Deze zal je al wel hebben, maar toch handig. http://ryououki.no-ip.com/r170/
Er zit in DLD (in NL ook?, wie o wie?) ook een zo te zien echte SLK-specialist. Ik zoek de link voor je.
Daar is tie: http://www.der-schwarz.de/slk-specials.html
Je kunt ook MBenznl of Raimon op dit forum proberen te PB-en.
Van alles en nog wat qua diagnose: http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... stics.html
Werkplaatshandboek oa mopfl 230 http://workshop-manuals.com/mercedesben ... locations/
achteruit verwarming slk met open dak?
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Volgens het pdf document dat op http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... stics.html staat moet het een van de volgende zaken zijnRené SLK230 schreef:Deze zal je al wel hebben, maar toch handig. http://ryououki.no-ip.com/r170/
Er zit in DLD (in NL ook?, wie o wie?) ook een zo te zien echte SLK-specialist. Ik zoek de link voor je.
Daar is tie: http://www.der-schwarz.de/slk-specials.html
Je kunt ook MBenznl of Raimon op dit forum proberen te PB-en.
Van alles en nog wat qua diagnose: http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... stics.html
Werkplaatshandboek oa mopfl 230 http://workshop-manuals.com/mercedesben ... locations/
6 Indicator lamp in vario roof switch illuminated when roof locked (no pulsing) (gong sounds when vehicle moving)
Left trunk lid "closed/locked" limit switch (S69/7) not actuated Right trunk lid "closed/locked" limit switch (S69/8) not actuated Vario roof "locked" limit switch (left rotary tumbler) (S69/3) not actuated Vario roof "locked" limit switch (right rotary tumbler) (S69/2) not actuated.
Ik probeer nu een manier te vinden om de binnen bekleding van de kofferbak eruit te krijgen maar de kofferbak zelf zit in de weg.
Hoe kan ik de kofferbak handmatig laten kantelen naar achteren?
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Geen idee. Ik ben de draad ff kwijt maar zou in eerste aanleg zeggen: door het dak open te doen en dan halverwege het contact uit te zetten. Dan staat de klep open en het dak half. Wel ff afsteunen anders zakt ie open of dicht dat dak.
Dan zeg jij misschien: ja maar ik krijg het dak niet open want dat werkt nu juist niet.
A. Dan denk ik: je hebt het met de handmatige procedure geopend, dus als je dat in omgekeerde volgorde weer doet, kan je er bij.
Maar ik realiseer me nu dat de laatste stap bij het handmatig sluiten is: de klep met de hand dicht doen en in de vergrendeling drukken.
De vraag is dan, hoe die klep handmatig te ontgrendelen.
Dan denk ik dat er rond de greep boven de nummerplaat (vaak roestig daar, maar dat is off topic) ook een sleutelgat zit. Met je stalen nood sleutel kan je dat slot open maken en dan de klep handmatig openen denk ik. Bij een pre-mopfl zit het slot rechts op de klep. Staat de klep eenmaal open kan je wel bij die microswitches komen denk ik.
Zou het dakmechnisme in de weg zitten, moet je procedure A gedeeltelijk volgen. Maar heo dat moet met een openstaande klep: Geen idee. Pas op voor beschadigingen. Maar goed: dan druk van pomp af, handmatig voor l/r met inbussleutel vergrendelingen achter zonnekleppen ontgrendelen, met bowdenachtige kabels links en rechts in je kofferbak je dak opentrekken.
WAARSCHUWING
Voordat je ooit weer het dak elektrisch gaat bedienen, wel eerst de klep dicht en in het slot. Anders loopt het hele zootje in de soep. Is dat wat?
Dan zeg jij misschien: ja maar ik krijg het dak niet open want dat werkt nu juist niet.
A. Dan denk ik: je hebt het met de handmatige procedure geopend, dus als je dat in omgekeerde volgorde weer doet, kan je er bij.
Maar ik realiseer me nu dat de laatste stap bij het handmatig sluiten is: de klep met de hand dicht doen en in de vergrendeling drukken.
De vraag is dan, hoe die klep handmatig te ontgrendelen.
Dan denk ik dat er rond de greep boven de nummerplaat (vaak roestig daar, maar dat is off topic) ook een sleutelgat zit. Met je stalen nood sleutel kan je dat slot open maken en dan de klep handmatig openen denk ik. Bij een pre-mopfl zit het slot rechts op de klep. Staat de klep eenmaal open kan je wel bij die microswitches komen denk ik.
Zou het dakmechnisme in de weg zitten, moet je procedure A gedeeltelijk volgen. Maar heo dat moet met een openstaande klep: Geen idee. Pas op voor beschadigingen. Maar goed: dan druk van pomp af, handmatig voor l/r met inbussleutel vergrendelingen achter zonnekleppen ontgrendelen, met bowdenachtige kabels links en rechts in je kofferbak je dak opentrekken.
