Beste Mercedes liefhebbers .
Ik zit met paar vragen aan de kenners .
Ik zoek een betrouwbare mercedes maar eentje die minstens 5 personen (liefst 6) kan vervoeren en een grote koffer heeft.
Hij moet wekelijks tussen 2000en 2500km kunnen maken meestal heel lange stukken autosnelweg en altijd met volle bezetting + bagage .
Ik wil een auto dat heel betrouwbaar is .
Na wat leeswerk gaan mijn zinnen naar een vito/viano V6 . wat zijn de grote verschillen tussen modellen tot 2010 en erna?
Hebben alle viano's luchtvering vanachter ?
Ook zat ik stiekem te denken aan een R- klasse ? diesel en een GL eerste versies ook met 320 cdi puur omdat ik het mooie en grote auto's vind.
heeft een R en GL ook altijd luchtvering ? ik heb namelijk schik dat luchtvering en volle belasting problemen kan geven .
Mijn Budget is tussen 15000-20000€
wat zouden jullie mij aanraden ?
Rij nu al 2 jaar met een S203 220cdi maar merk dat hij moe begint te worden en is eigenlijk een beetje opgereden .
Alvast bedankt G.
Betrouwbare Mercedes gezocht
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Een Viano is over het algemeen een luxe versie van de Vito. Alles uiteraard afhankelijk van de opties die er op zitten.
Luchtvering is niet standaard en heeft optiecode CL0 (bij mij tenminste)
Een V6 zal ook meer verbruiken dan een 2,2 maar dat zal wel bekend zijn....
Luchtvering is niet standaard en heeft optiecode CL0 (bij mij tenminste)
Een V6 zal ook meer verbruiken dan een 2,2 maar dat zal wel bekend zijn....
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- oli
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 17 jul 2007 22:59
- Mercedes-Benz: C180 CDI (w204 - 2011)
- Locatie: België
Waarom niet terug een c-klasse?
Niet supergroot, maar wel redelijk betrouwbaar. Zeker de faceliftmodellen.
Of een e-klasse w212. Na de facelift zijn die ook betrouwbaar.
Niet supergroot, maar wel redelijk betrouwbaar. Zeker de faceliftmodellen.
Of een e-klasse w212. Na de facelift zijn die ook betrouwbaar.
Van 2002 tot 2007: Audi A6 ('99)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
Van 2007 tot 2011: MB C200 cdi ('02)
2011 tot heden: MB C180 cdi ('11)
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Dan moet je toch in elk geval nog beter een S205 nemen, maar die is met vijf personen niet comfortabel ruim. Met volledige hoeveelheid bagage van vijf personen is die al helemaal niet ruim te noemen.
Een E klasse S212 of S213 lijkt dan nog een betere optie.
Een E klasse S212 of S213 lijkt dan nog een betere optie.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Hey ,
Ik heb ondertussen wat auto's bekeken .
Vito vind ik te veel bus gevoel en weinig comfort.
Viano te duur voor wat het is vind ik.
S204 2011-12 vind ik wel mooi maar heb schrik dat deze te klein ga zijn .
S212 ruim genoeg maar zijn de eerste modellen zo slecht met 4 cilinders ? moet ik beter zoeken naar eentje na 2011 of nog beter de Led versie na 2013 ?
Vraagje : hebben alle S212 luchtvering vanachter ? hoe is de betrouwbaarheid van dat systeem ? Ik heb schik dat als die vaak zwaar beladen is dat deze snel gaan kapot gaan ? of denk ik verkeerd ?
Alvast bedankt
Ik heb ondertussen wat auto's bekeken .
Vito vind ik te veel bus gevoel en weinig comfort.
Viano te duur voor wat het is vind ik.
S204 2011-12 vind ik wel mooi maar heb schrik dat deze te klein ga zijn .
S212 ruim genoeg maar zijn de eerste modellen zo slecht met 4 cilinders ? moet ik beter zoeken naar eentje na 2011 of nog beter de Led versie na 2013 ?
Vraagje : hebben alle S212 luchtvering vanachter ? hoe is de betrouwbaarheid van dat systeem ? Ik heb schik dat als die vaak zwaar beladen is dat deze snel gaan kapot gaan ? of denk ik verkeerd ?
Alvast bedankt
Er is niks mis met een pre facelift W212. Je ziet ze genoeg met 400-500-600 duizend km als taxi in Amsterdam, met originele motor en bak.
Onderstel is zeer stevig gebouwd, geen problemen met electronica en motorisch ook goed.
Bij pre facelift even kap op motorblok tillen, links bij ECU kijken of er "solenoid" op staat. Dat betekent dat het gehele inspuitsysteem inclusief verstuivers is vervangen.
