Zou Leeroy even proberen. Zit hier ook op het forum.
LRS voorruitherstel in H.I. Ambacht.
Top vent mega ervaring. Heeft mijn ruiten getint, alle ramen zijn eruit geweest.
Voorruit vervangen / ervaringen Carglass, Glasgarant, Dealer
- E240-Cruiser
- Berichten: 2331
- Lid geworden op: 29 jan 2013 14:25
- Mercedes-Benz: W210-E240. 1999
- Specialisatie: Wet en regelgeving
- Locatie: Rotterdam
groetjes Peter
MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
michael6129 schreef:Geld rolt het best op vier wielen en met een ster op de motorkap
Ik moest van de lease maatschappij mijn vooruit bij Carglass laten vervangen. Ik heb dit met tegenzin laten doen, maar uiteindelijk wel weer een ruit met de originele handtekening.
Ruit is netjes vervangen, maar het calibreren van de stereo camera kun je beter aan de dealer overlaten.
De persoon wist niet eens wat hij allemaal moest doen. Ben de 2e keer meegereden om instructies te geven, maar achteraf was het nog niet goed gebeurt. Heb de camera's daarna naar dit de dealer laten doen.
Nu werkt mijn lange assist weer als vanouds.
Ruit is netjes vervangen, maar het calibreren van de stereo camera kun je beter aan de dealer overlaten.
De persoon wist niet eens wat hij allemaal moest doen. Ben de 2e keer meegereden om instructies te geven, maar achteraf was het nog niet goed gebeurt. Heb de camera's daarna naar dit de dealer laten doen.
Nu werkt mijn lange assist weer als vanouds.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Me vorige auto toen door carglas laten doen.
Ruit was kwa dikte niet gelijk aan de originele. En de kleu was niet de zelfde tint.
De extra kit was echt om het dikte verschil optevangen.
Had gelukkig nog geen camera/sensoren achter de ruit.
Monteur deed echt wel zijn best.
Ruit was kwa dikte niet gelijk aan de originele. En de kleu was niet de zelfde tint.
De extra kit was echt om het dikte verschil optevangen.
Had gelukkig nog geen camera/sensoren achter de ruit.
Monteur deed echt wel zijn best.
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Hierbij een update naar aanleiding van mijn eerste post. Raam is inmiddels vervangen bij de dealer en deze heeft goed werk afgeleverd.
Ruit is keurig geplaatst en voor zover ik dat nu kan beoordelen, werken alle systemen nog als voorheen.
Ruit is keurig geplaatst en voor zover ik dat nu kan beoordelen, werken alle systemen nog als voorheen.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Los van dat ik buitengewoon slechte ervaringen heb gehad bij carglass (dat is nu wel behoorlijk wat jaartjes geleden dat ik daar was) mijn laatste ruit is bij totaalglas gedaan, wat op zich in 1ste instantie geen klachten opleverde...
De ergernis zit echter in de staart: wanneer je ruit er al een tijdje inzit...
Met het uithalen van de ruit is er blijkbaar lak beschadigd wat zich nu, na enige jaren later, laat zien als een roestplekje boven mijn ruit.
Met de 210 heb ik 5x een vooruit moeten laten vervangen en dat was altijd gezeik met de verzekering.
Van hun MOEST ik het laten doen bij Carglass, mijn slechte ervaring daar had men geen boodschap aan.
Ook het feit dat de garantie zou vervallen (was een nieuwe auto) was geen reden voor mijn toenmalige verzekering om af te wijken van hun "kartel" afspraakjes... (ruit is een dragend gedeelte van de carrosserie!)
Ik heb 5x de ruit laten vervangen bij de dealer, en 5x niks gemerkt aan mijn verzekering premie (dat had maar 1x hoeven te gebeuren om weg te gaan daar)
De ergernis zit echter in de staart: wanneer je ruit er al een tijdje inzit...
Met het uithalen van de ruit is er blijkbaar lak beschadigd wat zich nu, na enige jaren later, laat zien als een roestplekje boven mijn ruit.
Met de 210 heb ik 5x een vooruit moeten laten vervangen en dat was altijd gezeik met de verzekering.
Van hun MOEST ik het laten doen bij Carglass, mijn slechte ervaring daar had men geen boodschap aan.
Ook het feit dat de garantie zou vervallen (was een nieuwe auto) was geen reden voor mijn toenmalige verzekering om af te wijken van hun "kartel" afspraakjes... (ruit is een dragend gedeelte van de carrosserie!)
Ik heb 5x de ruit laten vervangen bij de dealer, en 5x niks gemerkt aan mijn verzekering premie (dat had maar 1x hoeven te gebeuren om weg te gaan daar)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Nou ben ik benieuwd hoe je de dikte van de ruit ziet als die erin zit.....stamgast_2 schreef:Me vorige auto toen door carglas laten doen.
Ruit was kwa dikte niet gelijk aan de originele. En de kleu was niet de zelfde tint.
De extra kit was echt om het dikte verschil optevangen.
Had gelukkig nog geen camera/sensoren achter de ruit.
Monteur deed echt wel zijn best.
Ik heb maar een paar 1000 ramen gezet bij autotaal maar uiteraard heb ik er geen kijk op.......(wij deden ze ook ALTIJD voor de mercedes dealer om de hoek..)
