Enorm veel remstof door geperforeerde remschijven

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gesloten
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

12 sep 2017 21:45

Zou fijn zijn als we vanaf hier weer gewoon over het onderwerp in de titel kunnen praten :) . Wat mensen allemaal op een ander forum gezegd hebben mag allemaal daar blijven en voegt zoals gezegd niets toe aan de discussie waar het hier om gaat. :(

En om dan nog ontopic iets bij te dragen: zowel mijn vorige W202 als mijn huidige CLS hebben aardig vlot de antraciet-look van remstof terwijl ik nog niet eens zo heel veel rem (snelwegkilometers en afstandhouden). Mijn inziens zijn er drie oplossingen voor: 'steelies' met wieldoppen, trommelremmen installeren of gewoon de trein pakken......... :sst:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

12 sep 2017 23:06

Helmy schreef:'steelies' met wieldoppen
Zwarte Steelies zonder doppen (Henk) :twisted:
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

12 sep 2017 23:48

Helmy schreef:En om dan nog ontopic iets bij te dragen: zowel mijn vorige W202 als mijn huidige CLS hebben aardig vlot de antraciet-look van remstof terwijl ik nog niet eens zo heel veel rem (snelwegkilometers en afstandhouden). Mijn inziens zijn er drie oplossingen voor: 'steelies' met wieldoppen, trommelremmen installeren of gewoon de trein pakken......... :sst:
Kijk, ik sta dus niet alleen! :goedzo:
Ik heb trouwens geen problemen met de achterremmen, daar komt niet zo veel troep van af, het is echt de voorzijde waar een bak remstof vanaf komt en dat ken ik dus niet. Ik heb in het verleden ook al met Audi TT-remmen op een Golf 4 gereden en die gaven hetzelfde beeld als de originele Brembo's (vroeger volgens mij met Lucas-blokken), dus ik denk dat de dealer hier wel een oplossing voor heeft.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

13 sep 2017 08:56

Rond de eeuwwisseling had ik een Opel Calibra.
Die genereerde zoveel remmenstof dat niet enkel de velgen maar ook de flank achter de voorwielen zwart werd.
Dat gaf een '24 uren look'
bokkiebenz
Berichten: 3442
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

13 sep 2017 12:17

Funswijk schreef:
Helmy schreef:En om dan nog ontopic iets bij te dragen: zowel mijn vorige W202 als mijn huidige CLS hebben aardig vlot de antraciet-look van remstof terwijl ik nog niet eens zo heel veel rem (snelwegkilometers en afstandhouden). Mijn inziens zijn er drie oplossingen voor: 'steelies' met wieldoppen, trommelremmen installeren of gewoon de trein pakken......... :sst:
Kijk, ik sta dus niet alleen! :goedzo:
Ik heb trouwens geen problemen met de achterremmen, daar komt niet zo veel troep van af, het is echt de voorzijde waar een bak remstof vanaf komt en dat ken ik dus niet. Ik heb in het verleden ook al met Audi TT-remmen op een Golf 4 gereden en die gaven hetzelfde beeld als de originele Brembo's (vroeger volgens mij met Lucas-blokken), dus ik denk dat de dealer hier wel een oplossing voor heeft.
Je leest echt alleen wat je uitkomt en zoals het je het beste uitkomt.......

Je staat wel alleen want ik lees nergens dat helmy voor zijn vieze velgen gaat klagen bij de dealer...
En ik geloof wel dat ze (achter je rug om) krom liggen van het lachen over die klacht
Het is altijd wat en zelden goed
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

13 sep 2017 13:42

Funswijk schreef:Hallo,

Ik kom op mijn GLA iets tegen, wat ik 23 jaar lang in een VW niet mee heb gemaakt: remstof! Ik ben hier absoluut niet blij mee en wil er vanaf, want anders kan ik elke 500 km de velgen wassen. Ik gok dat het door de geperforeerde schijven komt in combinatie met te zachte remblokken, klopt dat? De auto remt ook slecht, het voelt net of die doorglijdt, iets wat ik met Brembo-schijven met bijbehorende remblokken nooit heb

Even wat knippen en plakken. Maar de remstof is 90% je frictie matriaal

De rem kracht kwaliteit is de mix remschijf diameter en of je schijf geventileerd is + welk soort friktie matriaal. (Organische of Gesinterde)
Gesinterde
Oem VW is Bosch (alleen de r en gti enz heeft brembo.)

