Beste,
Heeft iemand een adres voor geboorde remschijven voor een w210?
Geboorde schijven
-
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
- MBcoupe
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 24 mei 2007 15:41
- Mercedes-Benz: W169 A150 Avantgarde / W245 B200 Sports Tourer/ R170 SLK200
- Specialisatie: Onderdelen & Accesoires
- Locatie: Oud Gastel
- Contacteer:
Kijk even op :
www.autopartsonline.nl
Die hebben van die schijven van Brakemax, kosten niet heel en snelle levering.
www.autopartsonline.nl
Die hebben van die schijven van Brakemax, kosten niet heel en snelle levering.
-
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Top dankje!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Je weet dat geboorde schijven geen nut hebben? Groeven heb je dan meer aan.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Geen idee het maar ankers zijn
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Daar gaan die gaatjes niet voor zorgen in elk geval
Ik zou het bij goede normale schijven houden, en anders upgraden naar E55-remmerij. Kost wel wat meer.
Ik zou het bij goede normale schijven houden, en anders upgraden naar E55-remmerij. Kost wel wat meer.
Logboek S500.
-
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
- Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi
Klopt idd
Als dat wat meer kost is niet zon groot probleem
Ik vind remmen namelijk heeel erg blangrijk.
Als dat wat meer kost is niet zon groot probleem
Ik vind remmen namelijk heeel erg blangrijk.
Waarom zitten er dan gaatjes in de voorste remschijven van mijn C350e?plorie schreef:Daar gaan die gaatjes niet voor zorgen in elk geval
Ik zou het bij goede normale schijven houden, en anders upgraden naar E55-remmerij. Kost wel wat meer.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Klinkt leuk aan de bar..........
Ik zie ook totaal geen nut in geboorde schijven (en groeven eigenlijk ook niet echt). Gaan enkel vol met remstof zitten en geeft een verhoogde kans op scheurtjes naar mijn mening.
Ik zie ook totaal geen nut in geboorde schijven (en groeven eigenlijk ook niet echt). Gaan enkel vol met remstof zitten en geeft een verhoogde kans op scheurtjes naar mijn mening.
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
In verschillende media lees ik dat het vooral een esthetische functie heeft. Heel lang geleden, toen blokjes nog asbest bevatten, kon er kennelijk ook gasvorming ontstaan die door de gaatjes sneller kon ontsnappen.GKW schreef:Waarom zitten er dan gaatjes in de voorste remschijven van mijn C350e?
Inmiddels ziet er vooral cool uit, maar heeft meer na- dan voordelen (minder effectief remoppervlak, kans op scheurvorming door ongelijkmatige afkoeling).
Toch zit er wel íets aan extra koeling. Ze gaan er niet harder van remmen, maar houden het wellicht wel langer uit.
Op mijn W220 zaten ze trouwens ook.
Logboek S500.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Is voor afvoer van water.
Heeft bij een motor meer nut door dat de schijf vol in de regen zit.
Heeft bij een motor meer nut door dat de schijf vol in de regen zit.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1980
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Aardig filmpje over dit onderwerp.
https://m.youtube.com/watch?v=78wbht355R8
https://m.youtube.com/watch?v=78wbht355R8
Voor straatgebruik is er weinig verschil tussen een vlakke remschijf en eentje met een patroon, zelfs bij intensief gebruik, tenzij je echt een rally-stijl van rijden hebt en het gaspedaal als een on-off knop gebruikt Maar dan had de politie je waarschijnlijk al wel van straat gehaald
Op circuit is er misschien een klein verschil, hoewel ik dat ook niet bewezen acht.
[*] Het enige wat zeker een groot verschil maakt zijn de geventileerde schijven die bestaan uit 2 lagen, daar is het koeloppervlak veel groter en kan de warmte dus sneller ontsnappen.
[*] schijven met gaatjes geven zogezegd een snellere intiële respons bij nat weer of stof, omdat water en stof in de gaatjes kunnen.
[*] Groeven werken gelijkaardig maar verminderen het risico op barsten tegenover gaatjes. Probleem is, ofwel heb je te weinig groeven om echt een verschil te maken, ofwel heb je er genoeg maar dan schuur je letterlijk je remblokjes weg.
de C350e (en GLC 350e) heeft schijven met gaatjes omdat die standaard de schijven uit het AMG pakket krijgen wegens het hogere gewicht. Deze zijn namelijk groter en dàt heeft wel een bewezen effect Vandaar ook dat je geen 17" velgen kan monteren.
Je ziet trouwens de case nu in Duitsland (en waarschijnlijk vrij snel ook buiten Duitsland), waar Mercedes leveringsproblemen heeft met de "AMG" remschijven op de GLC/C. Wie er eentje besteld heeft krijgt nu in veel gevallen een 200-300€ terugbetaald en krijgt volle schijven (wel grotere ook), met de boodschap van Mercedes dat het niks uitmaakt voor de rij-eigenschappen.
Op circuit is er misschien een klein verschil, hoewel ik dat ook niet bewezen acht.
[*] Het enige wat zeker een groot verschil maakt zijn de geventileerde schijven die bestaan uit 2 lagen, daar is het koeloppervlak veel groter en kan de warmte dus sneller ontsnappen.
[*] schijven met gaatjes geven zogezegd een snellere intiële respons bij nat weer of stof, omdat water en stof in de gaatjes kunnen.
[*] Groeven werken gelijkaardig maar verminderen het risico op barsten tegenover gaatjes. Probleem is, ofwel heb je te weinig groeven om echt een verschil te maken, ofwel heb je er genoeg maar dan schuur je letterlijk je remblokjes weg.
de C350e (en GLC 350e) heeft schijven met gaatjes omdat die standaard de schijven uit het AMG pakket krijgen wegens het hogere gewicht. Deze zijn namelijk groter en dàt heeft wel een bewezen effect Vandaar ook dat je geen 17" velgen kan monteren.
Je ziet trouwens de case nu in Duitsland (en waarschijnlijk vrij snel ook buiten Duitsland), waar Mercedes leveringsproblemen heeft met de "AMG" remschijven op de GLC/C. Wie er eentje besteld heeft krijgt nu in veel gevallen een 200-300€ terugbetaald en krijgt volle schijven (wel grotere ook), met de boodschap van Mercedes dat het niks uitmaakt voor de rij-eigenschappen.
Hartelijk dank voor alle feedback. Dat maakt alles weer een stuk duidelijker.sirksael schreef: de C350e (en GLC 350e) heeft schijven met gaatjes omdat die standaard de schijven uit het AMG pakket krijgen wegens het hogere gewicht. Deze zijn namelijk groter en dàt heeft wel een bewezen effect Vandaar ook dat je geen 17" velgen kan monteren.
Wat betreft de 17" velgen. Die passen nog net om de grote AMG schijven. Maar daar past niet veel ruimte meer tussen.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat wanneer er een bankpasje tussen past, het ruimte genoeg is
Hebben mijn wintervelgen ook. Moeten ze niet net daar plaklood hebben bevestigd
gr J
Hebben mijn wintervelgen ook. Moeten ze niet net daar plaklood hebben bevestigd
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)