Beste leden ik heb een mercedes e220 cdi van bj 2000 automatic.
Het probleem is als volgd: hij geeft 2 jaar stil gestaan en wou er graag terug mee rijden maar als ik hem in drive zet dan rijd hij wel maar hij verlegd niet hij blijfd in zijn 1ste versnelling rijden ook als ik de kickdown indruk verlegd hij niet en ook niet als ik de pook naar links of rechts duw. Maar wat ik hier wel bij moet zegge is de remlichten blijven continu branden vanaf ik hem start en hij staat in P blijven de remlichten branden als ik niet opde rem druk ook tijdens het rijden in 1ste versnelling blijven de remlichten branden. Ik weet niet of dit er iets mee te zien heeft.
Alvast bedankt.
W210 E220 cdi autom. schakelt niet! Remlicht blijft branden.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Begin eens bij de remlichtschakelaar bij je rempedaal.
Vervangen kost niet veel en deze heeft veelal meer functies in het remsysteem
dan alleen de remlichten ontsteken.
“Pakt” de automaat wel meteen voelbaar in R of D of moet deze druk opbouwen ?
Heeft de auto stroomloos gestaan of aan een druppellader ?
Stroomloos kan erg veel spookstoringen veroorzaken als het elektriche circuit weer
wordt geactiveerd, mogelijk ook in het schakelbrein.
Vervangen kost niet veel en deze heeft veelal meer functies in het remsysteem
dan alleen de remlichten ontsteken.
“Pakt” de automaat wel meteen voelbaar in R of D of moet deze druk opbouwen ?
Heeft de auto stroomloos gestaan of aan een druppellader ?
Stroomloos kan erg veel spookstoringen veroorzaken als het elektriche circuit weer
wordt geactiveerd, mogelijk ook in het schakelbrein.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 okt 2017 02:06
Hij heeft aan de kant gestaan 2 jaar zonder druppellader dus ik vermoed dat de batterij wel niet zo lanv zal meegegaan hebben
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
2 jaar leeg staan is “niet zo goed” voor een accu..... zal wel kapot zijn.
Een geladen nieuwe of goede gebruikte accu geeft waarschijnlijk al iets minder storingen.
Gebruik in ieder geval nooit een handige zogenaamde jumpstarter bij dit type auto’s,
de piekspanning is de pest voor de aanwezige elektronica helemaal als deze lange tijd
spanningsloos is geweest.
Een geladen nieuwe of goede gebruikte accu geeft waarschijnlijk al iets minder storingen.
Gebruik in ieder geval nooit een handige zogenaamde jumpstarter bij dit type auto’s,
de piekspanning is de pest voor de aanwezige elektronica helemaal als deze lange tijd
spanningsloos is geweest.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 okt 2017 02:06
Ik heb een nieuwe accu gekocht en die eerst helemaal opgeladen en erin geplsaatst zou het daaraan liggen dat de remlichten blijven branden en hij niet meer wil schakelen? Maar alshij in drive staat en je gaan met de pook naar links of rechts moet hij hem toch verlaggen?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Haal de klemmen van de accupolen eens een kwartiertje los. Mogelijk reset de elektronica zichzelf.
En ik geef alleen maar tips op basis hoe ik het zelf zou doen, misschien is er wel iets heel anders
aan de hand.
En ik geef alleen maar tips op basis hoe ik het zelf zou doen, misschien is er wel iets heel anders
aan de hand.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 okt 2017 02:06
Ik heb dit ondertussen ook al geprobeerd maar helaas. Maar zou ik iets meer tenwete komen als ik hem aan de computer hang? Ik gebruik delphi ik denk wel dat ik een verloop stuk zal nodig hebben
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ja, uitlezen is dan naast lukraak onderdelen vervangen de enige optie. Uitlezen is niet zo moeilijk maar kan je ook een diagnose stellen op basis van de foutcodes ?
En heb je die remlichtschakelaar al bekeken cq los gehad ?
Dat lijkt me toch het simpelste om als eerste te controleren ....die lampen branden niet zomaar...
En heb je die remlichtschakelaar al bekeken cq los gehad ?
Dat lijkt me toch het simpelste om als eerste te controleren ....die lampen branden niet zomaar...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Jeroen
- Berichten: 25805
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Rempedaal omhoog en het pinnetje van de remlichtschakelaar uittrekken zou mijn eerste handeling zijn.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 okt 2017 02:06
Ja dat lijkt me niet slecht dus als ik de stekker op het remcontact loskoppel zou hij terug moeten schakelen?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Neeeee
Jeroen schreef:Rempedaal omhoog en het pinnetje van de remlichtschakelaar uittrekken zou mijn eerste handeling zijn.
gr J
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Maar kan ook een maakcontact zijn .. toch ?plorie schreef:Volgens mij is het een verbreekcontact: stekker los heeft dan hetzelfde effect als rem intrappen in dit geval.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 okt 2017 02:06
Maar dan kan ik met 2 pinnetjes contact maken he?
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Gewoon een nieuwe remlichtschakelaar steken... Kost hooguit 20€ en dan is het weer goed.
Plaatsen duurt 5 minuten...
Plaatsen duurt 5 minuten...