn.
Dat kan liggen aan een defecte schakelaar, een draadbreuk, of ergens een slechte verbinding.
Als er (12 volt) spanning bij de motor aankomt, maar de motor niet draait en de motor het wel doet als je er rechtstreeks spanning op zet, zal waarschijnlijk de massa aansluiting niet goed zijn.
Dat kan liggen aan een defecte schakelaar, een draadbreuk, of ergens een slechte verbinding.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Het voegt weinig toe aan de vraag en/of het antwoord, maar is een 300SEL 3.5 geen W109 ipv een W116?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik neem aan dat je 12V meet over beide polen van de stekker, en niet op een losse massa ergens anders in de auto. Anders is bovenstaande wel een goede optie inderdaad.
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
met 12v op de motor doet het dak het ook nog niet of juist wel
draait de motor dan wel of niet ?
bij mijn w114 zit intern in de motor nog een thermische zekering als de motor het te zwaar heeft verbreekt deze het contact
aangezien de w108/109 /w116 rond de zelfde boy jaar zit zou het maar zo ook bij jou kunnen zijn en deze kan natuurlijk ook defect zijn
succes gr Pascal
draait de motor dan wel of niet ?
bij mijn w114 zit intern in de motor nog een thermische zekering als de motor het te zwaar heeft verbreekt deze het contact
aangezien de w108/109 /w116 rond de zelfde boy jaar zit zou het maar zo ook bij jou kunnen zijn en deze kan natuurlijk ook defect zijn
succes gr Pascal
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 apr 2014 17:16
- Mercedes-Benz: 300 SEL 3.5
Dank voor alle reacties, ik ga er mee aan de gang! En Jeroen, je hebt volledig gelijk, het is een W109. De motor is een 116.981, maar ik was even net zo abuis als mijn schuifdak!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 apr 2014 17:16
- Mercedes-Benz: 300 SEL 3.5
Het is gefikst! Nieuwe pluskabel. Dank voor alle hulp!