w211 kombi (s211) staat scheef na nwe luchtbalg

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

16 aug 2017 15:26

Goedemiddag,

Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een w211. De dag voor aanschaf is er een nwe luchtbalg gemonteerd door een zgn Mercedes specialist. (aldus de garage waar ik de auto heb gekocht)

Toen ik begin deze week in een andere auto achter mijn vrouw aanreed zag ik dat de Mercedes behoorlijk scheef hangt. Rechtsachter waar de nwe veerbalg zit hangt de auto 3 cm lager dan links. Ook voor heb ik een verschil waarbij linksvoor ruim 2,5cm hoger staat dan rechts.(op zich logisch als hij schuin achterover hangt) Ik heb de verkoper gebeld maar die is momenteel op vakantie in tsjechie. Wie weet wat dit kan zijn en wat ik eraan kan laten doen? Nu hebben we onze oude nog maar die is eerdaags weg dus dan willen we de Mercedes volop gaan gebruiken.

betreft een w211 T model (s211) van april 2003 dus een van de eerste 211.

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg Jos
scheef
scheef
mercedes scheef.jpg (122.56 KiB) 2771 keer bekeken
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6607
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

16 aug 2017 15:41

Originele luchtbalg?

Ik ben bang dat er hoogte verschil in de balgen zit.
greetings Evan
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20868
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

16 aug 2017 15:41

Is er toevallig een Arnott balg geplaatst? Die hebben in tegenstelling tot originele geen extra voorraadkamer en moeten daarom per paar vervangen worden.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

16 aug 2017 15:50

plorie schreef: en moeten daarom per paar vervangen worden.
Een beetje specialist zou sowieso per paar vervangen.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

16 aug 2017 16:10

Stond de wagen bij aankoop al scheef?
Ik zou wel zorgen voor een juiste diagnose van het probleem. Misschien paste de oplossing van de verkoper ( nieuwe balg) niet bij het oorspronkelijke probleem.

Succes marcel.
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4275
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500
Specialisatie: Wereldreiziger

16 aug 2017 18:09

Zag in je voorsteltopic dat je in Nieuwleusen woont.
Weet niet waar je de auto gekocht hebt, maar in Balkbrug zit een goeie Mercedes Garage.
Of heb je hem daar ook gekocht.

Grtzzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1508
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

16 aug 2017 19:04

blitzer schreef:
plorie schreef: en moeten daarom per paar vervangen worden.
Een beetje specialist zou sowieso per paar vervangen.
want?? Als er maar eentje kapot is, hoeft er ook maar eentje vervangen te worden toch? Beetje zonde om maar gelijk 2 onderdelen van pak hem beet 4-500 euro te vervangen als er 1 defect is?
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

16 aug 2017 20:57

Higgins schreef:
blitzer schreef:
plorie schreef: en moeten daarom per paar vervangen worden.
Een beetje specialist zou sowieso per paar vervangen.
want?? Als er maar eentje kapot is, hoeft er ook maar eentje vervangen te worden toch? Beetje zonde om maar gelijk 2 onderdelen van pak hem beet 4-500 euro te vervangen als er 1 defect is?
Die balgen zijn van rubber.
Na een jaar of 10 in weer en wind is dat rubber gewoon op, net als banden met een oude
DOT code...als er 1 gaat volgt de ander met zekerheid ook ...
Maar ja als jij 2x voor een reparatie wil gaan... je vervangt je banden toch ook per
2 per as of doe jij dat ook 1 voor 1 links en rechts ?

Dit gaat natuurlijk niet op bij jongere balgen door een defect of lekkage, dan kan je
eventueel 1 exemplaar vervangen zolang je hetzelfde merk en type links en rechts
toepast
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

16 aug 2017 21:09

Voor de discussie nu verder gaat is het wel handig om te weten
of de S211 van de TS voorzien is van standaard niveauregeling met
alleen luchtbalgen achter of een versie is met Airmatic met luchtvering rondom ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

16 aug 2017 21:23

Cornelis schreef:Voor de discussie nu verder gaat is het wel handig om te weten
of de S211 van de TS voorzien is van standaard niveauregeling met
alleen luchtbalgen achter of een versie is met Airmatic met luchtvering rondom ?
Geen idee, Hoe kan ik dat zien? Ik denk het eerste anders zou je er een knop voor moeten hebben dacht ik. Althans dat had de w210 wel. Volgens mij heeft deze dat niet.