De geperforeerde schijven hebben niets met warmte of stof te maken. Maar puur regenwater afvoer. Dit is voornamelijk bij motoren belangrijk.


De oem merken van Mercedes is Bosch. En heel vreemd maar waar toch ook Brembo. (Daarom verkoopt brembo ook geen aftermarket voor Mercedes )

Enige echt manier om te zien of je remmen slecht presteren is op een remmen test bank te gaan. En vergelijk die waardens eens met die van een vw.

Alleen is het dan nog appels en peren vergelijken.
Wat weegt de auto. De aandrijflijn. De centrifugaal kracht in de auto (gewicht velgen. Type plaatsing motor aandrijflijn soort) Soort banden. Keuze levensduur. En vaak dan nog per motor vermogen verschillende Reem soorten. nog veel meer dingen die ik zo een twee drie niet bedenk.

En dan is er ook nog een stukje beleving daar in.
Mijn motor remt vele malen krachtiger (Dacht ik)
Alleen dat me vrouw me er uit remde met een Mercedes V 250 bleek toch iets anders waarheid te zijn.
En me motor is met 2 x 330mm voor schijven echt wel goed uit gerust.
Nu is de auto wel met abs uitgerust en de motor met Hoe hard durft de bestuurder te knijpen remmen.


Nu vind ik persoonlijk de V ook niet echt super goed remmen. Maar dan meer in hoe goed hij remt met weinig druk op het pendaal. En moet ik stevig Door trappen voor me gevoel eer hij fors bijt.

Gr Roy
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

13 sep 2017 14:39

Hoi Roy, bedankt voor je nette uitleg! :goedzo:

Ik had de topic misschien beter aan kunnen maken met een '?' erachter, want ik heb steeds meer het gevoel dat het door de remblokken komt en misschien niet door de schijven. Wel vreemd, want de achterzijde gaat wel goed, dat is vergelijkbaar met een GTD. Misschien dat ik volgend jaar (dan moet er toch nieuwe remvloeistof op) er wat hardere blokken op laat zetten, en anders laat ik de schijven ook wisselen, dat kost de wereld niet.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

13 sep 2017 16:09

stamgast_2 schreef:(Daarom verkoopt brembo ook geen aftermarket voor Mercedes )
Via de aftermarkethandel (automat. zaken) verkoopt Brembo wel degelijk blokken en schijven voor MB.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 sep 2017 16:22

En Mercedes gebruikt nog meer merken dan Brembo of Bosch...
Logboek S500.
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

13 sep 2017 16:23

Weet wel dat mijn buurman in 1998 bij zijn (toen nieuwe) W202 speciale covers liet monteren om zijn velgen schoon te houden.
Waren covers die de hele schijf aan het zicht ontrok; dus beeld van de velg werd ook een stuk 'rustiger'.
MB Dealer had ze gemonteerd maar met een negatief advies ivm warmteafwikkeling die negatief beinvloed zou worden.
Maar omdat hij nooit met zijn auto op het circuit reed of andere zware rembelasting (ook nooit aanhangers) had, vond hij de warmteafwikkeling van ondergeschikt belang.
Achtergrond info:
Hij stapte toen over van BMW E34 en was dit (remstofportie bij MB) niet gewend vandaar dat hij voor deze oplossing koos. Weet niet of ze nog steeds after market leverbaar zijn, maar je zou de dealer kunnen vragen; stond wel netjes en hield de velgen idd schoon.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
Patrick-CLA
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2017 18:58
Mercedes-Benz: CLA250

13 sep 2017 16:49

Volg naast de "andere Topics" de topics van Funswijk ook met heel veel plezier daar er al veel goed onderbouwde oplossingen cq verklaringen zijn gegeven
is bij mij ook wat stof te zien na een 20 tal kilomters.
Dit uiteraard in combinatie met je rijstijl.........maar mag dit absoluut geen probleem noemen denk dat dat wel bij de meeste auto's is laat staan allemaal....
Tenminste mijn beleving bij de auto's die ik heb gehad.

