Hallo! mijn w140 s280 houdt in als ie warm is, als ik om kracht vraag. dus als ik flink gas geef is de acceleratie niet in een mooie constante lijn zal ik maar zeggen, maar hapert in kracht. als ie koud is is ie retepittig, maar warm stukken minder. wat kan dat zijn? ik heb de luchtmassameter schoongespoten met remmenreiniger, maar geen verschil. overigens als ik deze uit het luchtfilter haal, is er helemaal geen verschil tijdens het rijden... is ie dan stuk? nieuwe bougies maakten ook niets uit.
of evt de lambdasonde? het voelt alsof er af en toe even te weinig brandstoftoevoer is. het is niet zo dat er enkele cilinders even niet meedoen, want de motor blijft wel erg soepel lopen. het voelt wel zo.
Wie helpt mij?
groet, pim
w140 houdt in
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Nee hoor, dat ding zit daar voor de kat z'n viool.. de massa van een W140 moet toch ergenspimmow schreef:...... ik heb de luchtmassameter schoongespoten met remmenreiniger, maar geen verschil. overigens als ik deze uit het luchtfilter haal, is er helemaal geen verschil tijdens het rijden... is ie dan stuk?
vandaan komen
Wat denk je zelf ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4247
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Bij mij schommelde bij een warme motor het toerental, tegen afslaan aan. Koud geen vuiltje aan de lucht. Inderdaad uit laten lezen waarbij 1 van de 2 LMM op was. Vervangen waarna ook een warme motor nu mooi rustig blijft lopen.
Succes met het oplossen in ieder geval.
Succes met het oplossen in ieder geval.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
het leukst vind ik het altijd om het probleem zelf (met hulp van jullie natuurlijk) op te lossen, voordat ik hem wegbreng...
heb vandaag de kabel van de LMM losgehaald, en toen ging ie staionair erg schommelen. rijdend merkte ik niets, en was het probleem van de niet-constante kracht er nog, op dezelfde manier. Wat doet de tweede voeler eigenlijk? die kleine iets verderop op het filter, met dat draaidje en dat rode bolletje? als ik die eruit trek is er helemaal geen verschil.
groet, pim
heb vandaag de kabel van de LMM losgehaald, en toen ging ie staionair erg schommelen. rijdend merkte ik niets, en was het probleem van de niet-constante kracht er nog, op dezelfde manier. Wat doet de tweede voeler eigenlijk? die kleine iets verderop op het filter, met dat draaidje en dat rode bolletje? als ik die eruit trek is er helemaal geen verschil.
groet, pim