Om even antwoorde te geven op eerdere vragen;
In Balkbrug zit jansen Mercedes specialist ik kan altijd eens vragen. Ik heb de auto daar niet gekocht. De auto komt bij vakgarage in Loosdrecht weg. De luchtbalg is aldus de garage ook vervangen bij een Mercedes specilist daar in de buurt. ik weet zo niet wie dat is.
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

16 aug 2017 21:39

Het is te begrijpen dat verkopende partij de goedkoopste oplossing uitvoert. De vraag is of de klant daar tevreden mee is. Stel, schokbrekers zijn bijna aan vervanging toe maar 1 is er lek. Wat doe je? In overleg met de koper zou je ze alle 4 kunnen vervangen, maar zonder overleg die ene. Toch?
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1508
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

16 aug 2017 23:59

Cornelis schreef:
Higgins schreef:
blitzer schreef:
plorie schreef: en moeten daarom per paar vervangen worden.
Een beetje specialist zou sowieso per paar vervangen.
want?? Als er maar eentje kapot is, hoeft er ook maar eentje vervangen te worden toch? Beetje zonde om maar gelijk 2 onderdelen van pak hem beet 4-500 euro te vervangen als er 1 defect is?
Die balgen zijn van rubber.
Na een jaar of 10 in weer en wind is dat rubber gewoon op, net als banden met een oude
DOT code...als er 1 gaat volgt de ander met zekerheid ook ...
Maar ja als jij 2x voor een reparatie wil gaan... je vervangt je banden toch ook per
2 per as of doe jij dat ook 1 voor 1 links en rechts ?

Dit gaat natuurlijk niet op bij jongere balgen door een defect of lekkage, dan kan je
eventueel 1 exemplaar vervangen zolang je hetzelfde merk en type links en rechts
toepast
sja.... ook daar valt iets van te zeggen alleen ben ik het daar niet helemaal mee eens. Ik heb een jaar of 3 geleden een kapotte balg gehad, die ontplofte bij mij op de oprit net 2 min nadat ik thuis kwam. Toen heb ik er maar gewoon eentje laten vervangen. En 2 keer een reparatie, sja... het is aan 2 verschillende kanten dus je hebt sowieso 2 keer een reparatie. Alleen ze hoeven maar 1 keer gereedschap te pakken als ze allebei vervangen worden :D maar of dat de kosten zijn??

En banden vervang ik idd per as, want meestal zijn ze ook tegelijk versleten he.... of er moet er eentje kapot gaan, dan wordt er natuurlijk maar 1 vervangen.

Niks met billigheid of zo te maken, maar mijn vader is altijd automonteur geweest, en die repareerde ook volgens het principe "wat nog goed is hoeft niet vervangen te worden"
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20693
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

17 aug 2017 01:36

blitzer schreef:
plorie schreef: en moeten daarom per paar vervangen worden.
Een beetje specialist zou sowieso per paar vervangen.
zullen diegenen met een ABC onderstel blij mee zijn...zo kun je je klantenbestand als specialist wel lekker uitdunnen - het zijn geen conventionele schokbrekers van 80 euro stuk

greetingz,
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

17 aug 2017 06:25

jos bruggeman schreef:
Cornelis schreef:Voor de discussie nu verder gaat is het wel handig om te weten
of de S211 van de TS voorzien is van standaard niveauregeling met
alleen luchtbalgen achter of een versie is met Airmatic met luchtvering rondom ?
Geen idee, Hoe kan ik dat zien? Ik denk het eerste anders zou je er een knop voor moeten hebben dacht ik. Althans dat had de w210 wel. Volgens mij heeft deze dat niet.

Om even antwoorde te geven op eerdere vragen;
In Balkbrug zit jansen Mercedes specialist ik kan altijd eens vragen. Ik heb de auto daar niet gekocht. De auto komt bij vakgarage in Loosdrecht weg. De luchtbalg is aldus de garage ook vervangen bij een Mercedes specilist daar in de buurt. ik weet zo niet wie dat is.
Bij Airmatic heb je een knop voor de hoogteinstelling in het paneel achter de selectie handle
van de automaat.
Ik ben benieuwd wie die MB specialist "daar in de buurt" is .... ik heb hem nog niet ontdekt :roll:

Als het alleen niveauregeling is met 2 balgen achter dan zou ik terug gaan naar de verkoper,
om dit op te laten lossen, ook als je zonder garantie hebt gekocht hebt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

17 aug 2017 10:04

Cornelis schreef:[

Bij Airmatic heb je een knop voor de hoogteinstelling in het paneel achter de selectie handle
van de automaat.
Ik ben benieuwd wie die MB specialist "daar in de buurt" is .... ik heb hem nog niet ontdekt :roll:

Als het alleen niveauregeling is met 2 balgen achter dan zou ik terug gaan naar de verkoper,
om dit op te laten lossen, ook als je zonder garantie hebt gekocht hebt.
Ik heb de verkoper gevraagd. Ik dacht als zij de reparatie uit hebben laten voeren bij een specialist zij wel garantie hebben op die reparatie. Maar de verkoper zit nu in Tsjechie voor zijn vakantie.

Ik heb de auto gekocht met garantie op motor en bak. Na 4 dagen ging ineens de dynamo stuk (op onze vakantie) dat heeft me reeds 1000 gekost. Dus als ik nog een keer stevig in de buidel moet zal me dat wel vies tegenvallen. Ook omdat je volgens de bovag garantie hebt op elke auto boven de 5000. Nu heb ik niet moeilijk gedaan over de dynamo want dat kan gebeuren. Maar dat scheefhangen is ander verhaal.

De knop achter de automaatpook heb ik niet.

Waarom bij het 'eenvoudige' systeem teruggaan naar de verkoper?? En bij volledige airmatic niet? (dan naar de dealer???)

Ik heb geen idee welke 'specialist' de balg vervangen heeft ik zal eens vragen.
Plaats reactie