WAARSCHUWING
Voordat je ooit weer het dak elektrisch gaat bedienen, wel eerst de klep dicht en in het slot. Anders loopt het hele zootje in de soep. Is dat wat?
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 04 okt 2017 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Ik heb eerst de zekering van het dak verwijderd. Toen de auto de nacht stroomloos laten staan weer aangesloten.
Geen centrale deur bediening.
Ik heb een andere n10/3 control unit geplaatst. en de zekering van het dak verwijderd.
Centrale deur bediening werkt.
Conclusie door gisteren het achterruit verwarming te bedienen / dak te bedienen zonder aansluiting van de ESP is de N10/3 doorgebrand.
Ook voor de zekerheid nog geen achterruit uit verwarming nog niet aangedaan. Omdat deze de laatste keer toen ik hem aandeed "mogelijk" het doorbranden van de n10/3 veroorzaakt heeft.
Wat is het handigste om als volgende stap te doen.
a) zekering van de achterruit verwarming verwijderen? en dan proberen met de zekering van het dak erin het dak te bedienen? (risico dat er weer een n10/3 doorbrand)
of
b) achteruit verwarming loskoppelen en controleren op bv kabelbreuk in de kabels? (hoe kom ik daar bij??)
Wat ik gewoon niet snap. ik heb alle zekeringen gecontroleerd. Zijn allemaal van de juiste amperage? en geen een klapt er uit terwijl ogenschijnlijk de n10/3 wel doorbrand.
Geen centrale deur bediening.
Ik heb een andere n10/3 control unit geplaatst. en de zekering van het dak verwijderd.
Centrale deur bediening werkt.
Conclusie door gisteren het achterruit verwarming te bedienen / dak te bedienen zonder aansluiting van de ESP is de N10/3 doorgebrand.
Ook voor de zekerheid nog geen achterruit uit verwarming nog niet aangedaan. Omdat deze de laatste keer toen ik hem aandeed "mogelijk" het doorbranden van de n10/3 veroorzaakt heeft.
Wat is het handigste om als volgende stap te doen.
a) zekering van de achterruit verwarming verwijderen? en dan proberen met de zekering van het dak erin het dak te bedienen? (risico dat er weer een n10/3 doorbrand)
of
b) achteruit verwarming loskoppelen en controleren op bv kabelbreuk in de kabels? (hoe kom ik daar bij??)
Wat ik gewoon niet snap. ik heb alle zekeringen gecontroleerd. Zijn allemaal van de juiste amperage? en geen een klapt er uit terwijl ogenschijnlijk de n10/3 wel doorbrand.
Laatst gewijzigd door Jos944 op 04 okt 2017 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Je hebt PB en kan me even bellen voordat ik aan RSI ten onder ga
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Dit zijn de printplaten van de N10-3 module terwijl geen enkele zekering eruit klapt.
- Bijlagen
-
- rechts de orginele module / links de vervangings module
- IMG_20171004_113525.jpg (147.63 KiB) 508 keer bekeken
-
- orgineel detail
- IMG_20171004_113534.jpg (159.83 KiB) 508 keer bekeken
-
- vervangingsmodule detail
- IMG_20171004_113539.jpg (156.22 KiB) 508 keer bekeken
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Nou, da's wel duidelijk waarom je dakbediening het niet doet.........
Rest alleen de hamvraag wáár ergens de kortsluiting zit...
Bedrading? Connector van die module? Dakschakelaar?
Tijd voor de multimeter en een bedradingsschema denk ik.
Iig succes!
Rest alleen de hamvraag wáár ergens de kortsluiting zit...
Bedrading? Connector van die module? Dakschakelaar?
Tijd voor de multimeter en een bedradingsschema denk ik.
Iig succes!
Voor vandaag stop ik er mee.
De storing zit of in het dakbediening of in de achterruit verwarming.
Mijn sterke vermoeden is de achterruit verwarming. Deze gaf de eerste storing aan. (deed het ineens niet meer)
En met het vervangen van de ccm n10-3 heb ik ook als eerste de achterruit verwarming getest... en toen ging die ook weer uit.
Alleen vaag dat er geen zekeringen uitklappen.
Ik ga morgen of zaterdag verder kijken.
De storing zit of in het dakbediening of in de achterruit verwarming.
Mijn sterke vermoeden is de achterruit verwarming. Deze gaf de eerste storing aan. (deed het ineens niet meer)
En met het vervangen van de ccm n10-3 heb ik ook als eerste de achterruit verwarming getest... en toen ging die ook weer uit.
Alleen vaag dat er geen zekeringen uitklappen.
Ik ga morgen of zaterdag verder kijken.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Hmmm..die ARV zelf zit aangesloten op de PSE control module.
Alleen de schakelaar waarmee je 'm aan/uit zet zit op die CCM N10/3 module.
Via de "AAC/HEAT pushbutton control module"zoals het zo fraai heet.
Ik ken de R170 niet zo maar is dat niet een of ander paneeltje in je middenconsole met wat electronica die o.a. je airco bediend?
