Enorm veel remstof door geperforeerde remschijven
- W204Avantgarde
- Berichten: 4073
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ging die vandaag naar de dealer ? Alle vragen beantwoord , en storingen verholpen ?
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Funswijk schreef:Niets van aantrekken, ik ben hier ook alleen maar, omdat ik af en toe wat aan ontwikkelingshulp doe!Headhunter07 schreef:Ik herken dat wel hoor Funswijk. Tegen mij roepen ze ook steeds "Mr Duracell" of ze noemen een C350e "stofzuiger".
Ze noemen mij trouwens ook wel Mr Durex, maar dat is weer een ander verhaal!
Hmmmm dat ook zijn dat de mensen geen funswijk junior willen meemaken
Het is altijd wat en zelden goed
Hij ging naar de dealer ja, maar kan hem pas vrijdag weer ophalen, ze hadden de verkeerde trekhaak besteld.W204Avantgarde schreef:Ging die vandaag naar de dealer ? Alle vragen beantwoord , en storingen verholpen ?
Alle vragen zijn niet beantwoord, hopelijk vrijdagmiddag wel. Maar echt behulpzaam zijn ze nog niet geweest .........
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
M271 200K (163pk) en 5 trapsautomaat.
Niet geperforeerde schijven.
Toch een beetje stof, maar niet genoeg om erover te klagen.
Niet geperforeerde schijven.
Toch een beetje stof, maar niet genoeg om erover te klagen.
- Bijlagen
-
- 20170914_082736[1].jpg (159.83 KiB) 516 keer bekeken
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
...stof tot nadenken?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Dan gaan we even een gemakkelijke conclusie trekken: dan ligt het aan de remblokken van MB, dat is mij nu wel duidelijk.Johan Turbo schreef:M271 200K (163pk) en 5 trapsautomaat.
Niet geperforeerde schijven.
Toch een beetje stof, maar niet genoeg om erover te klagen.
En jij bent volgens mij niet zo zuinig op je velgen, anders hadden er ook al andere naafkapjes op gezeten (die hadden bij mij nl. al in de prullenbak gelegen).
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Er zijn ook mensen die niet dagelijks hun velgen wassen, aangezien het vies-worden nou eenmaal bij autorijden hoort en/of niet iedereen daar tijd/zin voor heeft.
Dat jij ze weggooit zegt niet zozeer iets over een ander.
Dat jij ze weggooit zegt niet zozeer iets over een ander.
Logboek S500.
Funswijk schreef: Dit had hij nog niet eerder meegemaakt, maar waarom geloof ik dit niet?
Hahaha, bij kunnen ze dit niet meer zeggen zonder ook in lachen uit te barsten; maar het zit er zo ingeramd dat ze zich (bij mij) nog steeds verspreken - en ja dan hebben we tenministe ons lachmoment van de dag....jouw dealer laat zijn personeel vast trainen bij hetzelfde instituut als mijn dealer.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Ja, bij mij dient een wagen om mee te rijden, niet op te wassen.
Dat laatste beschouw ik als bijkomstig, als het echt nodig is of ik tijd over heb.
Ik heb liever dat hij technisch 100% in orde is dan dat hij proper is.
Volgende maand gaan de winterwielen eronder.
Die ga ik matzwart zetten zodat je het vuil minder ziet.
Ik zal deze waarschijnlijk pas wassen voor ze de kelder ingaan.
Misschien ook een oplossing voor jouw velgen. Een paar spuitbussen Motip matzwart.
Dat laatste beschouw ik als bijkomstig, als het echt nodig is of ik tijd over heb.
Ik heb liever dat hij technisch 100% in orde is dan dat hij proper is.
Volgende maand gaan de winterwielen eronder.
Die ga ik matzwart zetten zodat je het vuil minder ziet.
Ik zal deze waarschijnlijk pas wassen voor ze de kelder ingaan.
Misschien ook een oplossing voor jouw velgen. Een paar spuitbussen Motip matzwart.
Ik houd niet van beunhaaswerk.Johan Turbo schreef: Misschien ook een oplossing voor jouw velgen. Een paar spuitbussen Motip matzwart.
