Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 17:16

nogeenrick schreef: Zo werkt de besturing van een automaat toch niet - er zijn toch geen vooraf statisch vastgestelde momenten waarop hij opschakelt? Het verschil moet blijken uit een verschillend dynamisch gedrag, gasstand is bijvoorbeeld een belangrijke input, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het voor jou iets toevoegt.
Hij schakelt op toeren en gasstand, maar ik werk altijd met km/uur, dat is voor mij wat makkelijker. Ik heb zo'n 40 km gereden om al die opschakelmomenten vast te leggen en het is iedere keer bij dezelfde snelheid dat die opschakelt, soms zit er 1 km/uur verschil in. Maar je moet wel stapvoets beginnen en telkens 1 km harder. Zal ik ze van mijn GTD ook posten, dat is echt een wereld van verschil.
En tuurlijk, als je vol op het gas gaat, dan schakelt die op andere momenten, dat snap ik ook wel. :stom:
Laatst gewijzigd door Funswijk op 11 sep 2017 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 17:17

Jeroen schreef: Je bedoelt dat jij een knuppel in een hoenderhok mag gooien en jij vervolgens als enige bepaalt wie er mag reageren?

hoe hooghartig...
Als iemand reageert door iets te vergelijken, dan ga ik er vanuit dat die dezelfde automaat heeft en ook een diesel heeft, anders heeft het toch geen nut, of wel? :roll:
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 17:19

Jeroen schreef:Even voor de onderwerpopener: Een motor is het meest efficiënt wanneer hij op het toerental draait waar hij zijn maximumkoppel heeft.
Dat weet ik al 23 jaar. :applaus:
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 17:22

nogeenrick schreef: Ik zou sowieso eerst eens lekker kilometers gaan maken, uit de post begrijp ik dat alle indrukken - en jammer genoeg nogal wat teleurstellingen - zijn gebaseerd op 1 tankje brandstof.
Het 2e tankje brandstof komt op (bijna) hetzelfde verbruik, en dat terwijl de motor op 'sport' staat (bij de 1e tank stond die op 'comfort'). En ik had niet anders verwacht, want ik rijd 90-95% op de cruise-control, die paar maal steviger optrekken hebben dus niet heel veel invloed op het totale verbruik. ;)
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

11 sep 2017 17:31

Topic sluiten en ts de groetjes doen op een ander forum....


Maar maar elk topic wat bovenkomt waar jij in voor komt is het alleen maar klagen en klagen.
Ruil dat hok op een golf in en ga daar zeuren.
(Al denk ik dat ze bij het vw forum blij zijn dat je nu een benz hebt)
Het is altijd wat en zelden goed
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 17:36

bokkiebenz schreef:Topic sluiten en ts de groetjes doen op een ander forum....


Maar maar elk topic wat bovenkomt waar jij in voor komt is het alleen maar klagen en klagen.
Ruil dat hok op een golf in en ga daar zeuren.
(Al denk ik dat ze bij het vw forum blij zijn dat je nu een benz hebt)
Hé, wel een beetje lief zijn hè, anders word je zo geblokt. :D
Ik had er zelf inderdaad al aan gedacht om de GLA weer weg te doen en de GTD te houden, maar goed, dat doen we maar niet, want ik vind die Harman Kardon-installatie zo lekker! :goedzo:
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

11 sep 2017 17:47

Ga jij daar over?
Dan is dat erg knap en moet de helft vd mensen hier geblokt worden.


Bedrijven zat die de golf voorzien van beter geluid.
Probleem opgelost
Het is altijd wat en zelden goed
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 18:29

bokkiebenz schreef:Ga jij daar over?
Dan is dat erg knap en moet de helft vd mensen hier geblokt worden.


Bedrijven zat die de golf voorzien van beter geluid.
Probleem opgelost
De kofferbak moet dan ook aangepast worden, want die sluit bij de GLA ook zo lekker (weer een positief punt!). :goedzo:
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
nogeenrick
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 feb 2016 17:16
Mercedes-Benz: w212 200cgi; W906

11 sep 2017 19:40

Funswijk schreef: En tuurlijk, als je vol op het gas gaat, dan schakelt die op andere momenten, dat snap ik ook wel. :stom:
De strekking van mijn opmerking was dat oa gasstand verschil zou moeten maken. Dat ga je dus niet bereiken met een vergelijking bij stapvoets oprollen, maar dat heb ik blijkbaar niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Laatst gewijzigd door nogeenrick op 11 sep 2017 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
nogeenrick
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 feb 2016 17:16
Mercedes-Benz: w212 200cgi; W906

