Hoi,
Ik ondervind wat problemen met het schakelmechanisme van mijn automaat.
Eigenlijk 2 problemen volgens mij.
Eerste is dat de pook eigenlijk iets lager moet dan de aangegeven punten.
Dus als ik hem in bijvoorbeeld neutraal zet, zit de pook al tussen de N en D.
Hierdoor gaat die problematisch naar de D.
Is dit af te stellen??
En in het mechanisme zelf zit vanaf de D een metalen patroon.
Volgens mij zit dit ook niet meer helemaal zoals het hoort.
Weet niet of de problemen met elkaar te maken hebben.
Kan zijn omdat de pook nu te laag uit komt hij bij dat metalen patroon binnen in ook ergens te vroeg tegen aan stoot.
Alvast bedankt!!
Schakelmechanisme W210
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Onder je pook aan de onderzijde van de auto zit een beugel die bij PRND schakelen beweegt en deze beweging met een stang op de bak overbrengt.
Of hier iets aan bij te stellen is zie je onder de auto snel genoeg, het zal er dan ongeveer zo uitzien:
https://thinkingmechanic.files.wordpres ... ushing.jpg
als de pook in D staat beweegt de hendel daarna niet meer dus of je dan 4,3,2 of +- schakelt (afhankelijk van de versie) heeft ws geen effect, deze standen zijn namelijk elektronisch.
bekijk eerst de stang onder de auto eens goed, kan ook dat bij 1 van de koppelingen teveel speling zit.
Of hier iets aan bij te stellen is zie je onder de auto snel genoeg, het zal er dan ongeveer zo uitzien:
https://thinkingmechanic.files.wordpres ... ushing.jpg
als de pook in D staat beweegt de hendel daarna niet meer dus of je dan 4,3,2 of +- schakelt (afhankelijk van de versie) heeft ws geen effect, deze standen zijn namelijk elektronisch.
bekijk eerst de stang onder de auto eens goed, kan ook dat bij 1 van de koppelingen teveel speling zit.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het kunststof busje tussen die 2 schakelstangen wil wel eens breken en verdwijnen, met speling op je schakelstang als gevolg.
Logboek S500.
inmiddels alles nagekeken.
Mechanisme is af te stellen aan de onderzijde, dat hebben we ook gedaan.
Maar inderdaad de rubber is weg.
Binnenkort even nieuwe rubber bestellen, plaatsen en dan nog eens opnieuw afstellen alles.
Hopelijk dan alles goed.
Alvast bedankt voor de reacties.
Iemand nog suggesties voor het lampje bij de pook?
Hoort dat zo zwak te branden??
Mechanisme is af te stellen aan de onderzijde, dat hebben we ook gedaan.
Maar inderdaad de rubber is weg.
Binnenkort even nieuwe rubber bestellen, plaatsen en dan nog eens opnieuw afstellen alles.
Hopelijk dan alles goed.
Alvast bedankt voor de reacties.
Iemand nog suggesties voor het lampje bij de pook?
Hoort dat zo zwak te branden??
Het glas van het lampje wil ja jaren wel eens wat zwart worden. Het vervangen van het lampje en het plastic erboven helpt dan wel iets.
Verder blijft het een zwak lampje uiteraard anders wordt het al snel hinderlijk.
Controleer ook nog even of het lampje wel exact onder de letters/cijfers terechtkomt, als ie iets scheef zit lijkt het ook zwakker.
Verder blijft het een zwak lampje uiteraard anders wordt het al snel hinderlijk.
Controleer ook nog even of het lampje wel exact onder de letters/cijfers terechtkomt, als ie iets scheef zit lijkt het ook zwakker.
Is het wel de bedoeling dat ik overdag kan zien dat dat lampje brand?
Nu zie ik alleen de witte cijfers en letters , als het donker is en ik het licht aan heb zie ik wel verschil.
Maar dat lampje brand ook als het licht uit is heb ik gezien.
zal het eens controleren of lampje verbrand is.
Nu zie ik alleen de witte cijfers en letters , als het donker is en ik het licht aan heb zie ik wel verschil.
Maar dat lampje brand ook als het licht uit is heb ik gezien.
zal het eens controleren of lampje verbrand is.
iemand ook ervaring met het afstellen van de bowden-kabel??? deze zou strakker of losser moeten kunnen.
deze zou van de automaat ergens naar toe gaan onder de motorkap.
hiermee zou de response af te stellen zijn van de automaat.
dat die dus eerder of later terug schakeld.
Zou ook iets met het gaspedaal te maken hebben, dat die bijvoorbeeld bij half gas al terug schakeld inplaats van 3 kwart .
deze zou van de automaat ergens naar toe gaan onder de motorkap.
hiermee zou de response af te stellen zijn van de automaat.
dat die dus eerder of later terug schakeld.
Zou ook iets met het gaspedaal te maken hebben, dat die bijvoorbeeld bij half gas al terug schakeld inplaats van 3 kwart .
Ik heb het lampje overdag nooit waargenomen. Opzich ook niet nodig want dan kun je het gewoon zien.
Als je het graag wilt kun je natuurlijk het bestaande gloeilampje vervangen door een high power led (met voorschakelweerstand)
Als je het graag wilt kun je natuurlijk het bestaande gloeilampje vervangen door een high power led (met voorschakelweerstand)
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Volgens mij ga je die kabel bij een 210 niet meer tegenkomen. Dat regelen de stuurmodules van motor en bak wel onderling.RemcoE320 schreef:iemand ook ervaring met het afstellen van de bowden-kabel???
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Aan de rechterkant van mijn automaat loopt wel nog een kabel , die gaat ergens heen onder de motorkap in ieder geval.
Meen ook op youtube een filmpje gezien te hebben waar ze het bij een w210 over die kabel hebben.
op moment schakeld die eigenlijk alleen terug bij afremmen of bij de kickdown.
als ik gewoon meer gas geef of zelfs bijna volgas blijft die gewoon in de versnelling staan waar die op dat moment in staat.
Waar die volgens mij normaal gesproken een versnelling zou moeten terug schakelen.
hoopte dat met die kabel te kunnen afstellen.
maar heb geen flauw idee waar.
Meen ook op youtube een filmpje gezien te hebben waar ze het bij een w210 over die kabel hebben.
op moment schakeld die eigenlijk alleen terug bij afremmen of bij de kickdown.
als ik gewoon meer gas geef of zelfs bijna volgas blijft die gewoon in de versnelling staan waar die op dat moment in staat.
Waar die volgens mij normaal gesproken een versnelling zou moeten terug schakelen.
hoopte dat met die kabel te kunnen afstellen.
maar heb geen flauw idee waar.