Beste forumleden,
al sinds enige tijd werkt de stuurbekrachtiging van mijn Sprinter uit 2011 niet of nauwelijks.
Af en toe werkt het in een keer wel, de andere keer valt het in een bocht uit (erg gevaarlijk).
Het vreemde is dat we zelf al de pomp, het huis en de koelleiding hebben vervangen, maar dit heeft niet mogen baten.
Hebben jullie hier ooit ook problemen mee gehad, of een idee wat het wel kan zijn?
Ik hoor het graag.
Groeten,
Sam Wiesman
Stuurbekrachtiging Sprinter hapert / werkt slecht
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Multiriem op spanning?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ook naar aanleiding van je nieuwe onderwerp (waarom? ) blijf ik bij bovenstaande opmerking.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
In ieder geval de pomp niet volgens dit nieuwe bericht over hetzelfde : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=8743019016v schreef:stuurhuis en pomp vervangen door nieuwe originele delen?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Excuus, ben nog niet zo lang op het forum, maar weet nu hoe ik het de volgende keer moet doen.
Inderdaad: pomp is geen originele Mercedes.
Monteur bij Mercedes Den Haag stelde dat pas vervangen pomp alweer beschadigd was door metaaldeeltjes in olie, die waarschijnlijk nog in het systeem zaten van de oude pomp.
Olie is ook in de zomer nog vervangen en was nog steeds lichtrood van kleur. Monteur zei dat ie een lichte metallic gloed zag met een zaklampje, maar kon dit zelf niet ontdekken.
Hij stelde voor om pomp te laten vervangen en het systeem door te spoelen, kosten: 1200 euro.
Dit gaat me te ver als ik bijna zeker weet dat het niet aan de pomp kan liggen.
Wellicht heeft een van jullie een idee voor een iets meer budget oplossing?
Groeten,
Sam
Inderdaad: pomp is geen originele Mercedes.
Monteur bij Mercedes Den Haag stelde dat pas vervangen pomp alweer beschadigd was door metaaldeeltjes in olie, die waarschijnlijk nog in het systeem zaten van de oude pomp.
Olie is ook in de zomer nog vervangen en was nog steeds lichtrood van kleur. Monteur zei dat ie een lichte metallic gloed zag met een zaklampje, maar kon dit zelf niet ontdekken.
Hij stelde voor om pomp te laten vervangen en het systeem door te spoelen, kosten: 1200 euro.
Dit gaat me te ver als ik bijna zeker weet dat het niet aan de pomp kan liggen.
Wellicht heeft een van jullie een idee voor een iets meer budget oplossing?
Groeten,
Sam
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Op moment dat een pomp stuk loopt is je systeem vervuild met metaal deeltjes hier dien je het systeem te spoelen anders verniel je de andere componenten met de metaal deeltjes
Wat je nu maar zo kan hebben
De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie
Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben
Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost
Succes met je probleem
Gr Pascal
Wat je nu maar zo kan hebben
De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie
Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben
Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost
Succes met je probleem
Gr Pascal
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
is dat een serieuze tip van die kortere multi riem ??????pascalvd schreef:Op moment dat een pomp stuk loopt is je systeem vervuild met metaal deeltjes hier dien je het systeem te spoelen anders verniel je de andere componenten met de metaal deeltjes
Wat je nu maar zo kan hebben
De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie
Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben
Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost
Succes met je probleem
Gr Pascal
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
nee dat is er eentje met een korreltje zout of ijzerDennis combi schreef:is dat een serieuze tip van die kortere multi riem ??????pascalvd schreef:Op moment dat een pomp stuk loopt is je systeem vervuild met metaal deeltjes hier dien je het systeem te spoelen anders verniel je de andere componenten met de metaal deeltjes
Wat je nu maar zo kan hebben
De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie
Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben
Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost
Succes met je probleem
Gr Pascal