11 sep 2017 19:48

Funswijk schreef:
nogeenrick schreef: Ik zou sowieso eerst eens lekker kilometers gaan maken, uit de post begrijp ik dat alle indrukken - en jammer genoeg nogal wat teleurstellingen - zijn gebaseerd op 1 tankje brandstof.
Het 2e tankje brandstof komt op (bijna) hetzelfde verbruik, en dat terwijl de motor op 'sport' staat (bij de 1e tank stond die op 'comfort'). En ik had niet anders verwacht, want ik rijd 90-95% op de cruise-control, die paar maal steviger optrekken hebben dus niet heel veel invloed op het totale verbruik. ;)
Het gaat niet alleen om het verbruik. Ik bedoelde dat het misschien aardig is om die auto eerst een tijdje te ervaren zonder meteen oordelen te vellen: dat kan altijd wat later nog. Misschien dat je in het gebruik dan toch een (klein) verschil in bijvoorbeeld schakeldynamiek gaat vinden om even bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven. Hier vind je wat, daar laat je wat als je van de ene naar de andere auto gaat. Maar jezelf zo een klaagzang aandoen zoals in de afgelopen posts lijkt me niet de manier om plezier van je nieuwe auto te hebben. 'Jouw miletrage zou kunnen variëren' natuurlijk.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

11 sep 2017 20:13

nogeenrick schreef: Het gaat niet alleen om het verbruik. Ik bedoelde dat het misschien aardig is om die auto eerst een tijdje te ervaren zonder meteen oordelen te vellen: dat kan altijd wat later nog. Misschien dat je in het gebruik dan toch een (klein) verschil in bijvoorbeeld schakeldynamiek gaat vinden om even bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven. Hier vind je wat, daar laat je wat als je van de ene naar de andere auto gaat. Maar jezelf zo een klaagzang aandoen zoals in de afgelopen posts lijkt me niet de manier om plezier van je nieuwe auto te hebben. 'Jouw miletrage zou kunnen variëren' natuurlijk.
Ik ga er waarschijnlijk ook wel een tijdje in rijden, puur om de auto een kans te geven en met wat kleine aanpassingen wat meer naar mijn hand te zetten.
En ik heb best wel plezier van mijn nieuwe auto hoor, er zijn erg veel positieve punten t.o.v. een VW, alleen mis ik de welbekende 'big smile' als ik op het gaspedaal trap en ik vind het verbruik een beetje teleurstellend. Had eigenlijk wel gehoopt dat ik met gemak 1:20 kon halen, dat zou een brandstofbesparing van bijna 500 euro per jaar zijn.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

11 sep 2017 22:29

Het is een Benz, geen bmw of Golfje GTI/D.

Een Benz is op comfort gericht, voor zover je dat nog niet wist. Die push in je rug krijg je in een amg maar niet in een instapdiesel.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Martijn72
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 jan 2017 18:56
Mercedes-Benz: S212 E220 CDI Avantgarde ex S211 E270 CDI Elegance
Locatie: Ermelo

12 sep 2017 10:39

Voor snel opschakelen naar de 2e versnelling had je toch een 211 moeten kopen. Dan kun je vanaf stilstand in de 2e versnelling optrekken, door het winterschakelprogramma te kiezen. Schijnt dan ook sneller op te schakelen dan in normale stand.
Maar ja, 211 zit boven je wegenbelastingbudget... :lol:
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

12 sep 2017 20:17

Borgmonster schreef:Het is een Benz, geen bmw of Golfje GTI/D.

Een Benz is op comfort gericht, voor zover je dat nog niet wist. Die push in je rug krijg je in een amg maar niet in een instapdiesel.
Ik heb hem gekocht voor de looks ('t is net een Golf op hoge pootjes) en voor de verwachte hoge kwaliteit, dus niet 3-4 keer paar jaar naar de dealer voor een probleempje. ;)
Hij is misschien nu nog niet zo snel, maar als die op 220-230 pk (of kan het vermogen nog hoger?) staat, dan moet je die push toch wel een beetje kunnen voelen.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

12 sep 2017 20:48

Funswijk schreef:
Borgmonster schreef:Het is een Benz, geen bmw of Golfje GTI/D.

Een Benz is op comfort gericht, voor zover je dat nog niet wist. Die push in je rug krijg je in een amg maar niet in een instapdiesel.
Ik heb hem gekocht voor de looks ('t is net een Golf op hoge pootjes) en voor de verwachte hoge kwaliteit, dus niet 3-4 keer paar jaar naar de dealer voor een probleempje. ;)
Hij is misschien nu nog niet zo snel, maar als die op 220-230 pk (of kan het vermogen nog hoger?) staat, dan moet je die push toch wel een beetje kunnen voelen.
Als je hem zover mogelijk opfokt zal je vast eens naar de dealer moeten...om een andere motor te laten monteren.

Tegenwoordig pompen ze zovvel pk's uit een motortje wat zonder turbo's en kompressors een ouderwetse b kadett nie eens fatsoenlijk weg krijgt(in jou geval een golf 1 van nog geen 800 kg)
Het is altijd wat en zelden goed
Plaats reactie