Misschien dat daar iets mis zit? Zou eerst daar eens kijken.
Alleen de schakelaar waarmee je 'm aan/uit zet zit op die CCM N10/3 module.
Via de "AAC/HEAT pushbutton control module"zoals het zo fraai heet.
Ik ken de R170 niet zo maar is dat niet een of ander paneeltje in je middenconsole met wat electronica die o.a. je airco bediend?
Misschien dat daar iets mis zit? Zou eerst daar eens kijken.
Om de vraag te beantwoorden: blijft achterruit verwarming aan bij open dak. Nee!
Net getest. Verwarming aan, dak openen. Als het dakgedeelte los komt aan de voorkant dan gaat de verwarming uit. Bij sluiten gaat het ook niet bv. weer automatisch aan. Dus dak open is verwarming uit en blijft uit.
Net getest. Verwarming aan, dak openen. Als het dakgedeelte los komt aan de voorkant dan gaat de verwarming uit. Bij sluiten gaat het ook niet bv. weer automatisch aan. Dus dak open is verwarming uit en blijft uit.
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Zag aan je foto dat dus idd de printplaat de boosdoener was.
Begrijp ik hier ovrgs uit dat alles weer werkt zoals het hoort?
Heb je printplaat vervangen? Of heb je eea met de hand gesimuleerd?
Begrijp ik hier ovrgs uit dat alles weer werkt zoals het hoort?
Heb je printplaat vervangen? Of heb je eea met de hand gesimuleerd?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
ARV zit op de PSE (en hier zit een relais in om hem uit te schakelen als de kap open is).Sneaky Pete schreef:Hmmm..die ARV zelf zit aangesloten op de PSE control module.
Alleen de schakelaar waarmee je 'm aan/uit zet zit op die CCM N10/3 module.
Via de "AAC/HEAT pushbutton control module"zoals het zo fraai heet.
Ik ken de R170 niet zo maar is dat niet een of ander paneeltje in je middenconsole met wat electronica die o.a. je airco bediend?
Misschien dat daar iets mis zit? Zou eerst daar eens kijken.
(ik heb er een zonder airco).
Dus als ik het goed begrijp ik druk op de knop van de ARV knop en er gaat vanuit de N10/3 module een signaal om de PSE om de ARV aan te zetten.TK38 schreef:Om de vraag te beantwoorden: blijft achterruit verwarming aan bij open dak. Nee!
Net getest. Verwarming aan, dak openen. Als het dakgedeelte los komt aan de voorkant dan gaat de verwarming uit. Bij sluiten gaat het ook niet bv. weer automatisch aan. Dus dak open is verwarming uit en blijft uit.
Als ik de kap open gaat er signaal vanuit de n10/3 naar de PSE om de ARV uit te zetten?
De vervangende printplaat geplaatst en eerst de ARV bediend. Toen de kap.René SLK230 schreef:Zag aan je foto dat dus idd de printplaat de boosdoener was.
Begrijp ik hier ovrgs uit dat alles weer werkt zoals het hoort?
Heb je printplaat vervangen? Of heb je eea met de hand gesimuleerd?
Daarna bleek de PSE niet meer te reageren.
bleek dat de print plaat was doorgebrand.
Ik blijf constant op de ARV terugkomen!
Ik heb nu een andere printplaat (N10/3) geplaatst. En bewust nog niet de ARV gebruikt of de kapbediening.
in een van deze twee zit dus de fout lijkt mij want alles werkt nu na behoren.
RESUME:
uitgangspunt: Alles werkte na behoren.
1) AVR valt uit en kap bedienings zekering ligt eruit.
2) Zekering vervangen en met AVR aan kap bedient. Dak bediening valt uit (geen zekering eruit)
3) noodsluiting toegepast
4) andere CCM N10/3 gekocht. Oude bleek doorgebrand
5) Hydrolyse pomp los gekoppeld ook PSE los gekoppeld.
6) AVR getest. deed het.
7) Hydrolyse pomp aangesloten en kap verder gesloten (zijruiten omhoog en koffer vergrendeld)
8) AVR getest doet het niet meer.
9) PSE aangesloten doet het niet meer
10) zekering kap bediening verwijderd
11) andere CMM N10/3 geplaatst
12) PSE werkt weer.
13) Printplaat n10/3 is ok
nog geen kap bedient en nog geen AVR bedient.
Ik kom tot de conclusie 3 punten.
1) Storing / sluiting in de AVR (kabelbreuk of iets anders wat sluiting maakt) maar zekering springt niet.
2) Storing in de aansturing van de CCM (n10/3) naar de PSE om het relais te bedienen om de AVR uit te zetten. PSE module werkt niet naar behoren???
3) Storing in de kap bedienging. Sluiting in de kap bediening
Of mis ik iets hier?
Graag advies hoe verder te onderzoeken want een andere N10/3 wordt wel erg kostbaar.