Stuurbekrachtiging Sprinter hapert / werkt slecht

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Wiesman
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2017 12:22
Mercedes-Benz: Sprinter

16 okt 2017 12:26

Beste forumleden,

al sinds enige tijd werkt de stuurbekrachtiging van mijn Sprinter uit 2011 niet of nauwelijks.
Af en toe werkt het in een keer wel, de andere keer valt het in een bocht uit (erg gevaarlijk).
Het vreemde is dat we zelf al de pomp, het huis en de koelleiding hebben vervangen, maar dit heeft niet mogen baten.

Hebben jullie hier ooit ook problemen mee gehad, of een idee wat het wel kan zijn?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Sam Wiesman
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

16 okt 2017 15:19

Multiriem op spanning?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
19016v
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 1704
Lid geworden op: 15 feb 2007 20:57
Mercedes-Benz: W201 2.3-16; S211 E240; W169 A170; Bmw M5 e34; Yamaha R1;
Locatie: Noord Brabant

18 okt 2017 22:11

stuurhuis en pomp vervangen door nieuwe originele delen?
toch maar liever naar de echte dealer ?
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

13 nov 2017 16:48

Ook naar aanleiding van je nieuwe onderwerp (waarom? :S ) blijf ik bij bovenstaande opmerking.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

13 nov 2017 22:00

19016v schreef:stuurhuis en pomp vervangen door nieuwe originele delen?
In ieder geval de pomp niet volgens dit nieuwe bericht over hetzelfde : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=87430
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Wiesman
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2017 12:22
Mercedes-Benz: Sprinter

14 nov 2017 15:00

Excuus, ben nog niet zo lang op het forum, maar weet nu hoe ik het de volgende keer moet doen.

Inderdaad: pomp is geen originele Mercedes.

Monteur bij Mercedes Den Haag stelde dat pas vervangen pomp alweer beschadigd was door metaaldeeltjes in olie, die waarschijnlijk nog in het systeem zaten van de oude pomp.
Olie is ook in de zomer nog vervangen en was nog steeds lichtrood van kleur. Monteur zei dat ie een lichte metallic gloed zag met een zaklampje, maar kon dit zelf niet ontdekken.

Hij stelde voor om pomp te laten vervangen en het systeem door te spoelen, kosten: 1200 euro.

Dit gaat me te ver als ik bijna zeker weet dat het niet aan de pomp kan liggen.

Wellicht heeft een van jullie een idee voor een iets meer budget oplossing?


Groeten,

Sam
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

20 nov 2017 00:38

Je hebt de vorige keer het systeem niet gespoeld en nu dus je nieuwe pomp daarmee weer beschadigd?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

20 nov 2017 07:42

Op moment dat een pomp stuk loopt is je systeem vervuild met metaal deeltjes hier dien je het systeem te spoelen anders verniel je de andere componenten met de metaal deeltjes

Wat je nu maar zo kan hebben

De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie

Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben

Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost

Succes met je probleem

Gr Pascal
Dennis combi
Berichten: 5891
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

20 nov 2017 12:12

pascalvd schreef:Op moment dat een pomp stuk loopt is je systeem vervuild met metaal deeltjes hier dien je het systeem te spoelen anders verniel je de andere componenten met de metaal deeltjes

Wat je nu maar zo kan hebben

De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie

Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben

Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost

Succes met je probleem

Gr Pascal
is dat een serieuze tip van die kortere multi riem ??????
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

20 nov 2017 13:36

Dennis combi schreef:
pascalvd schreef:Op moment dat een pomp stuk loopt is je systeem vervuild met metaal deeltjes hier dien je het systeem te spoelen anders verniel je de andere componenten met de metaal deeltjes

Wat je nu maar zo kan hebben

De metallic laag waar de monteur het overhad is toch daar mate vervuild dat ik het wel zou spoelen vergelijk het maar met fijn zand in je olie

Daar komt bij dat de goedkopere componenten ook minder bestand zijn tegen vervuiling door minder exacte passingen/bewerkingen en ook een goedkopere na bewerking hebben

Maar misschien kan je ook op zoek naar een kortere multie riem dat je de stuurpomp niet meer mee last draaien dan is het probleem ook op gelost

Succes met je probleem

Gr Pascal
is dat een serieuze tip van die kortere multi riem ??????
nee dat is er eentje met een korreltje zout of ijzer
Plaats reactie