bijgeluid slk 200 k aut

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Pim van den toorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2017 11:18
Mercedes-Benz: slk 200k

20 aug 2017 11:24

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een SLK 200k bj. 2000 aut en heb een technische vraag. Vanaf precies! 100km tot precies! 110 maakt de motor/bak/aandrijfas een bijgeluid, een soort brom/dreun. Als ik in dit snelheidsgebied gas loslaat stopt het geluid direct maar alleen al voldoende gas om de snelheid vast te houden geeft weer het geluid. Aangezien ik nog garantie heb wil ik heel graag weten waar dit aan kan liggen. Wie kan mij helpen?
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

21 aug 2017 12:36

Hoi, je zou kunnen kijken hoeveel toeren hij dan maakt en via de lock up functie, deze toeren bijvoorbeeld in zijn 4 rijden. Grote kans dat dan het geluid ook te horen is...heb mijn SLK 200 aut (zonder airco) sinds begin dit jaar met toen 156000 km en daar was de cardanasdrager (beugel in het midden van de cardanas) versleten (rubber was stuk), hier kwamen we achter bij het vervangen van de Hardyschijven voor en achter omdat we dachten dat die versleten waren. Als je de SLK op de brug zet, kan je voelen of de cardanas speling heeft. Die onderdelen zijn 'tientjeswerk' dus zou ze dan wel alledrie vervangen.
Kan natuurlijk ook zijn dat de uitlaat niet 100% recht hangt of dat een hitteschild bij een bepaalde resonantie meer lawaai maakt.
succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Plaats reactie