98 RON in een diesel?René SLK230 schreef:Nog één dingetje. Ik las dat je ergens schreef (maar kan me vergissen) dat er in die GLA 98 RON moet, maar dat dat slecht verkrijgbaar is bij jou in de directe omgeving. ALS je er 95 in zou gooien, dat wat eerder ontbrandt, zal het motormanagemant luisterend naar de sensor op het blok de timing van inspuiting en vonk e.d. aanpassen zodat er geen gepingel optreedt. No problem zo af en toe; in zoverre, je prestaties gaan dan wat achteruit en je verbruik mogelijk iets omhoog.
Het is dus zaak om als je zuinig en effectief wilt rijden en er zou 98 RON in moeten, dat wel ook te tanken.
Zelf met allerlei auto's veel geëxperimenteerd de afgelopen jaren.
Bij 98 RON auto's: dol op BP Ultimate; Zuinig en stil. Ron 95: Texaco; zuinig.
Maar dat kan per type auto verschillen.
Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport?
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Ik heb in het verleden met verschillende diesels geëxperimenteerd, zit een verwaarloosbaar verschil in, allemaal centenklopperij.René SLK230 schreef:Nog één dingetje. Ik las dat je ergens schreef (maar kan me vergissen) dat er in die GLA 98 RON moet.[...]
[...] EDIT: S-W204 (zie hieronder) bedankt. Ik hussel 2 topics door elkaar. Het is natuurlijk een Diesel.
Anyway; ns een ander merk diesel er in gooien en dan kijken of dat qua gebruik nog uitmaakt.
Suc6
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Mijn vader heeft sinds enkele maanden een nieuwe C220 automaat 9.17 inch.
Die rijdt echt als een oude lul, zijn verbruik 1 op 20!
Maar nogmaals die man rijdt echt als een slak en dan nog langzamer, als je daar achter komt te zitten op een provinciale weg waar je niet kunt inhalen ga je knettergek worden
Trouwens vind het best een vrij rappe/krachtige auto.
Zal wellicht minder rap zijn dan een GTD 6 met chip, je bent van dat wat verwend denk ik.
Die rijdt echt als een oude lul, zijn verbruik 1 op 20!
Maar nogmaals die man rijdt echt als een slak en dan nog langzamer, als je daar achter komt te zitten op een provinciale weg waar je niet kunt inhalen ga je knettergek worden
Trouwens vind het best een vrij rappe/krachtige auto.
Zal wellicht minder rap zijn dan een GTD 6 met chip, je bent van dat wat verwend denk ik.
- Gentei
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 15 dec 2016 04:45
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C200 Coupe 2016
Ik vind wel dat er een verschil bij opschakelmomenten tussen Comfort en Sport+ (sport plus dus)
in 2de versnelling schakelt hij naar het 3de als je dicht tegen de 4.000 toeren zit en zo verder.
Op de snelweg blijft hij staan in 6de en schakelt hij pas naar het 7de als je tegen de 160-180km/h zit....
De mijne is een C200 coupe benzine.
in 2de versnelling schakelt hij naar het 3de als je dicht tegen de 4.000 toeren zit en zo verder.
Op de snelweg blijft hij staan in 6de en schakelt hij pas naar het 7de als je tegen de 160-180km/h zit....
De mijne is een C200 coupe benzine.
Ga eens gewoon stapvoets rijden en telkens 1 km per uur harder, daarna graag hieronder de opschakelmomenten comfort en sport plaatsen, ben benieuwd!Gentei schreef:Ik vind wel dat er een verschil bij opschakelmomenten tussen Comfort en Sport+ (sport plus dus)
in 2de versnelling schakelt hij naar het 3de als je dicht tegen de 4.000 toeren zit en zo verder.
Op de snelweg blijft hij staan in 6de en schakelt hij pas naar het 7de als je tegen de 160-180km/h zit....
