Voorruit vervangen / ervaringen Carglass, Glasgarant, Dealer

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

23 aug 2017 01:09

JosCLK schreef:
Kemmo schreef:Mensen wat kost een autoruit nou bij de dealer dan.

Heb zelf een w203 sedan van 1/2004 en begin wat krasjes op de ruit te krijgen. Hoe zit dit met die verzekeringen want heb al verschillende bedragen gehoord
Wat een raam kost kun je gewoon opvragen bij de dealer of Carglass.

Verder valt er in het algemeen geen zinnig woord over te zeggen, hangt van je verzekeraar af. Ik zit bij Generali en had een eigen risico van €500 omdat de schade niet bij Glasgarant maar bij de dealer werd hersteld. Met een vrijwillig extra eigen risico van €500 was het totaal zelf te betalen bedrag €1.000. Zal me verder een zorg zijn als daar 100% kwaliteit voor wordt geleverd wat jammer genoeg niet het geval is.

Voor het factuurbedrag van €1.643,26 is prutswerk geleverd. De bekleding van de linker en rechter A-stijl kun je heen en weer bewegen zo waardeloos zijn deze teruggeplaatst. Daardoor ontstaat ook de resonantie bij een snelheid boven de 100KM p/u. Volgens de monteur die ik sprak "was het erg moeilijk om deze stijlen terug te plaatsen". Verder probeerde hij nog de schuld buiten de dealer neer te leggen. Inmiddels zijn er nieuwe onderdelen besteld en mag ik volgende week voor de derde keer langs om te kijken of ze het nu wel voor elkaar krijgen. Ik ben met name redelijk pissed vanwege het feit dat ze een auto meegeven waarvan de monteur zelf al moet hebben geweten dat de reparatie niet goed was uitgevoerd. Het valt kennelijk niet mee om gewoon een fout toe te geven.
Zozo dat is een duur grapje voor een nieuwe ruit. Hoop voor je dat die leuke dealer het voor je oplost. Je betaald er meer dan genoeg voor namelijk..abnormaal.
:applaus: :D
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

04 jun 2018 08:23

Afgelopen week ook mijn raam laten vervangen, afgesproken de auto om 08.00 te brengen en rond 15.00 weer op te halen. Toen ik de auto kwam ophalen op de afgesproken tijd stond men buiten op het parkeerterrein net het raam eruit te halen. Wat behalve rijkelijk laat (immers ik kreeg bij de afspraak te horen dat de lijm echt eerst een paar uur moet drogen) ook vreemd is, ik heb altijd begrepen dat de auto op een vlakke vloer moet staan als het ruit eruit gaat ivm flex van het chassis

Aangegeven bij receptie dat ik niet zo blij was, immers men had ook niet gebeld dat het later zou worden of desnoods het verzetten van de afspraak omdat ik de auto echt om 15.00 nodig had, was niet blij en ben weer in de huurauto gestapt en weggegaan. 25 minuten later ben ik gebeld dat de auto klaar was en dat ik kon rijden. Er was andere lijm gebruikt dus ik kon gelijk rijden..

Auto opgehaald en toen ik instapte de hele auto onder de oude lijmresten, beide A stijlen zwarte handen en bij eentje de bekleding langs de rand stuk gegaan door het eruit snijden van het raam, ook en kras bovenop het dak (is er gelukkig wel uit te polijsten). Dit natuurlijk aangegeven binnen na constatering.

Toen ik terug naar huis was, de "huis' garage even gebeld en deze adviseerde de auto niet te gebruiken en binnen te zetten, de lijm is te zacht, je krijgt misschien lekkage enz.ik had bovendien een dikke rit te doen 2000 km in drie dagen en met het raam zo niet een goed idee? Advies van de garage was, terug, nieuw raam laten plaatsen ook vragen het rubber boven het raam vervangen wat nu niet gedaan (vliegen zaten er nog op)was en volgens de voorschriften, dus op vlakke vloer en paar uur drogen.

Is dat echt nodig of ben ik met een nieuwe kap van de Astjl er ook en zelf even stofzuigen en schoonmaken?
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

04 jun 2018 09:20

Dat laatste, maar het is wel heel slordig allemaal.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
yup
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2007 21:59
Mercedes-Benz: W212 E250 CDi elegance 2011

05 jun 2018 02:15

Ik moet binnenkort ook een nieuw voorruit, W212 met alleen regen en lichtsensor. Ik neem aan dat dit geen raketwetenschap is? Iemand toevallig een adresje dichtbij Amsterdam, is verzekeringswerk overigens weet niet of het glasgarant moet zijn (denk het haast wel).
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

06 jun 2018 12:04

Kan je, je nog in vergissen, bij mij deed na het bovenstaande ook het licht en de ruitenwissers het niet meer. Of meer het ging niet meer uit...

Belangrijk is, is dat het juiste ruit erin terug gaat, anders zijn de sensoren helemaal van slag.
Plaats reactie