Maar waar ik ook nieuwsgierig naar ben is jou ( Funswijk ) bezoek vandaag aan de dealer wat zou plaatsvinden.....?
Hoor ook graag wat daaruit is voortgekomen omdat je vandaag dus Woensdag ernaar toe moest.....
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

13 sep 2017 17:03

Patrick-CLA schreef:Volg naast de "andere Topics" de topics van Funswijk ook met heel veel plezier daar er al veel goed onderbouwde oplossingen cq verklaringen zijn gegeven
is bij mij ook wat stof te zien na een 20 tal kilomters.
Dit uiteraard in combinatie met je rijstijl.........maar mag dit absoluut geen probleem noemen denk dat dat wel bij de meeste auto's is laat staan allemaal....
Tenminste mijn beleving bij de auto's die ik heb gehad.

Maar waar ik ook nieuwsgierig naar ben is jou ( Funswijk ) bezoek vandaag aan de dealer wat zou plaatsvinden.....?
Hoor ook graag wat daaruit is voortgekomen omdat je vandaag dus Woensdag ernaar toe moest.....
Ben blij dat mijn topics goed gevolgd worden, ik denk dat het aantal bezoekers de laatste weken significant is gestegen! :goedzo:

Auto is inderdaad naar de dealer gebracht, ik stond er vanochtend (ondanks de zware ochtendspits) al om 07:50 uur. De filiaalmanager was net uit z'n bed en was niet zo vrolijk toen we mijn lijstje besproken, maar goed, dat zal meer aan het vroege tijdstip gelegen hebben dan aan mijn vrolijke verschijning! (A)

Helaas ben ik vanmiddag gebeld dat ze de verkeerde trekhaak besteld hebben, dus de auto krijg ik vrijdagmiddag pas terug (heb hem ook niet eerder nodig). Daarnaast hebben ze zich bezig gehouden met de lampstoring en helaas moet de hele unit vervangen worden. Dit had hij nog niet eerder meegemaakt, maar waarom geloof ik dit niet? Ik gok dat de andere kant (bijrijderskant) ook geen lang leven beschoren is, dus die mag ik volgend jaar waarschijnlijk zelf gaan betalen. Verder heb ik niets nieuws te melden, vrijdagavond weer. :D
Laatst gewijzigd door Funswijk op 13 sep 2017 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

13 sep 2017 17:04

Funswijk schreef:Hoi Roy, bedankt voor je nette uitleg! :goedzo:

Ik had de topic misschien beter aan kunnen maken met een '?' erachter, want ik heb steeds meer het gevoel dat het door de remblokken komt en misschien niet door de schijven. Wel vreemd, want de achterzijde gaat wel goed, dat is vergelijkbaar met een GTD. Misschien dat ik volgend jaar (dan moet er toch nieuwe remvloeistof op) er wat hardere blokken op laat zetten, en anders laat ik de schijven ook wisselen, dat kost de wereld niet.
Meeste remkracht zit voor en de schijven en blokken zijn voor ook groter.
Verhoudingsgewijs logisch dat je voor meer stof hebt dan achter lijkt mij...

Mompelt zachtjes "het" topic...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

13 sep 2017 17:05

Cornelis schreef: Meeste remkracht zit voor en de schijven en blokken zijn voor ook groter.
Verhoudingsgewijs logisch dat je voor meer stof hebt dan achter lijkt mij...
Dat snap ik, maar bij mijn GTD worden alle velgen even snel smerig, dat is dus alleen van het rijden en niet van de remstof. ;)
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

13 sep 2017 17:24

Ik stel trouwens voor dat we binnenkort allemaal bij de Mercedes-dealer gaan klagen over de hoeveelheid remstof! :lol:
Misschien leuk voor een meeting ergens bij een dealer? :goedzo:
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gesloten