De mijne is een C200 coupe benzine.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dan vergelijk je een 7G-tronic (appel) met een 7G-DCT (peer).Gentei schreef:De mijne is een C200 coupe benzine.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Oke, dan was het helemaal niet interessant van Gentei om op deze topic te reageren.gfgf schreef:Dan vergelijk je een 7G-tronic (appel) met een 7G-DCT (peer).Gentei schreef:De mijne is een C200 coupe benzine.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Je bedoelt dat jij een knuppel in een hoenderhok mag gooien en jij vervolgens als enige bepaalt wie er mag reageren?Funswijk schreef:Oke, dan was het helemaal niet interessant van Gentei om op deze topic te reageren.gfgf schreef:Dan vergelijk je een 7G-tronic (appel) met een 7G-DCT (peer).Gentei schreef:De mijne is een C200 coupe benzine.
hoe hooghartig...
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
mompelt heel zachtjes.... dit topic
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Als ik in een auto met automaat rijd kijk ik vrijwel nooit naar de toerenteller. In D zetten en gewoon rijden!
Ik merk trouwens al verschil als de bak bij een beurt gereset is ivm klapperend schakelen terwijl ik niet eens dagelijks erin rijd.
Ik merk trouwens al verschil als de bak bij een beurt gereset is ivm klapperend schakelen terwijl ik niet eens dagelijks erin rijd.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Cornelis schreef:mompelt heel zachtjes.... dit topic
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar wanneer je uitgaat van de aanname (oftewel assumption) dat minder toeren automatisch minder brandstofverbruik oplevert en je verwacht bij regelmatige stoplichtsprintjes je toch 1 : 20 gaat halen (opnieuw een aanname), is het ineens heel belangrijk dat je automaat bij 3 Km/h al in de tweede versnelling staat.
Even voor de onderwerpopener: Een motor is het meest efficiënt wanneer hij op het toerental draait waar hij zijn maximumkoppel heeft. Schakelmomenten zullen dan ook zo gekozen zijn dat het toerental zo veel mogelijk rond dit toerental blijft.
gr J
Even voor de onderwerpopener: Een motor is het meest efficiënt wanneer hij op het toerental draait waar hij zijn maximumkoppel heeft. Schakelmomenten zullen dan ook zo gekozen zijn dat het toerental zo veel mogelijk rond dit toerental blijft.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 09 feb 2016 17:16
- Mercedes-Benz: w212 200cgi; W906
Zo werkt de besturing van een automaat toch niet - er zijn toch geen vooraf statisch vastgestelde momenten waarop hij opschakelt? Het verschil moet blijken uit een verschillend dynamisch gedrag, gasstand is bijvoorbeeld een belangrijke input, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het voor jou iets toevoegt.Funswijk schreef: Ga eens gewoon stapvoets rijden en telkens 1 km per uur harder, daarna graag hieronder de opschakelmomenten comfort en sport plaatsen, ben benieuwd!
Ik zou sowieso eerst eens lekker kilometers gaan maken, uit de post begrijp ik dat alle indrukken - en jammer genoeg nogal wat teleurstellingen - zijn gebaseerd op 1 tankje brandstof.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik heb er gisteren eens op gelet en als je stapvoets een rotonde nadert en blijft rollen schakelt bij onze c350e de bak niet terug naar 1 maar blijft in 2. Maar dat is benzine en batterijen natuurlijk.Jeroen schreef:Maar wanneer je uitgaat van de aanname (oftewel assumption) dat minder toeren automatisch minder brandstofverbruik oplevert en je verwacht bij regelmatige stoplichtsprintjes je toch 1 : 20 gaat halen (opnieuw een aanname), is het ineens heel belangrijk dat je automaat bij 3 Km/h al in de tweede versnelling staat.
Even voor de onderwerpopener: Een motor is het meest efficiënt wanneer hij op het toerental draait waar hij zijn maximumkoppel heeft. Schakelmomenten zullen dan ook zo gekozen zijn dat het toerental zo veel mogelijk rond dit toerental blijft.
gr J
- Martijn72
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jan 2017 18:56
- Mercedes-Benz: S212 E220 CDI Avantgarde ex S211 E270 CDI Elegance
- Locatie: Ermelo
Dan had je niet mogen reageren.Headhunter07 schreef: Ik heb er gisteren eens op gelet en als je stapvoets een rotonde nadert en blijft rollen schakelt bij onze c350e de bak niet terug naar 1 maar blijft in 2. Maar dat is benzine en batterijen natuurlijk.