Mercedes w203 slaat niet aan?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
IliasM
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:35
Mercedes-Benz: C220

26 jun 2017 20:41

Goede avond mb gebruikers,

Ik rij nu ongeveer een half jaar in een Mercedes C220 uit 2001, het is een diesel met ong 380xxx op de teller. Het gaat om een automaat. Een maand na dat ik hem kocht had ik een probleem met de krukassensor, heb die toen laten vervangen en hij draaide weer top. Maar heb sinds afgelopen zaterdag weer het probleem dat hij niet aanslaat. In eerste instantie haperde hij en sloeg hij aan, maar sinds vanochtend doet hij niets meer behalve haperen. Met univ. uitleesapparatuur kwam er niks geks na boven behalve een gloeiplug, de monteur dacht aan de nokkassensor en heb die ook laten vervangen, maar hij doet nog steeds niets. De monteur dacht aan de brandstofpomp, maar wil toch even wachten met de pomp vervangen. De auto maakt bij het draaien van de sleutel ook een beetje een zuchtende geluid.

Iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn, ik zou de persoon met de gouden tip zeker belonen met een taart :P

Mvg,

Ilias
Gebruikersavatar
kp25
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2017 14:28
Mercedes-Benz: W203 C200 CDI (2003)
Locatie: Kollumerzwaag

27 jun 2017 11:14

Lekke O-ringen van de leidingen naar de brandstofpomp.
Heb het zelf meegemaakt dat deze door de jaren heen sleten en niet meer goed afdichten.
Je krijgt lucht in de leidingen (en uiteraard dan niet bij de verstuivers).
Loop deze eens na en vervang ze desnoods bij twijfel, het zijn de kosten niet voor een handvol ringen.
Let op de clipjes waarmee de leidingen vastzitten, deze worden na verloop van tijd wat broos.

gr.

Pieter
Plaats reactie