...op zeker moment is al het (rem)stof neergedaald... Toch?
gr J
Enorm veel remstof door geperforeerde remschijven
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Of hij remde echt niet zo goed ...........Jeroen schreef:...op zeker moment is al het (rem)stof neergedaald... Toch?
gr J
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Als je relaxt rijdt kun je ook veel op de motor remmen. Misschien dat ie z'n rust weergevonden heeft?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Sorry mensen, nog geen nieuws, ik heb de auto nog niet terug, volgens mij spuiten ze hem helemaal over.
Ik heb al wel 600 km met de E-klasse achter de rug, ik moet zeggen dat het helemaal niet vervelend is om in zo'n auto te rijden! De tank is nu net half leeg (of half vol?), dus 1100-1200 km (66 liter tankinhoud) haal je wel met de nieuwe 200d-motor. Dus 1:17 tot 1:18 met 1680 kg is niet slecht en rijdt dus veel zuiniger dan de GLA met 220d-motor, die ook nog eens 250 kg lichter is!
Ook heeft de E-klasse weinig last van remstof, dus het kan wel! Iemand een idee hoe dat kan?
Ik heb al wel 600 km met de E-klasse achter de rug, ik moet zeggen dat het helemaal niet vervelend is om in zo'n auto te rijden! De tank is nu net half leeg (of half vol?), dus 1100-1200 km (66 liter tankinhoud) haal je wel met de nieuwe 200d-motor. Dus 1:17 tot 1:18 met 1680 kg is niet slecht en rijdt dus veel zuiniger dan de GLA met 220d-motor, die ook nog eens 250 kg lichter is!
Ook heeft de E-klasse weinig last van remstof, dus het kan wel! Iemand een idee hoe dat kan?
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Funswijk schreef: Ook heeft de E-klasse weinig last van remstof, dus het kan wel! Iemand een idee hoe dat kan?
Vindt je 25 pagina's nou nog niet genoeg
Ik denk niet dat "Enorm veel remstof door geperforeerde remschijven" deel 2 veel nieuws aan het
licht gaat brengen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17
Misschien de GLA dan maar inruilen voor de E-klasse, minder remstof, rijdt zuiniger, misschien nog wel meer voordelen.
Ik zou het wel weten, maar ja ik heb geen last van remstof, een druppeltje benzine meer of minder maakt me niet uit.
Als we daarmee 24 minder pagina's te lezen krijgen zou dat ook mooi meegnomen zijn...............
Ik zou het wel weten, maar ja ik heb geen last van remstof, een druppeltje benzine meer of minder maakt me niet uit.
Als we daarmee 24 minder pagina's te lezen krijgen zou dat ook mooi meegnomen zijn...............
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik ben vóór!adderoos schreef:Misschien de GLA dan maar inruilen voor de E-klasse, minder remstof, rijdt zuiniger, misschien nog wel meer voordelen.
Ik zou het wel weten, maar ja ik heb geen last van remstof, een druppeltje benzine meer of minder maakt me niet uit.
Als we daarmee 24 minder pagina's te lezen krijgen zou dat ook mooi meegnomen zijn...............
Maar dat had ik 12 pagina's geleden al geschreven (zonder resultaat overigens, dus ik heb er een hard hoofd in dat Mijn wil geschiede).
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Ander ontwerp velgen waardoor je minder een cycloon werking hebt ??Funswijk schreef:Sorry mensen, nog geen nieuws, ik heb de auto nog niet terug, volgens mij spuiten ze hem helemaal over.
Ik heb al wel 600 km met de E-klasse achter de rug, ik moet zeggen dat het helemaal niet vervelend is om in zo'n auto te rijden! De tank is nu net half leeg (of half vol?), dus 1100-1200 km (66 liter tankinhoud) haal je wel met de nieuwe 200d-motor. Dus 1:17 tot 1:18 met 1680 kg is niet slecht en rijdt dus veel zuiniger dan de GLA met 220d-motor, die ook nog eens 250 kg lichter is!
Ook heeft de E-klasse weinig last van remstof, dus het kan wel! Iemand een idee hoe dat kan?