Waterpomp is zwak punt, en ook distributieketting helaas. Je kan de ketting vervangen zonder het blok eruit te halen.
Bij hoge kilometerstanden komt waterlekkage voor, meestal bij brandstoffilter houder, thermostaathuis en bevestiging van koelslang bij ingang schutbord. Maar dat zijn hele simpele en goedkope reparaties. Desnoods vervang je maar de hele riedel preventief. Weet je zeker dat je dat gezeik 150k niet meer zal meemaken. Alleen ketting is een vrij dure grap.
Onderstel is zeer stevig gebouwd, geen problemen met electronica en motorisch ook goed.
Bij pre facelift even kap op motorblok tillen, links bij ECU kijken of er "solenoid" op staat. Dat betekent dat het gehele inspuitsysteem inclusief verstuivers is vervangen.
Waterpomp is zwak punt, en ook distributieketting helaas. Je kan de ketting vervangen zonder het blok eruit te halen.
Bij hoge kilometerstanden komt waterlekkage voor, meestal bij brandstoffilter houder, thermostaathuis en bevestiging van koelslang bij ingang schutbord. Maar dat zijn hele simpele en goedkope reparaties. Desnoods vervang je maar de hele riedel preventief. Weet je zeker dat je dat gezeik 150k niet meer zal meemaken. Alleen ketting is een vrij dure grap.
Mss een beetje laat maar heb je al eens proef gereden met de R-klasse, zo niet dan zou ik dat zeker eens doen: wat ze aan de buitenkant missen (wellicht), maken ze binnenin en tijdens het rijden meer dan goed.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
yup schreef:Er is niks mis met een pre facelift W212. Je ziet ze genoeg met 400-500-600 duizend km als taxi in Amsterdam, met originele motor en bak.
Onderstel is zeer stevig gebouwd, geen problemen met electronica en motorisch ook goed.
Bij pre facelift even kap op motorblok tillen, links bij ECU kijken of er "solenoid" op staat. Dat betekent dat het gehele inspuitsysteem inclusief verstuivers is vervangen.
Waterpomp is zwak punt, en ook distributieketting helaas. Je kan de ketting vervangen zonder het blok eruit te halen.
Bij hoge kilometerstanden komt waterlekkage voor, meestal bij brandstoffilter houder, thermostaathuis en bevestiging van koelslang bij ingang schutbord. Maar dat zijn hele simpele en goedkope reparaties. Desnoods vervang je maar de hele riedel preventief. Weet je zeker dat je dat gezeik 150k niet meer zal meemaken. Alleen ketting is een vrij dure grap.
Bedankt voor u tip ; wist eigenlijk nix van deze actie .
Wat was het probleem dan met het inspuitsysteem?
wat dat onder garantie uitgevoerd ?
staat het altijd "solenoid" als ze vervangen zijn ?
mvg
c1k320 schreef:Mss een beetje laat maar heb je al eens proef gereden met de R-klasse, zo niet dan zou ik dat zeker eens doen: wat ze aan de buitenkant missen (wellicht), maken ze binnenin en tijdens het rijden meer dan goed.
Neen niet met een R- klasse gereden .
Waren de eerste diesels niet gevoelig voor storingen ?
wat is zou zoeken zou een R280/230 cdi moeten zijn ?
hebben deze dan een 7 bak of nog een 5 bak ?
Mss toch eens paar gaan bekijken , lijkt mij een ruimere auto dan een s212
grtjs
Hallo ,
Even weg geweest maar ondertussen een vervanger gevonden .
Het is een C w205 geworden . 1600cc 116 pk , direct gechipt nu 163 pk en 390 nm
handbak avangarde uitvoering ,enz
Ondertussen heeft hij al bijna 25 000 km gelopen en buiten de standaard terugroep acties geen problemen gehad.
1.6 bevalt goed. is vooral zuinig .
foto's plaatsen ken ik nix van ...
Grtjs S.
Even weg geweest maar ondertussen een vervanger gevonden .
Het is een C w205 geworden . 1600cc 116 pk , direct gechipt nu 163 pk en 390 nm
handbak avangarde uitvoering ,enz
Ondertussen heeft hij al bijna 25 000 km gelopen en buiten de standaard terugroep acties geen problemen gehad.
1.6 bevalt goed. is vooral zuinig .
foto's plaatsen ken ik nix van ...
Grtjs S.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Mooi dat je wat gevonden hebt, echter vat ik de keuze voor een W205 niet helemaal afgaande op je eerdere wensen (en de richting waar je het zocht: R, Viano...)
Zal toch niet zo zijn dat een W205 groter is/meer ruimte heeft dan een S204?sianek schreef:S204 2011-12 vind ik wel mooi maar heb schrik dat deze te klein ga zijn
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z