Het is altijd wat en zelden goed
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Lekkere gevoel inmiddels geheel verdwenen, bij een snelheid vanaf 120 km is er een behoorlijk resonerend geluid van het raam te horen. Moet hier nog mee naar de garage en natuurlijk zullen ze hier serieus naar gaan kijken. Baal alleen van het feit dat je er weer naartoe moet, vervolgens rijden met een monteur om het geluid te laten horen en dan maar hopen dat ze de oorzaak kunnen vinden.blitzer schreef:Dat geeft ook een lekker gevoel.JosCLK schreef:Ruit is keurig geplaatst en voor zover ik dat nu kan beoordelen, werken alle systemen nog als voorheen.
Tot zover dus de kwaliteit op het gebied van ruitvervanging van deze dealer. Voor een totaalbedrag van €1.643,26 mag je meer verwachten.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 14 jul 2009 11:25
- Mercedes-Benz: (W124 200D 1985 (Automaat)) w245 B180 CDI, volvo p121 en een bobber
ff duit in t zakje: ik hoor hier mensen spreken over dat carglass ea weinig geld krijgen voor hun diensten. ik geloof daar niets van: had een Subaru met achterruit kapot: carglass: 980 euro. een glasboer om de hoek, een vakman, doet t voor de helft. Dus, moet je t zelf betalen kan t geen kwaad even een belrondje te doen...
Please be patient
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Heb, ongeveer 10 jaar geleden, een Peugeot 406 uit 2002 gehad. Topauto, dat terzijde. Destijds waren opties als licht- en regensensor nog best zeldzaam, en ik had ze er in zitten. Laten maken door een zzp'er die zelf ieder raam in moest kopen. Eerste raam zat geen ruimte voor de sensoren ingebouwd. Hij balen, maar ja, zijn fout. Nieuw raam besteld, nieuwe afspraak gemaakt, komt ie aan met een raam waar alleen een lichtsensor in kon. Wederom zijn fout, hoop gevloek. Derde keer hadden we succes maar hij heeft die week weinig verdiend. Dus ook kleine en enthousiaste zzp'ers gaan de fout in.
Mijn vorige C een sterretje laten vullen. Carglass (moest van verzekering) kwam graag op locatie. Aan het einde van het telefoongesprek kreeg ik een helder moment en vroeg of daar extra kosten aan verbonden waren. Jep. €35,-. Hadden ze wel wat eerder mogen zeggen. Toch maar naar hun vestiging, 1500 meter verderop gereden en 3 kwartier gewacht. Sneller verdiend dan mijn uurloon. Sterretje was trouwens keurig gemaakt.
Mijn vorige C een sterretje laten vullen. Carglass (moest van verzekering) kwam graag op locatie. Aan het einde van het telefoongesprek kreeg ik een helder moment en vroeg of daar extra kosten aan verbonden waren. Jep. €35,-. Hadden ze wel wat eerder mogen zeggen. Toch maar naar hun vestiging, 1500 meter verderop gereden en 3 kwartier gewacht. Sneller verdiend dan mijn uurloon. Sterretje was trouwens keurig gemaakt.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Mensen wat kost een autoruit nou bij de dealer dan.
Heb zelf een w203 sedan van 1/2004 en begin wat krasjes op de ruit te krijgen. Hoe zit dit met die verzekeringen want heb al verschillende bedragen gehoord
Heb zelf een w203 sedan van 1/2004 en begin wat krasjes op de ruit te krijgen. Hoe zit dit met die verzekeringen want heb al verschillende bedragen gehoord
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Wat een raam kost kun je gewoon opvragen bij de dealer of Carglass.Kemmo schreef:Mensen wat kost een autoruit nou bij de dealer dan.
Heb zelf een w203 sedan van 1/2004 en begin wat krasjes op de ruit te krijgen. Hoe zit dit met die verzekeringen want heb al verschillende bedragen gehoord
Verder valt er in het algemeen geen zinnig woord over te zeggen, hangt van je verzekeraar af. Ik zit bij Generali en had een eigen risico van €500 omdat de schade niet bij Glasgarant maar bij de dealer werd hersteld. Met een vrijwillig extra eigen risico van €500 was het totaal zelf te betalen bedrag €1.000. Zal me verder een zorg zijn als daar 100% kwaliteit voor wordt geleverd wat jammer genoeg niet het geval is.
Voor het factuurbedrag van €1.643,26 is prutswerk geleverd. De bekleding van de linker en rechter A-stijl kun je heen en weer bewegen zo waardeloos zijn deze teruggeplaatst. Daardoor ontstaat ook de resonantie bij een snelheid boven de 100KM p/u. Volgens de monteur die ik sprak "was het erg moeilijk om deze stijlen terug te plaatsen". Verder probeerde hij nog de schuld buiten de dealer neer te leggen. Inmiddels zijn er nieuwe onderdelen besteld en mag ik volgende week voor de derde keer langs om te kijken of ze het nu wel voor elkaar krijgen. Ik ben met name redelijk pissed vanwege het feit dat ze een auto meegeven waarvan de monteur zelf al moet hebben geweten dat de reparatie niet goed was uitgevoerd. Het valt kennelijk niet mee om gewoon een fout toe te geven.