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
stamgast_2 schreef:Ander ontwerp velgen waardoor je minder een cycloon werking hebt ??Funswijk schreef:Sorry mensen, nog geen nieuws, ik heb de auto nog niet terug, volgens mij spuiten ze hem helemaal over.
Ik heb al wel 600 km met de E-klasse achter de rug, ik moet zeggen dat het helemaal niet vervelend is om in zo'n auto te rijden! De tank is nu net half leeg (of half vol?), dus 1100-1200 km (66 liter tankinhoud) haal je wel met de nieuwe 200d-motor. Dus 1:17 tot 1:18 met 1680 kg is niet slecht en rijdt dus veel zuiniger dan de GLA met 220d-motor, die ook nog eens 250 kg lichter is!
Ook heeft de E-klasse weinig last van remstof, dus het kan wel! Iemand een idee hoe dat kan?
Alstublieft zeg! Gaan we het nu over velgen ontwerp en cyclonen hebben?
Bij remmen hoort remstof, meer of minder. Wat maakt het uit? Het ding is om te rijden. Slijtage gebeurd met alles wat je gebruikt.
@Funswijk: koop een E-klasse en go on with your life, or get one!
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Of neem iedergeval de remblokken en schijven van die e mee.Lux schreef:stamgast_2 schreef:Ander ontwerp velgen waardoor je minder een cycloon werking hebt ??Funswijk schreef:Sorry mensen, nog geen nieuws, ik heb de auto nog niet terug, volgens mij spuiten ze hem helemaal over.
Ik heb al wel 600 km met de E-klasse achter de rug, ik moet zeggen dat het helemaal niet vervelend is om in zo'n auto te rijden! De tank is nu net half leeg (of half vol?), dus 1100-1200 km (66 liter tankinhoud) haal je wel met de nieuwe 200d-motor. Dus 1:17 tot 1:18 met 1680 kg is niet slecht en rijdt dus veel zuiniger dan de GLA met 220d-motor, die ook nog eens 250 kg lichter is!
Ook heeft de E-klasse weinig last van remstof, dus het kan wel! Iemand een idee hoe dat kan?
Alstublieft zeg! Gaan we het nu over velgen ontwerp en cyclonen hebben?
Bij remmen hoort remstof, meer of minder. Wat maakt het uit? Het ding is om te rijden. Slijtage gebeurd met alles wat je gebruikt.
@Funswijk: koop een E-klasse en go on with your life, or get one!
-
- Berichten: 1274
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Een E ( althans de mijne met geperforeerde schijven voor) produceert ook behoorlijk veel remstof hoor. Kwestie van regelmatig schoonmaken. Het remt wel enorm goed en dat vind ik belangrijker dan af en toe een paar vieze handen bij het reinigen. Ik ga er gewoon om de week even een half uurtje voor zitten.
Laatst gewijzigd door dutchtbi op 26 sep 2017 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Een andere optie zou zijn dat ts een speed pedelec oftewel een snelle elektrische fiets koopt, die gaat 45 km/uur, verbruikt relatief weinig, is ook te tunen, en het allerbelangrijkste, geen last van remstof of smerig wordende velgen. En in veel gevallen ben je nog sneller ter plaatse dan met de auto. En met een beetje geluk staat er zelfs een ster op. Maar dat is dan weer niet zo een absolute vereiste, mag ook iets anders opstaan. (VW of Alfa). Verder ben ik wel een tikje jaloers op ts, want hij rijdt in een GLA, welke ik ook wel zou willen, liefst een AMG 45 uiteraard, en dan een E klasse als vervangwagen meekrijgen, hoeveel geluk kan een mens hebben in het leven zeg. Allee, ik hoop dat de problemen voor ts zo stilaan van de baan geraken en hij als een tevreden man met een Benz kan gaan rondtoeren en anders rest er inderdaad niks anders dan hetgeen ik hierboven aanhaalde. Veel succes en eventueel veel sterkte,
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Peter schreef:Spuit je velgen toch in 'remstof-grey', staat mooi en je hele probleem is weg.
Geniaal idee!
Er vanuit gaande dat het niet mogelijk is om remblokken te krijgen die remstof produceren in de kleur van TS zijn huidige velgen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt