Hoi Ad, ik wil je wel vertellen wat er met het comfortonderstel is en dat is het volgende: de auto veert me net iets te diep in en met name als ik op een 60 km-weg over een drempel rijd, dan kom je over die drempel, de auto veert in en "stuitert/danst" een paar maal na en in dit korte moment lijkt die wat snelheid te verliezen, net of die wat inhoudt. Ik ben normaal gesproken gewend om over die drempel te gaan, 1 keer inveren en direct weer verder. 't Is moeilijk uit te leggen, maar misschien begrijp je het een beetje. En op de snelweg huppelt de auto ook regelmatig op en neer, vooral bij kleine kuilen/oneffenheden, en daar word ik een beetje moe van. En bij flink accelereren zie je de koplampen ook soms behoorlijk omhoog komen, dat mag van mij allemaal wel net wat minder. En door het comfortonderstel lijkt de auto wat minder strak op de weg te liggen, dus van mij mag het onderstel wel een stuk harder. Op 30/50 km-klinkerwegen rijdt het comfortonderstel trouwens wel erg prettig.adderoos schreef:Toch wel benieuwd wat je niet past aan het comfort onderstel, misschien wil je dat vertellen.
Zelf inmiddels bezig aan de 3e MB, de 1e was een A180 met sport onderstel, daarna een CLA 180 met comfort onderstel en nu een CLA met AMG pakket.
Alle 3 verschillende rij eigenschappen en de huidige CLA voelt gewoon weer beter aan, in het sturen, optrekken, bochten, door de tijd toch blijkbaar verbeterd.
Comfort onderstel is fijn op lange afstanden, sport onderstel is leuk maar niet echt rustig, AMG pakket is wat mij betreft een mix van beide.
Veel plezier met de je nieuwe GLA 4-matic.
Ad
Ik hoop er inderdaad veel plezier mee te hebben, ik zou er alleen volgend jaar zomer wel wat vermogen bij willen hebben en de opschakelmomenten moeten iets aangepast worden. Ik had al contact gehad met een bedrijf voor de tuning, maar hij kan de opschakelmomenten niet aanpassen, dus dan zoek ik verder, want ik wil dit gelijktijdig gedaan hebben.