Bij mij zijn winterwielen in de standaard grijze (Ronal) fabriekskleur of ik laat ze poedercoaten en vervolgens in de kleur van de auto spuiten (zie hieronder, dit ga ik straks ook met de Mercedes-velgen doen), kost 75 euro per velg, maar ik vind het dat waard.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Die 4x 75 Euro geef ik dan liever uit aan een krachtigere motor of de bijhorende rijbelasting.Funswijk schreef:Ik houd niet van beunhaaswerk.Johan Turbo schreef: Misschien ook een oplossing voor jouw velgen. Een paar spuitbussen Motip matzwart.
Bij mij zijn winterwielen in de standaard grijze (Ronal) fabriekskleur of ik laat ze poedercoaten en vervolgens in de kleur van de auto spuiten (zie hieronder, dit ga ik straks ook met de Mercedes-velgen doen), kost 75 euro per velg, maar ik vind het dat waard.
Kwestie van prioriteiten zeker.
Aan een geode band geef ik liever geld uit dan aan een mooie velg.
Die velg zie ik niet als ik rijd, de kwaliteit van de band voel ik wel...
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 aug 2017 01:34
- Mercedes-Benz: C250 CDI Coupé
- Specialisatie: Open deuren intrappen
- Locatie: Villabassa, Italië
https://youtu.be/aBo0mGMhxgI
Misschien is dit wat.
Deze meneer maakt trouwens best interessante filmpjes over MB aanschaf en onderhoud.
Misschien is dit wat.
Deze meneer maakt trouwens best interessante filmpjes over MB aanschaf en onderhoud.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
ceramische remblokken zijn hiervoor al een paar keer getipt, misschien overtuigd het volgende filmpje welke de rempower en een minimale hoeveelheid aan remstof laat zienAlpenrijder schreef:https://youtu.be/aBo0mGMhxgI
Misschien is dit wat.
Deze meneer maakt trouwens best interessante filmpjes over MB aanschaf en onderhoud.
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Nou ben ik benieuwd wat het probleem is met de naafkapjes?Funswijk schreef:Dan gaan we even een gemakkelijke conclusie trekken: dan ligt het aan de remblokken van MB, dat is mij nu wel duidelijk.Johan Turbo schreef:M271 200K (163pk) en 5 trapsautomaat.
Niet geperforeerde schijven.
Toch een beetje stof, maar niet genoeg om erover te klagen.
En jij bent volgens mij niet zo zuinig op je velgen, anders hadden er ook al andere naafkapjes op gezeten (die hadden bij mij nl. al in de prullenbak gelegen).
En wat die dan zeggen over het niet zuinig op je velgen zijn
Het is altijd wat en zelden goed
- Silberblitz
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 jul 2015 19:57
- Mercedes-Benz: SLK 55 AMG
Wat voor de één ok is , is dat voor de ander totaal niet.
Ik moet zeggen dat ikzelf ook na iedere ritje dat ik maak altijd
even een doek over mijn pas aangeschafte AMG velgen haal
om die vervelende remstof te verwijderen , ik vind persoonlijk
niet alleen het type of uitvoering maar dat ook de staat v/d auto iets
verteld over de eigenaar maar goed dat is weer een andere discussie.
Maar misschien wel aardig om te vermelden (ik kan het berichtje
helaas niet meer terugvinden) er is een Franse firma die een
stofzuigertje ontworpen bij de remklauw heeft die alle remstof
afvoert naar een stofzakje die de stof opvangt.
Er is van diverse autobedrijven grote belangstelling want niet
alleen het optische aspect speelt hier bij maar ook het milieu
en de volksgezondheid tav. fijnstof.
Ik moet zeggen dat ikzelf ook na iedere ritje dat ik maak altijd
even een doek over mijn pas aangeschafte AMG velgen haal
om die vervelende remstof te verwijderen , ik vind persoonlijk
niet alleen het type of uitvoering maar dat ook de staat v/d auto iets
verteld over de eigenaar maar goed dat is weer een andere discussie.
Maar misschien wel aardig om te vermelden (ik kan het berichtje
helaas niet meer terugvinden) er is een Franse firma die een
stofzuigertje ontworpen bij de remklauw heeft die alle remstof
afvoert naar een stofzakje die de stof opvangt.
Er is van diverse autobedrijven grote belangstelling want niet
alleen het optische aspect speelt hier bij maar ook het milieu
en de volksgezondheid tav. fijnstof.
Live is a "drag".